• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5101 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۷ آذر

خبر خوان

تحويل خودروهاي ثبت‌نام شده به نرخ روز

در پي افزايش ۱۸ درصدي قيمت خودرو اين مساله به وجود آمد كه آيا خريداراني كه از قبل ثبت‌نام كرده بودند نيز بايد به قيمت روز پرداخت كنند؟ خريداران خودرو كه قبلا ثبت‌نام كرده بودند خودرو را با قيمت‌هاي جديد خريداري كردند. اما به گفته نايب‌رييس دوم كميسيون صنايع و معادن مجلس اين موضوع خلاف موارد برخي قراردادهاست. در قراردادهاي شركت سايپا ذكر شده كه مابه‌التفاوت قيمت‌ها در موعد تحويل كه در قرارداد ذكر شده است، به نرخ روز اعلام شده توسط خودروسازي، بايد پرداخت شود تا خودرو به مشتري تعلق بگيرد. شركت‌هاي خودروسازي اعلام كردند كه همزمان با اعلام افزايش قيمت، ۱۸ درصد بر قيمت خودروها اضافه مي‌شود. علاوه بر آن، عوارض، ماليات و شماره‌گذاري بر قيمت اين خودرو اضافه مي‌شود.


انار ۱۰۰ هزار توماني  در آستانه يلدا!

كارگر، رييس اتحاديه صنف ميوه و سبزي و تربار تهران گفت: از گذشته از صفر تا ۱۰۰ عرضه ميوه با اتحاديه بوده، اما دخالت هر ارگاني در اين حيطه موجب خروجي‌هايي مانند انار ۱۰۰ هزار توماني شده است. وي در مورد قيمت بالاي انار يادآور شد: سايت‌هاي فروش ميوه قانوني و زيرنظر اتحاديه نيستند؛ غيرممكن است در مغازه‌ها انار به قيمت ۱۰۰ تومان عرضه شود و اين در حالي است كه قيمت انار تا ۳۰ هزار تومان مي‌رود. كارگر در مورد بازار ميوه و تربار شب يلدا گفت: در ايام مختلفي از سال به ويژه شب يلدا و عيد نوروز، برخي ميوه‌فروشي‌ها به صورت داوطلبانه سود خود را كاهش مي‌دهند. وي با بيان اينكه ما تعيين‌كننده قيمت نيستيم و تنها پل ارتباطي هستيم، افزود: قيمت پس از ميدان مركزي تعيين مي‌شود و هر مقدار كه فاكتور شده باشد ما روي آن نظارت مي‌كنيم.

رونمايي از برنامه تحولي صنعت خودرو در ۹ محور

سيدرضا فاطمي‌امين، وزير صنعت، معدن و تجارت (صمت) از رونمايي برنامه تحولي صنعت خودرو در ۹ محور به زودي خبر داد و گفت كه يكي از اقدامات تحولي كه تا پايان سال تكميل و راه‌اندازي خواهد شد، پيشخوان پاسخگويي وزارت صمت است. وي در نشست هم‌انديشي مديران رسانه كه به ميزباني وزارت صمت برگزار شد، گفت: پيشخوان پاسخگويي مركزي است كه طراحي شده تا ورودي‌هاي وزارتخانه را به سمت خروجي‌هاي مناسب هدايت و پيگيري كند. اين مركز ورودي‌ها و مطالبات مربوط به وزارتخانه را به مديران ذي‌ربط ارجاع مي‌دهد و همچنين نقش دادستان را دارد و امورات را از جانب مخاطب درون وزارتخانه پيگيري مي‌كند. وزير صنعت، معدن و تجارت با بيان اينكه ۹۰ پروژه طي سه ماهه اخير در مجموعه وزارت صمت فعال شده است، گفت: با اجراي اين پروژه‌ها نوع حكمراني در وزارت صنعت، معدن و تجارت تغيير مي‌كند و از روزمرگي‌ها بيرون مي‌آييم.

ايران واردكننده گاز مي‌شود؟

طبق آمار ۷۰ درصد مصرف گاز خانگي و اداري در فصل زمستان مربوط به سيستم‌هاي گرمايشي و پس از آن تامين آب گرم و پخت و پز است. سيستم‌هاي گرمايشي به دو دسته گرمايش مركزي و موضعي تقسيم مي‌شوند. در سيستم‌هاي گرمايش مركزي، گرماي مورد نياز تمام قسمت‌ها در يك قسمت از ساختمان توليد مي‌شود و به كمك وسايل توزيع از قبيل رادياتور، فنكويل، كانال و... به بخش‌هاي مورد نياز فرستاده مي‌شود.با توجه به بالا رفتن مصرف گاز در ايام سرد سال و جوابگو نبودن توليد، اين هشدار به گوش مي‌رسد كه ايران به عنوان يكي از بزرگ‌ترين دارندگان مخازن گاز در جهان به زودي واردكننده گاز خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون