• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5103 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۹ آذر

شب محمدعلي نجفي برگزار مي‌شود

تقدير كانون كارگردانان از خالق سربداران 
كانون كارگردانان سينماي ايران از محمدعلي نجفي كارگردان، تهيه‌كننده و فيلمنامه‌نويس در موزه سينماي ايران قدرداني مي‌كند. مراسم شب «محمدعلي نجفي» به همت كانون كارگردانان سينماي ايران و با مشاركت موزه سينما و فيلمخانه ملي ايران برگزار مي‌شود. اين مراسم با رعايت كامل پروتكل‌هاي بهداشتي عصر دوشنبه 29 آذرماه ساعت ۱۸ در سالن فردوس موزه سينما برگزار خواهد شد. شب كارگردانان به دبيري «وحيد موساييان» برگزار مي‌شود و طراح پوستر اين مراسم «بهزاد خورشيدي» است. محمدعلي نجفي متولد ۱۳۲۴ در اصفهان و داراي مدرك كارشناسي ارشد رشته شهرسازي و معماري است. او كارگرداني مجموعه‌هاي تلويزيوني «سربداران» و «زمان شوريدگي» و همين‌طور فيلم‌هاي سينمايي «گزارش يك قتل»، «پرستار شب»، «پرسه در شهر لاجوردي» و... را در كارنامه كاري خود به ثبت رسانده است. حضور در اين مراسم ويژه اعضاي كانون كارگردانان سينماي ايران است و با هماهنگي و دعوت قبلي انجام مي‌شود.

فروش تاريخي «مرد عنكبوتي» در دوران كرونا
فيلم جديد «مرد عنكبوتي: راهي به خانه نيست» با فروش ۲۲۰ ميليون دلاري در آغاز اكران، چهارمين فروش آغازين تاريخ سينما را به نام خود ثبت كرد. به گزارش ايسناو به نقل از رويترز، فيلم ابرقهرماني «مرد عنكبوتي: راهي به خانه نيست» محصول كمپاني سوني و استوديو مارول در حالي در چند روز نخست اكران به فروش خيره‌كننده ۲۲۰ ميليون دلاري دست يافت كه نه تنها تاكنون چهارمين فيلم پرفروش سينما در اكران آغازين است، بلكه ركورد پرفروش‌ترين فيلم دوران كرونا را در اكران اوليه به نام خود ثبت كرد. اين فيلم همچنين نخستين فيلم در سينماي امريكا و در دوران كروناست كه به فروش آغازين بيش از ۱۰۰ ميليون دلاري دست يافته است. «مرد عنكبوتي: راهي به خانه نيست» در روز نخست و پيش‌نمايش خود در روز پنجشنبه به فروش ۵۰ ميليوري دست يافت تا پس از فيلم‌هاي «انتقام‌جويان: آخر بازي» (۵۰ ميليون دلار) و «جنگ ستارگان: نيرو برمي‌خيزد» (۵۷ ميليون دلار)، سومين فروش پيش‌نمايش سينما را در تمام ادوار كسب كرده باشد. اين فيلم با كارگرداني «جان واتس» و فيلمنامه‌اي نوشته مشترك «كريس مك‌كنا» و «اريك سامرز»، در دو روز نخست اكران در گيشه بين‌الملل هم به فروش ۱۰۰ ميليون دلاري دست يافته است. «مرد عنكبوتي: راهي به خانه نيست» با بازي مجدد «تام هولاند» در نقش اصلي، هم‌اكنون در بيش از ۴۳۰۰ سالن سينما در حال اكران است. اين فيلم دنباله «مرد عنكبوتي: بازگشت به خانه» (۲۰۱۷) و «مرد عنكبوتي: دور از خانه» (۲۰۱۹) و بيست‌وهفتمين فيلم در دنياي سينمايي مارول محسوب مي‌شود. 

برگزاري نمايشگاه تلفيقي خط، موسيقي و نقاشي 
نمايشگاه انفرادي تلفيقي خط، موسيقي و نقاشي با عنوان «مرا بخوان» توسط يلدا دوستي روز دوشنبه 29 آذرماه ساعت 17 در گالري پرديس ملت برگزار مي‌شود.
اين نمايشگاه كوششي در باب جستار موسيقي ايراني در عالم نقاشي و خط و نزديك شدن به روح موسيقي اصيل ايراني است و آثار شامل 9 اثر آبستره انتزاعي است كه با 9 قطعه موسيقي اثر استاد محمدرضا شجريان تلفيق شده است و در معرض ديد علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد. اين قطعات موسيقي كه با تنظيم جديد مهرياد كيارسي كه كمي از فضاي سنتي به فضاي پاپ منتقل شده است، روي تمامي آثار پخش مي‌شود، به اين صورت كه هر بيننده‌اي كه روبه‌روي هركدام از آثار نمايشگاه قرار مي‌گيرد، به وسيله يك هدست كه در كنار هركدام از نقاشي‌ها وجود دارد، مي‌تواند قطعه‌اي را كه من هنگام كار كردن و به تصوير كشيدن اثر از آن الهام گرفته‌ام، گوش كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون