• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5106 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ دي

پيشخوان

سخنگو، مسوول اعلام مواضع و معاون ‌اول مدير تيم اقتصادي دولت است
رييس دولت سيزدهم در نشست روز گذشته هيات دولت با تاكيد بر ضرورت همكاري و هم‌افزايي دولت و مجلس در مسير حل مشكلات كشور گفت: مهم‌ترين راهكار ايجاد اين هم‌افزايي در تعامل دولت و مجلس رابطين پارلماني دستگاه‌هاي اجرايي هستند. به گزارش ايرنا، ابراهيم رييسي با تاكيد بر ضرورت هماهنگي كامل در دولت در زمينه اطلاع‌رساني گفت: اعلام مواضع و اطلاع‌رساني از مسائل مرتبط با دولت بايد كاملا با هماهنگي سخنگوي دولت انجام شود. از سوي ديگر مدير و محور اقدامات و برنامه‌هاي اقتصادي دولت شخص معاون اول رييس‌جمهور است و هرگونه اطلاع‌رساني درخصوص مباحث اقتصادي نيز بايد با هماهنگي ايشان باشد.


تاكيد رييسي بر ضرورت راه‌اندازي سامانه‌هاي هوشمند توزيع كالا
رييس دولت سيزدهم در نشست روز گذشته ستاد تنظيم بازار، تقويت و توسعه سامانه‌هاي هوشمند توزيع كالا در سراسر كشور را براي ايجاد آرامش در بازار و اطمينان مردم ضروري دانست. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهيم رييسي با تاكيد بر ضرورت توجه بر اقليم هر منطقه و استان در قيمت‌گذاري كالا و خدمات اظهار داشت: حتي‌الامكان بايد از قيمت‌گذاري سراسري روي كالا‌هاي اساسي و معيشتي مردم پرهيز شود چرا كه بعضا قيمت يك نوع كالا در استاني پايين‌تر از قيمت آن در پايتخت باشد و قيمت‌گذاري سراسري به نوعي اجحاف در حق مردم آن استان است. او بر نظارت و كنترل قيمت لوازم خانگي تاكيد كرد و گفت: لوازم مورد نياز در تهيه جهيزيه از جمله كالا‌هاي اساسي و ضروري مردم محسوب مي‌شود لذا ضرورت دارد روي قيمت اين لوازم نظارت بيشتري اعمال شود. رييسي همچنين بر پيگيري و عملياتي شدن طرح جامع تجارت در كمترين زمان ممكن تاكيد كرد.


تاكيد آيت‌اللهي بر اخراج دانش‌آموزي كه درباره مسائل جنسي صحبت كرد
يك عضو شوراي انقلاب فرهنگي گفت: متاسفانه دانش‌آموزان در مدرسه تجربه ارتباط‌هاي خود را با جنس مخالف مي‌گويند، اما وقتي ازدواج مي‌كنند بيان اين مطالب جرم محسوب مي‌شود. مدير بايد به جاي اينكه دانش‌آموز متاهل را اخراج كند قانوني را در مدرسه ايجاد كند كه هر كس درباره مسائل جنسي صحبت كند با او برخورد شود حالا چه متاهل باشد و چه مجرد. به گزارش پايگاه خبري - تحليلي ديد‌بان ايران، زهرا آيت‌اللهي با بيان اينكه بايد به جاي اخراج از مدرسه فرهنگ‌سازي صورت بگيرد، مي‌گويد: متاسفانه دانش‌آموزان در مدرسه تجربه ارتباط‌هاي خود را با جنس مخالف مي‌گويند، اما وقتي ازدواج مي‌كنند بيان اين مطالب جرم محسوب مي‌شود. مدير بايد به جاي اينكه دانش‌آموز متاهل را اخراج كند قانوني را در مدرسه ايجاد كند كه هر كس درباره مسائل جنسي صحبت كند با او برخورد شود حالا چه متاهل باشد و چه مجرد. او ادامه مي‌دهد: ما سعي كرديم آموزش‌هاي لازم در رابطه با ازدواج در بستر مدرسه به دانش‌آموزان داده شود و كتاب مديريت خانواده و سبك زندگي تقريبا از دو سال پيش در مدارس تدريس مي‌شود، اما متاسفانه مدارس و دانش‌آموزان نسبت به اين درس كم‌لطفي مي‌كنند. اغلب اين درس تدريس نمي‌شود و اگر هم بشود توسط افراد غيرمتخصص در حوزه خانواده اين آموزش به بچه‌ها داده مي‌شود. خود دانش‌آموزان نيز درس‌هاي مهم‌تر را اولويت قرار مي‌دهند و كتاب را اصلا مطالعه نمي‌كنند.


معارفه معاونان جديد سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح 

در مراسمي با حضور رييس سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح و جمعي از مديران و قضات و كارمندان، محمدرضا يزدانيان به عنوان معاون قضايي و حقوقي و عليرضا بيگ‌مرادي به عنوان معاون جديد نظارت و بازرسي سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح معرفي و از خدمات معاونان سابق تقدير به ‌عمل آمد. به گزارش ايلنا، رييس سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح در اين مراسم از چند دهه خدمات خالصانه معاونان قضايي و حقوقي و نظارت و بازرسي سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح تقدير كرد و با بيان سوابقي، آنان را مديران مومن، متدين و انقلابي برشمرد. حجت‌الاسلام پورخاقان خطاب به اين دو مدير باسابقه گفت: شما كوله‌باري از تجارب ارزنده داريد و سازمان قضايي خانه شماست و از اين تجارب بهره خواهيم برد. او با معرفي محمدرضا يزدانيان به عنوان معاون قضايي و حقوقي سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح گفت: پيوست‌هاي تحولي اين معاونت در شش بند به او ابلاغ شد تا در راستاي تقويت نقاط مثبت و رفع نقاط ضعف و جلوگيري از موازي‌كاري در برنامه‌ها و ماموريت‌هاي مختلف مانند پيشگيري از وقوع جرم، كاهش تعداد زندانيان و افزايش دانش حقوقي كاركنان گام‌هاي موثرتري بردارند. رييس سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح همچنين عليرضا بيگ‌مرادي را به عنوان معاون نظارت و بازرسي سازمان قضايي نيرو‌هاي مسلح معرفي كرد و گفت: از مجموعه حوزه رياست تا ساير قسمت‌ها هيچ كس از بازرسي و نظارت مستثني نيست؛ اگر انسان خود را بي‌نياز از نظارت احساس كند دچار انحراف مي‌شود. او با اشاره به كار سخت معاونت نظارت و بازرسي گفت: در جذب و شناخت قضات با سواد، ولايي و انقلابي تمامي ابعاد را در نظر بگيريد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون