• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5106 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ دي

پيدا و پنهان

بلاتكليفي درباره حذف يا عدم حذف ارز ترجيحي

سيداحمد مقدسي رييس هيات‌مديره انجمن صنفي گاوداران ايران با تاكيد بر اينكه سياست ارز ۴۲۰۰ توماني از ابتدا اشتباه بود، گفت: در حال حاضر به دليل اختلاف قيمت ارز دولتي و آزاد، شرايط براي حذف آن دشوار شده است. وي درباره مباحث مطرح‌شده مبني بر حذف ارز ۴۲۰۰ توماني از واردات كالاهاي اساسي گفت: توليدكنندگان و تجار كاملا بلاتكليف هستند و مشخص نيست كه وضعيت در نهايت به چه صورت خواهد بود؟ وي با تاكيد بر اينكه سياست ارز ۴۲۰۰ توماني از ابتدا اشتباه بود، اضافه كرد: دولتمردان نبايد اجازه مي‌دادند اختلاف قيمت ارز دولتي و بازار آزاد اين همه زياد شود و بايد زودتر اين سياست را اصلاح مي‌كردند.


قيمت مرغ كاهشي شد

مشاهدات ميداني حاكي از آن است كه قيمت مرغ روند كاهشي به خود گرفته است. براساس مشاهدات ميداني و گزارش‌هاي رسيده از محله‌هاي شهر تهران قيمت هر كيلو مرغ گرم آماده طبخ به زير نرخ مصوب يعني ۳۱ هزارتومان رسيده است.
 البته همچنان در برخي مغازه‌ها با نرخ بيش از ۳۱ هزار تومان هم به مصرف‌كنندگان عرضه مي‌شود. در ميادين ميوه و تربار نيز قيمت هر كيلو مرغ تنظيم بازاري ۲۷هزار و۷۷۰ تومان و هر كيلو مرغ منجمد نيز ۲۰ هزارتومان است.


بيشتر بازار پوشاك ايران  در اختيار بنگلادش است

مجيد افتخاري عضو هيات‌مديره اتحاديه پوشاك تهران اظهار داشت: تقاضا امسال به طرز شديدي كاهش پيدا كرده، موثر و مناسب نيست. بخش عمده‌اي از آن مربوط به شرايط اقتصادي مردم مي‌شود؛ سبد مصرف خانوارها كوچك شده و به تبع آن شايد پوشاك از اولويت مصرفي خانوارها خارج شده است. 
وي تصريح كرد: بيشتر سهم بازار پوشاك ايران در اختيار بنگلادش است. در گذشته چين سهم بالايي داشت كه به علت محدوديت‌هايي مانند محدوديت‌هاي كرونايي كه سفر به اين كشور مشكل شده است، واردات پوشاك از چين كمتر شده و بيشتر از بنگلادش وارد مي‌شود. تا قبل از مشكلات فعلي اقتصاد تركيه، سهم اين كشور كم بود ولي تمام شواهد و قراين نشان مي‌دهد كه تركيه دوباره به يك بازيگر اصلي در چند ماه آينده تبديل مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون