• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5106 -
  • ۱۴۰۰ پنج شنبه ۲ دي

آشنايي با بهترين گلزنان ۲۰۲۱

اين‌بار حتي مسي هم نمي‌تواند لوا را متوقف كند

مرضيه حسين‌خاني

 

۲۰۲۱ رو به اتمام است. سال پرفعاليتي در حوزه فوتبال بود. مسابقات باشگاهي و ملي بين‌المللي بسياري برگزار شد و هواداران شاهد به ثمر رسيدن گل‌هاي تماشايي، ضربات پنالتي، فشار مسابقات، شادي‌ها و حسرت‌هاي بسياري بودند. در اين سال گلزنان زيادي نام خودشان را مطرح كردند، از چهره‌هاي سرشناس تا چهره‌هاي تازه‌نفس. رقابت براي رسيدن به كفش طلايي بين اين بازيكنان جريان داشت و هنوز هم تا حدودي ادامه دارد. در ادامه با پنج گلزن برتر سال ۲۰۲۱ آشنا مي‌شويم. 
در سال گذشته روبرت لواندوفسكي بازيكن بايرن‌مونيخ توانست با به ثمر رساندن ۴۱ گل كفش طلا را به خانه ببرد. هرچند او در رقابت با ليونل مسي براي دريافت جايزه توپ طلاي فوتبال جهان شكست خورد. مسي فصل گذشته به دليل كمك‌هايش به بارسلونا و رساندن آرژانتين به عنوان قهرماني كوپا آمه‌ريكا جايزه فرانس فوتبال را به خانه برد. بعيد است مسي بتواند در راه رسيدن لوا به كفش طلا مشكلي ايجاد كند. 

۵- كريستيانو رونالدو-۳۱ گل
سرعت و قدرت گلزني اين فوق ستاره ۳۶ ساله پرتغالي به هيچ عنوان كاهش پيدا نكرده است. برنده ۵ توپ طلاي جهان هنوز برگ برنده تيمش به حساب مي‌آيد و خيلي وقت‌ها كار را به تنهايي درمي‌آورد. او در دوران حضورش در يوونتوس و سپس از زماني كه به تيم سابقش منچستر برگشته روند گلزني‌اش را پيگيري كرده است. او در كل امسال براي باشگاه و كشورش ۳۱ گل به ثمر رسانده است و همچنان در رقابت براي كفش طلاي ۲۰۲۱ حضور دارد. رونالدو اين فصل ركوردهاي متعددي را شكسته است. از جمله اينكه با ۱۱۱ گل به صدر جدول بهترين گلزنان تاريخ فوتبال در بخش مردان صعود كرده است.

۴- كيليان امباپه-۳۴ گل
ستاره فرانسوي كه به تازگي تولد ۲۳ سالگي‌اش را جشن گرفته اين روزها فقط در حال پيشرفت است. او يك بازيكن تثبيت شده است كه مشتريان زيادي هم دارد. امباپه امسال بيشتر در خط حمله پاريس و نزديك‌تر به دروازه رقبا بازي كرده است و در مجموع ۳۴ گل به ثمر رسانده است. او با هم‌تيمي جديدش ليونل مسي رقابت شديدي در جدول بهترين گلزنان ۲۰۲۱ دارد و فعلا دو گل از او عقب است. 

۳- ليونل مسي-۳۶ گل
ليونل مسي سال گذشته ۳۶ گل زده و به خاطر تاثيري كه در موفقيت تيم‌هايش داشته او را تبديل به برنده شايسته توپ طلاي ۲۰۲۱ كرد. او با بارسلونا يك پايان ضعيف در سال گذشته رقم زد ولي با اين حال همراه با ساير ستاره‌هاي كاتالان‌ها توانست برنده كوپا دل‌ري شود. او بعد از ۱۷ سال و در سن ۳۴ سالگي در پايان فصل مجبور شد بارسلونا را ترك كند و به باشگاه جديد برود؛ جايي كه كمي از سرعت گلزني او كاسته شده. 

۲- ارلينگ هالند-۳۸ گل
اين بازيكن جوان نروژي از زمان پيوستن به بورسيادورتموند در فصل گذشته كاملا رو به جلو حركت كرده. ارلينگ ۲۱ ساله تاكنون در سال ۲۰۲۱، ۳۸ گل به ثمر رسانده است. در حالي كه چند روز تا پايان سال باقي مانده است هالند احتمالا به تعداد گل‌هاي خود خواهد افزود. او با روبرت لواندوفسكي از بايرن‌مونيخ رقابت سختي در مسير بهترين گلزن شدن دارد و بايد چندين و چند بار گلزني كند تا از ماشين گلزني لهستان پيشي بگيرد.

۱- روبرت لواندوفسكي-۴۵ گل
روبرت لواندوفسكي جايگاهش نسبت به سال گذشته را از دست نداده و همچنان بهترين است. مهاجم لهستاني بهترين گزينه براي ماموريت گلزني بوده و براي اثبات بهترين بودن خود سنگ تمام گذاشته است. ستاره ۳۳ ساله بايرن امسال ۴۵ گل براي بايرن و تيم ملي لهستان به ثمر رسانده است و در رقابت براي كفش طلاي ۲۰۲۱ پيشتاز است. او در فصل جاري بوندسليگا در ۱۶ بازي كه به ميدان رفته موفق شده ۱۸ گل به ثمر برساند. او مي‌تواند در چند روز پايان سال به تعداد گل‌هايش اضافه كند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون