• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5108 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۵ دي

نامه ميركاظمي به رييس‌جمهور:

كمبود منابع براي پرداخت افزايش حقوق كادر درمان

كمبود منابع در بودجه سال آتي علاوه بر تحت تاثير قرار دادن سقف و كف افزايش حقوق كارمندان دولت، به ساير بخش‌ها نيز رسوخ كرده است؛ اخيرا سيد مسعود ميركاظمي رييس سازمان برنامه و بودجه كشور در رابطه با افزايش حقوق كادر درمان و اصلاح و متناسب‌سازي ضرايب فوق‌العاده جذب اعضاي هيات علمي بخش بهداشت و درمان به رييس‌جمهور نامه نوشت. او در اين نامه از «كمبود منابع براي پرداخت افزايش حقوق كادر درمان و مصوبات گذشته در مورد هيات علمي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي» خبر داده است. 
او در بخش ديگري نوشت: «پرداخت حقوق آذر ماه برخي دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني (ازجمله ساوه، سرامه، ايلام، گيلان، همه گلستان، خوي، اردبيل، كاشمر، مسيح دانشوري و سازمان اورژانس) در سقف اعتبارات مصوب قابل انجام نيست و مي‌بايست با اجازه قانوني افزايش  ۱۰درصد اعتبار مصوب، براي تامين حقوق آذر ماه اقدام گردد. همچنين عمده دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني از دي ماه و تمامي آنان در دو ماهه آخر سال با مشكل عدم امكان پرداخت حقوق به‌ دليل كافي نبودن اعتبار حتي در صورت افزايش ۱۰درصدي مواجه خواهند بود.»
رييس سازمان برنامه و بودجه پس از تشريح ماجرا براي جلوگيري از تاخير در پرداخت حقوق كادر سلامت و دانشگاه‌هاي كشور، پيشنهاد داده كه «اولا كسري اعتبار از محل درآمدهاي اختصاصي/فروش اموال مازاد دانشگاه‌هاي علوم پزشكي و خدمات بهداشتي و درماني و دانشگاه‌ها و مراكز تحقيقاتي و پژوهشي وابسته به وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تامين و پرداخت شود. ثانيا موضوع مذكور در جلسه سران قوا مطرح گردد تا با ابلاغ مصوبه‌اي به اين سازمان، امكان افزايش اعتبارات مصوب، پيش از سقف ۱۰درصد مقرر در قوانين و مقررات مربوطه، فراهم شود.» نامه ميركاظمي در حالي بود كه در 29 آبان سال گذشته بخشنامه افزايش 50درصد حقوق و مزاياي كاركنان غيرهيات علمي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي سال 98 از سوي نوبخت رييس وقت سازمان برنامه و بودجه به وزير بهداشت ابلاغ شده بود. به نظر مي‌رسد ميزان افزايش حقوق در سال آتي كمتر باشد، چراكه دولت معتقد است با افزايش بيش از تورم، به تورم بيشتر دامن مي‌زند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون