• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5109 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۶ دي

پيشخوان

راي ديوان عدالت اداري به درستي عملكرد دولت روحاني در برخورد با فيلتر كلاب‌هاوس
ديوان عدالت اداري، راي به درستي عملكرد دولت روحاني در برخورد با فيلتر كلاب‌هاوس توسط اپراتورها داد. به گزارش پايگاه خبري - تحليلي انتخاب، در زمان انتخابات رياست‌جمهوري، مخابرات ايران، همراه اول و ايرانسل، به صورت غيرقانوني اقدام به فيلتر كلاب‌هاوس كردند. در پاسخ به اين اقدام، دولت روحاني با صدور تصويب‌نامه‌اي جرايم سنگيني را براي تخلف «فيلترينگ غيرقانوني» وضع كرد. اين تصويب‌نامه در دوره رييس پيشين قوه قضاييه، با حكم ديوان عدالت اداري، توقيف شد تا فيلترينگ ادامه يابد. اخيرا ديوان عدالت اداري با بررسي تخصصي، تصويب‌نامه دولت قبل را «قانوني» خوانده است.


احتمال تدوين طرح جديد صيانت در مركز پژوهش‌هاي مجلس
در حالي مركز پژوهش‌هاي مجلس اخيرا در نامه‌اي به رييس كميسيون مشترك رسيدگي به طرح صيانت، 50 ايراد اساسي اين طرح را در قالب 6 سرفصل تشريح كرد، حالا سخنگوي اين كميسيون مشترك از احتمال طرح جديد صيانت در مركز پژوهش‌هاي مجلس خبر داده است. به گزارش ايسنا، لطف‌الله سياهكلي درباره اين طرح جنجالي گفته است: «كار اصلي مركز پژوهش‌هاي مجلس، كاري تخصصي است؛ درواقع مركز پژوهش‌هاي مجلس موارد را به صورت كارشناسي بررسي مي‌كند و اگر موضوعي را داراي ايراد بداند، آن را مطرح مي‌كند. تلاش است قانون‌نويسي با كمترين ايراد و اشكال و داراي جامعيت باشد؛ از همين نظر اقدامات مركز پژوهش‌هاي مجلس در اين حوزه بسيار مطلوب است.» او با بيان اينكه «ايراداتي كه مركز پژوهش‌هاي مجلس به طرح حمايت از حقوق كاربران وارد دانسته، بايد مورد بررسي اعضاي كميسيون مشترك قرار بگيرد و مشخص شود كه اين ايرادات به چه ميزان به طرح وارد است» ادامه داد: «به هر شكل كميسيون به دنبال اين است كه از تمام نظرات كارشناسي استفاده كند؛ قطعا به ايراداتي كه مطرح شود، توجه خواهد شد و تمركز بر اين است كه قانوني نوشته شود كه داراي ايراد نباشد.» سخنگوي كميسيون حمايت از حقوق كاربران در فضاي مجازي يا همان طرح صيانت اضافه كرد: «ما در كميسيون تاكيد داريم كه نظرات كارشناسي در طرح لحاظ شود، هر بخشي داراي ايراد باشد نيز آن ايراد را رفع خواهيم كرد، درخواست مركز پژوهش‌هاي مجلس اين است كه زماني مقرر شود تا طرحي جديد تدوين شود، به احتمال زياد هم اين تصميم اتخاذ مي‌شود كه زماني در اختيار مركز پژوهش‌ها قرار بگيرد تا پيشنهادهاي دولت و طرح قديم كنار هم لحاظ شود و طرحي جديد ارايه كنند، البته صرفا احتمال اين موضوع را مي‌دهم؛ چرا كه من يك عضو كميسيون هستم، به عقيده من اگر اين فرصت در اختيار مركز پژوهش‌هاي مجلس قرار بگيرد كه طرحي جديد را با كمترين ايراد ارايه كنند، بهتر خواهد بود.»


شهادت دو نيروي سپاه در درگيري با اشرار مسلح
دو تن از نيروهاي قرارگاه قدس نيروي زميني سپاه شب گذشته در حين انجام ماموريت در درگيري با اشرار به شهادت رسيدند. به گزارش فارس، شب گذشته دو تن از نيروهاي قرارگاه در حين انجام ماموريت در درگيري با اشرار به شهادت رسيده‌اند. در اين حادثه پاسداران «مهران شوري‌زاده» و «محسن كيخوايي» شب گذشته در درگيري با اشرار مسلح به شهادت رسيدند.


تكميل تركيب اعضاي كميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۱
با انتخاب نمايندگان كميسيون‌هاي مجلس در كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۱۴۰۱، تركيب اين كميسيون نهايي شده و در آينده نزديك اولين جلسه خود را برگزار خواهد كرد. به گزارش فارس، در حالي كه مجتبي رضاخواه، حميدرضا حاجي‌بابايي، جعفر قادري، محمدرضا ميرتاج‌الديني، ابراهيم عزيزي، غلامحسين رضواني، الياس نادران، مهدي فرشادان و رحيم زارع به‌ نمايندگي از كميسيون برنامه و بودجه در كميسيون تلفيق بودجه 1401 حاضر خواهند بود، از كميسيون اقتصادي نيز سيدغني نظري خانقاه، علي رضايي و محمد عليپور به عضويت كميسيون تلفيق بودجه در آمدند. همچنين محمد رشيدي، رحمت‌الله نوروزي و عبدالله ايزدپناه از كميسيون كشاورزي، عليرضا ورناصري، سهراب گيلاني و هادي بيگي‌نژاد از كميسيون انرژي و محمد وحيدي، حبيب‌الله دهمرده و علي كريمي فيروزجايي از كميسيون آموزش و تحقيقات، علي حدادي، حسين باميري، روح‌اله نجابت از كميسيون شوراها و امور داخلي كشور، علي‌اصغر باقرزاده، جليل ميرمحمدي ميبدي و سيدمرتضي خاتمي از كميسيون بهداشت، سارا فلاحي، شهريار حيدري و فداحسين مالكي از كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي، مهدي عيسي‌زاده، كيومرث سرمدي، حسن محمدياري از كميسيون اجتماعي، احمد دنيامالي، غلامعلي كوهساري و علي‌اصغر خاني از كميسيون عمران، احسان قاضي‌زاده، سيدصادق طباطبايي‌نژاد، علي يزدي‌خواه از كميسيون فرهنگي، سيدمحمد موحد، كاظم دلخوش اباتري و حسن نوروزي از كميسيون قضايي و محسن دهنوي، مهدي عسگري و سيدعلي موسوي از كميسيون صنايع براي حضور در كميسيون تلفيق بودجه سال آينده انتخاب شدند تا با انتخاب 45 عضو اين كميسيون كه بنابر آيين‌نامه داخلي مجلس متشكل از ۹ عضو كميسيون برنامه و بودجه و ۳ عضو از هر يك از ديگر كميسيون‌‌هاي تخصصي مجلس است، تركيب كميسيون تلفيق بودجه 1401 كل كشور تكميل شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون