• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5116 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۴ دي

تاكيد بر ضرورت واكسيناسيون 5 تا 11 ساله‌ها در ايران

تعداد مبتلايان اميكرون در كشور، در يك روز به 194 نفر افزايش يافت

گروه اجتماعي|وزارت بهداشت در آخرين گزارش از شيوع كوويد 19 اعلام كرد: «در شبانه‌روز 12 تا 13 دي، هزار و ۶۷۷ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ در كشور شناسايي شد كه ۳۳۴ نفر از آنها بستري شدند و در اين بازه زماني، ۲۲ بيمار كوويد۱۹ جان خود را از دست دادند . ديروز، پس از گذشت ۶۶۶ روز، تعداد مرگ و مير روزانه در كشور، به كمتر از ۲۵ نفر رسيد. آخرين بار ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۸، تعداد مرگ و مير روزانه بيماران، ۲۱ نفر بوده است.» به دنبال اين گزارش، حميدرضا جماعتي؛ دبير كميته علمي كشوري مبارزه با كرونا هم با تاكيد بر ضرورت واكسيناسيون كودكان 5 تا 11 ساله در كشور و همچون ساير كشورهايي كه از هفته‌هاي گذشته‌ها، ايمن‌سازي كودكان در مقابل ويروس كرونا را هم آغاز كرده‌اند، گفت: «بر اساس مطالعات صورت گرفته در كشورهاي ديگر دنيا دريافتيم كه واكسيناسيون اين گروه سني الزامي است. با توجه به اينكه سويه اميكرون در كشورهاي ديگري كه گسترش وسيع‌تري داشته، بيشتر سنين پايين را مبتلا كرده و در برخي كشورها حتي آمار ابتلا و بستري اطفال را به ۳۰ درصد رسانده، به همين دليل واكسيناسيون اين رده سني ضرورت دارد.»
معاون درمان وزارت بهداشت در توضيح آخرين وضعيت مراجعان كرونا و آنفلوآنزا در كشور گفت: «علايم ويروس‌هاي تنفسي از نظر ظاهري شبيه هم است. تعداد كل مراجعان سرپايي ما ۱۳۰۰ نفر است كه اين ميزان مراجعه از پيك قبلي كمتر شده و در روزهاي اخير افزايش قابل توجهي در ميزان مراجعان نداشتيم. در مورد بستري‌ها هم از پيك عبور كرديم و در حد ۵ هزار و ۸۰۰ است و افزايش قابل توجهي در روزهاي اخير نداشته‌ايم. بستري در آي‌سي‌يو در حال حاضر در حدود ۱۴۰۰ نفر است و موارد بستري در‌ آي‌سي‌يو افزايش خاصي نداشته است. البته تعداد موارد مبتلا به اميكرون زياد شده و ۱۹۴ تشخيص قطعي داشته‌ايم كه اين افزايش جاي نگراني دارد، زيرا تكثير اين ويروس بسيار زياد است. البته از نظر درمان، اميكرون تفاوتي با ديگر سويه‌هاي كرونا ندارد. بيمارستان‌ها در آماده‌باش هستند تا اگر موارد زياد شد به بهترين نحو خدمات را ارايه دهند. ا‌ن‌شاءالله وارد پيك بعدي نشويم، زيرا مدت فاصله از واكسيناسيون كم است. با توجه به اينكه واكسن‌هاي داخلي مقابل دلتا موثر بوده‌اند، به نظر مي‌رسد روي اميكرون هم موثر باشند. اما حالا تعداد مراجعه بابت آنفلوآنزا زياد است اگرچه كه فعلا بيماري‌هاي تركيبي يعني آنفلوآنزا با كرونا گزارش نشده است.» 


نظر ضرغامي درباره تخريب بافت تاريخي: اشتباه مي‌كنند
وزير ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي با بيان اينكه كميته‌اي از كارشناسان مجرب درحال بررسي و مطالعه «طرح توسعه حرم شاهچراغ(ع)» (به وسعت ۵۷ هكتار در بافت تاريخي شيراز) هستند، گفت: آنهايي كه فكر مي‌كنند در سراسر كشور «بافت تاريخي» مشابه «بافت فرسوده» است و مي‌شود بولدوزر گذاشت و همه را صاف كرد و بناهاي جديد ساخت، حتما اشتباه مي‌كنند. عزت‌الله ضرغامي كه در سفر به استان‌هايي چون سمنان، فارس (شيراز)، اصفهان، يزد، قم و ... با درخواست‌هايي براي تجديدنظر در بافت تاريخي يا مطالباتي از سوي مسوولان استاني براي تخريب اين بافت‌ها با اين ادله كه فرسوده شده‌اند و امكان ايجاد و تامين خدمات شهري وجود ندارد، مواجه شده، گفت: «در شوراي اداري قم با صراحت درباره بافت تاريخي صحبت كردم. بعضي‌ها تصور مي‌كنند «بافت تاريخي»، يعني «بافت فرسوده»، يك طوري خط‌كشي شده و دعواهاي قبيله‌اي هم راه افتاده است و افراد همديگر را متهم مي‌كنند. بافت تاريخي بافت تاريخي است. اگر جايي هم بافت فرسوده است، آنجا هم بافت فرسوده است. مهم اين است كه نظر كارشناسي وزارت ميراث فرهنگي و قوانين ثبتي ما چه ارزش‌گذاري‌اي روي آن بافت كرده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون