• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5117 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي

در انتظار مقصد هالند و درام‌هاي مستطيل سبز

فوتبال در سال ۲۰۲۲

ژانويه: جام ملت‌هاي آفريقا
رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آفريقا اغلب از طرف علاقه‌مندان به فوتبال جدي گرفته نمي‌شود اما براي عاشقان فوتبال اين يكي از جذاب‌ترين نمايش‌هاست. رقابت‌هاي امسال قرار بود سال گذشته برگزار شود كه به دليل مسائل مربوط به كرونا به تعويق افتاد. اين رقابت‌ها امسال تحت تاثير اوميكرون و آزاد نشدن برخي ستاره‌هاي حاضر در ليگ برتر انگليس قرار دارد. جام ملت‌هاي آفريقا ۹ ژانويه با رويارويي شيرهاي رام نشدني آفريقا يعني كامرون برابر بوركينافاسو استارت مي‌خورد. فيناليست‌هاي دو دوره قبل يعني الجزاير و سنگال هم حضور دارند. ۴۰ نفر از ستاره‌هاي آفريقايي در ليگ برتر انگليس بازي مي‌كنند و هنوز برخي تيم‌ها اجازه حضور بازيكنان‌شان در جام ملت‌هاي آفريقا را نداده‌اند. شبكه‌هاي اسكاي و بي‌بي‌سي حق پخش بازي‌ها را دراختيار دارند كه نشان‌دهنده شخصيت جهاني قدرتمند اين تورنمنت است. 

مارس: پلي‌آف جام جهاني
بازي‌هاي پلي‌آف جام جهاني قطر يكي از هيجان‌انگيزترين اتفاقاتي است كه پيش روي فوتبال است. در اروپا سه ميني تورنمنت در روز ۲۴ مارس برگزار مي‌شود و پنج روز به طول مي‌انجامد. در اين پلي‌آف بايد شاهد خداحافظي چند مدعي با جام جهاني قطر باشيم. جايي كه ممكن است لهستان و پرتغال و ايتاليا از رسيدن به جام جهاني باز بمانند. در قاره آفريقا هم پنج تيم كه هنوز مشخص نشده‌اند در پلي‌آف به مصاف هم مي‌روند. در ادامه شاهد پلي‌آف تيم پنجم آسيا با تيم پنجم امريكاي جنوبي هستيم. نماينده كونكاكاف هم برابر نماينده قاره اقيانوسيه قرار مي‌گيرد تا بالاخره تكليف ۳۲ تيم حاضر در جام جهاني مشخص شود. 

جولاي: جام ملت‌هاي زنان اروپا ۲۰۲۲
از آخرين باري كه انگليس ميزباني مسابقات را برعهده داشته است، تنها سه دوره مسابقات زنان يوفا برگزار شده است. در يورو ۲۰۰۵ كه خيلي دور به نظر مي‌رسد ميزبان در قعر گروه اول قرار گرفت و نروژ و آلمان به فينال راه پيدا كردند و در ايوود پارك مقابل چشمان ۲۱۰۰۰ نفر بازي كردند. امروز سهم فوتبال زنان بسيار بيشتر از اين حرف‌هاست و تيم ملي زنان انگليس هم پيشرفت زيادي كرده است. اين رقابت‌ها قرار بود سال بعد از يورو ۲۰۲۰ مردان و در سال ۲۰۲۱ برگزار شود. با تعويق يك ساله مسابقات مردان، مسابقات زنان هم يك سال به تعويق افتاد و قرار است در جولاي و در ۱۰ ورزشگاه در كشور انگليس برگزار شود. فينال داغ مسابقات در ومبلي خواهد بود. 

جولاي: سرنوشت هالند، امباپه و ولاهوويچ
سه مهاجم جوان و قدرتمند اروپا احتمالا تمام توجهات را در فصل نقل و انتقالات فوتبال به خود جلب خواهند كرد. در يك دنياي ايده‌آل ولاهوويچ در فيورنتينا مي‌ماند و ميراثي شبيه به باتيستوتا از خود به‌جا مي‌گذارد. اما اين روزها همه مطمئن هستند كه اين مهاجم ۲۱ ساله در تابستان فلورانس را ترك مي‌كند. او تمام پيشنهادها مبني بر تمديد قرارداد را رد كرده است. او مي‌خواهد فصل آينده در ليگ قهرمانان اروپا بازي كند. او در اين فصل در ۱۹ بازي ۱۶ گل زده است. گفته مي‌شود او كسي است كه قرار است جاي خالي مهاجم نوك در منچسترسيتي را پر كند. تمام اين سوالات و اما و اگرها در مورد هالند و امباپه هم به گوش مي‌رسد. اگر هالند راهي بارسا و امباپه راهي رئال شوند يك اتفاق باور نكردني خواهد بود. 

نوامبر: جام جهاني قطر
در مورد جام جهاني قطر احساسات به‌هم ريخته زيادي وجود دارد. همه جام جهاني را دوست دارند و براي شروع آن لحظه‌شماري مي‌كنند، براي همين هم فيفا قصد دارد با برگزاري هر دو سال يك‌بار اين رقابت‌ها عطش مخاطبان را سيراب كند اما اين عجله‌اي است كه بايد متوقف شود. بهترين كار تعادل است. تمام درام‌هاي فوتبال كه در روسيه و يورو ۲۰۲۰ ديديدم با تكرار سريع جذابيت‌شان را از دست مي‌دهند. در عين حال در مورد قطر فهرست‌هاي طولاني نگراني‌هاي حقوق بشري ميزبان هم وجود دارد. خيلي از تيم‌ها و هواداران در اين رابطه حرف مي‌زنند. همه مي‌خواهند نشان بدهند ارزش واقعي اين رقابت‌ها بيشتر از يك ماه سرگرمي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون