• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5117 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۵ دي

بانوي تخم‌مرغي

مجموعه داستان «بانوي تخم‌مرغي»، اثر لئونورا كرينگتون با درون‌مايه سورئاليستي و با ترجمه ناكتا رودگري به تازگي از سوي انتشارات نواي مكتوب منتشر شد.
اين نويسنده و نقاش تمركزش معطوف رئاليسم جادويي و كيمياگري است كه اين موضوع را به راحتي مي‌توان از آثارش دريافت؛ اما نكته قابل توجه چشم‌انداز بسيار گسترده و تخيلات ناشناخته و غير‌قابل تحقق اين  نويسنده است.
«بانوي تخم‌مرغي» زن جديد، زن تازه است، الهه بزرگ (الهه مادر) كه از نو آغاز شد، چيزي شبيه يك رستاخيز! او در عين حال يك كيمياگر است، هنرمندي روياگرا و الهه‌اي كه از طريق جادوي هنر، هنر‌ برتر، يعني سِحر و جادو را براي‌مان احيا كرده است و به ارمغان مي‌آورد.
اين كتاب از هفت داستان تشكيل شده است كه عناوين اين داستان‌ها به ترتيب «بانوي تخم‌مرغي»، «دختر دم بخت»، «خرگوش‌هاي سفيد»، «دلدار»، «فرمان سلطنتي»، «عمو سام كرينگتون» و «شلوارهاي فلانل من» است.
لئونورا كرينگتون، نقاش و نويسنده سورئاليت انگليسي‌تبار مقيم مكزيك، هنرمندي پيشرو و صاحب‌نام است كه به خلق آثاري از زنان و موجودات اسطوره‌اي شهرت دارد. او را مي‌توان در زمره معدود هنرمنداني به شمار آورد كه با تعبير و تفسير خاص خود از سورئاليسم، سمبوليسم زنانه را از نو تعريف
 مي‌كند.
چاپ اول اين كتاب در 80 صفحه، شمارگان 1400 نسخه و با قيمت 50 هزار تومان از سوي انتشارات نواي مكتوب راهي بازار كتاب شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون