• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5120 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۰ دي

ژستد، چهارده هفته، يك گل و يك دنيا حسرت

خُرناسه به وقت شليك!

اميد مافي

 

انگار گوش‌هايش را گرفته و صداي انتقادات را نمي‌شنود و همچنان زير تگرگ شديد گلايه‌ها حرف خودش را مي‌زند. فرهاد مجيدي در آخرين مصاحبه خود به‌شدت از روي ژستد سانتر فوروارد استقلال دفاع و تاكيد كرد كه توپچي ۳۳ ساله اهل نانسي قادر است ناممكن‌ها را ممكن كند و در دشوارترين شرايط به ياري استقلال بشتابد.

بهت‌آور است. چهارده هفته از اكران مهاجم بلندقامت فرانسوي گذشته و او به جز يك بار پاگشايي هرگز نتوانسته زخم‌هاي خط آتش تيمي كه مدعي فتح جام است را تسكين دهد. ژستد البته در كنار تك‌گل زده خود دو بار هم پاس گل داده كه در مجموع به هيچ‌وجه آمار قابل دفاعي نيست.
براي فرهاد اما مرغ يك پا دارد و او همچنان از غريبه‌اي كه ۴۷۰ هزار دلار خرج روي دست باشگاه گذاشته به عنوان يك نجات‌دهنده ياد مي‌كند. بازيكن گرانقيمتي كه در بدو ورود خود به ايران با كمك پوپوليست‌هاي منفعت‌طلبي كه حضورش در استون‌ويلا و كارديف سيتي را بُلد مي‌كردند شمايل يك فرشته نجات را به خود گرفت و بسياري او را با مامه تيام و شيخ دياباته مقايسه كردند، اما چهارده هفته برزخي و باز نشدن پاي ژستد به گل به جز يك مورد حالا اين سوال را ايجاد كرده كه آيا فرهاد مجيدي در تعريف از شاگرد خويش مبالغه نمي‌كند و آيا آمار پايين مهاجمان آبي در امر گلزني فرمانده نيمكت را به اين برداشت ساده نرسانده كه يك جاي كار به‌شدت مي‌لنگد؟!
همه اينها در حالي است كه حمايت بيش از حد كادر فني از توپچي شماره ۳۹ سبب شده تا ديگر مهره‌هاي تهاجمي استقلال به‌رغم آمادگي با دلسردي مواجه شوند و برخي رسانه‌ها در روزهاي اخير از جدايي ارسلان مطهري از اين تيم در آينده‌اي نزديك خبر دهند.
چه مجيدي قبول كند و چه نكند ژستد نتوانسته مطالبات تيمي كه ميليون‌ها نفر را به دنبال خود مي‌كشد محقق سازد و به‌رغم فيزيك بدني مناسب نه از راه هوا و نه از طريق زمين قاتق نان لاجوردي‌ها نشده كه هيچ؛ به بلاي جان آنها در ملاقات‌هاي دهشتناك نيز مبدل شده است.
در شرايطي كه پرسپوليس به يك قدمي استقلال رسيده و دير و دور نيست با سكته خفيف آبي‌ها پرچم سرخ بر ستيغ ليگ افراشته شود بهتر است فرهاد مجيدي از تمجيدهاي عجيب و غريب دست بردارد و تاييد كند مهاجم اروپايي تيمش در بستر آرزوهاي آبي شعله‌ور شدن و شعله‌ور كردن را از ياد برده است. شايد بهتر باشد با نيمكت‌نشين كردن مردي كه در پانتوليكوس هم جماعتي را زجر داد و به عذاب ابدي تيم يوناني بدل شد لااقل شوكي به اين مهاجم متفرعن وارد شود و فرصت براي خيل مهاجماني كه هر هفته بايد به نيمكت دوخته شوند فراهم گردد.
فرهاد كه يك تيم آماده و كامل كنار دست خود دارد اگر از لجبازي دست بردارد و نقشه ملاحان گمشده را به كرجي‌باناني كه مدت‌هاست تماشاگر شده‌اند، بدهد، چه بسا فقر ماشين گلزني آبي‌ها كمتر به چشم بيايد و مهره‌هاي جوان و تازه‌نفس بتوانند سوار بر زورق توفان‌زده تا ساحل امن پيش بتازند.
حريفان و مدعيان يكي پس از ديگري به صدر الصاق مي‌شوند و مجيدي تنها يك امتياز با تيم دوم جدول فاصله دارد. در چنين عرصاتي اگر همچنان در بر پاشنه گذشته بچرخد و سكاندار قشون صدرنشين ليگ قبول نكند كه با ژستد در حسرت گل‌هاي نچيده خواهد سوخت، مي‌توان احتمال داد بالاي جدول دستخوش تغيير گردد و ارتشي كه پس از سال‌ها قصد دارد با قهرماني نيم‌فصل نيمچه دلخوشي و طراوتي را به سينه‌چاكانش هديه دهد، در چنين مقطع حساسي قالب تهي كند و با واگذار كردن پله اول به ديگران كام همه دوستدارانش را تلخ كند.
آيا فرهاد مجيدي باز هم از مهاجمي كه تنها يك بار به گل رسيده و در مابقي اوقات به سربار تيمش بدل شده حمايت تمام‌قد خواهد كرد؟ آيا او به خاطر ۴۷۰ هزار دلار همچنان در كولاك زمستان فانوس‌ها را براي مردي كه روزگاري در بلكبرن روورز روي اعصاب تيفوسي‌ها رژه مي‌رفت روشن خواهد گذاشت؟
صبر مي‌كنيم تا ببينيم از اين آتش رو به خاموشي جز دود چه بر خواهد خاست و خرناسه تفنگچي بِنيني در وقت پاگشايي و شليك چه فرجامي خواهد داشت؟

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون