• ۱۴۰۳ دوشنبه ۲۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5121 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۱ دي

حال وخيم كودكان قرباني مين و عدم رسيدگي به آنها در ايلام

خانواده نوجوانان ايلامي كه روز پنجشنبه در اثر برخورد با مين در مرز مهران مجروح شده بودند از عدم رسيدگي‌هاي مناسب درماني در بيمارستان امام‌خميني شهر ايلام ابراز نارضايتي مي‌كنند. به گزارش خبرنگار ايلنا، پنجشنبه ۱۶ دي‌ماه سال جاري ۴ نوجوان ايلامي كه از عشاير منطقه شهرستان مرزي مهران بودند بر اثر انفجار مين زخمي شدند. با گذشت 4 روز از اين حادثه تلخ، ۲ نفر از مجروحين آن به دليل عدم رسيدگي‌هاي پزشكي در زير سياه‌چادري در مرز مهران به سر مي‌برند.
دايي يكي از اين دو نوجوان با ابراز گله‌مندي از عدم رسيدگي‌هاي درماني به اين دو نوجوان به خبرنگار ايلنا در ايلام گفت: پس از وقوع حادثه‌ براي اين دو نوجوان ۶ و ۱۲ ساله آنها را به بيمارستان امام حسين شهر مهران اعزام كردند. عبدالله مرادخاني افزود: بعد از ويزيت توسط پزشك بيمارستان مهران آنها را به بيمارستان امام‌خميني شهر ايلام اعزام كردند و در آنجا توسط كادر درمان مورد معالجه قرار گرفتند. در بيمارستان امام‌خميني ايلام، پانسمان‌هاي اين دو كودك را عوض كردند و گفتند كه اينجا چشم‌پزشك نداريم و بايد آنها را به مطب خصوصي ببريد. مجروحين را با همان شرايط وخيمي كه داشتند به خانه (سياه‌چادر) در مهران بردند. همان شبي كه از ايلام برگشتند به دليل جراحات فراوان و عفونت غير قابل كنترل چشم و گوش و... مجددا آنها را به بيمارستان مهران منتقل كردند و پس از ۴ ساعت معطلي رسيدگي مناسبي از سوي كادر درمان صورت نگرفت. به مسوولان بيمارستان مهران مراتب نارضايتي و عدم رسيدگي به احوال اين حادثه‌ديدگان را اطلاع دادم كه در جوابم گفتند ما هيچ كاري نمي‌توانيم براي‌شان انجام بدهيم فقط پانسمان‌هاي‌شان را عوض مي‌كنيم. حالا از ناچاري و به دليل عدم رسيدگي‌هاي پزشكي در بيمارستان امام‌خميني شهر ايلام و شهر مهران با داروي‌هاي سنتي زخم‌هاي كودكان را مداواي مقطعي ‌ مي‌كنيم.
رييس بيمارستان امام‌خميني شهر ايلام در اين باره به خبرنگار ايلنا گفت: بستري دست ما نيست بايد پزشك متخصص نظر بدهد. گاهي شرايطي وجود دارد كه يك بيماري به بستري نياز ندارد و اين را پزشك متخصص تشخيص مي‌دهد.
وي در پاسخ به اين سوال كه اين افراد زخمي شده‌اند و با شرايطي به بيمارستان مراجعه كرده‌اند كه شدت مجروحيت آنها در اثر برخورد با مين كاملا مشهود و اوضاع خوبي نداشته‌اند و بيمارستان امام به آنها گفته است به مطب خصوصي مراجعه كنيد، گفت: چنين چيزي دور از ذهن است؟ اجازه بدهيد اين موضوع را بررسي كنيم. 
مدير بيمارستان امام‌خميني ايلام نيز در اين باره به خبرنگار ايلنا گفت: روز شانزدهم دي‌ماه ۱۴۰۰ دو نفر از مجروحين به نام عرفان و ذوالفقار فرضي به بيمارستان امام شهر ايلام اعزام شدند كه ذوالفقار فرضي به دليل شدت جراحات و قطع عضو به تهران اعزام شد. يك روز بعد از اين حادثه در تاريخ ۱۷ دي ماه ساعت 45: 15 دقيقه دو نفر ديگر از مجروحين (سالار و ذوالفقار مرادخاني) به بيمارستان مراجعه مي‌كنند. اين دو مجروح پس از ويزيت توسط چشم‌پزشك و طب اورژانس با دستور دارويي از بيمارستان ترخيص مي‌شوند. عصر ۱۹ دي‌ماه اين دو مجروح (سالار و ذوالفقار مرادخاني) به بيمارستان امام مراجعه كرده‌اند. بيماران مجددا توسط پزشك ويزيت شده‌اند و چون به جراحي قرنيه تحت سونوگرافي نياز دارند و فقط در تهران امكان‌پذير است از طريق ستاد هدايت، آماده اعزام به تهران هستند.
عموي اين مجروحين در واكنش به اظهارات مدير بيمارستان امام كه گفته بود مجروحين خودشان به بيمارستان امام مراجعه كرده‌اند، گفت: روز جمعه با آمبولانس بيمارستان مهران به ايلام اعزام شدند. اين دو بچه ۲ روز است كه با بدترين حالت و وضعيت ممكن در منزل (سياه‌چادر) درد را تحمل مي‌كنند و با گذشت ۴۸ ساعت از آن موضوع، تازه الان مي‌گويند بايد به تهران اعزام شوند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون