• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5124 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲۵ دي

خبرخوان

جزييات تازه  درباره كارت يارانه و  بازگشت كوپن
محمدرضا ميرتاج‌الديني، عضو كميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۱، در خصوص راهكارهاي دولت براي جبران حذف ارز ترجيحي گفت: در صورت حذف ارز ترجيحي، دولت يارانه مستقيم و جبراني براي مردم در نظر خواهد گرفت. سناريوي اول اين است كه تا زماني كه زيرساخت‌هاي لازم ايجاد شود، يارانه نقدي به مردم اختصاص مي‌يابد و پس از اينكه زيرساخت‌هاي لازم فراهم شد، كارت‌هاي يارانه‌اي يا كالابرگ به سرپرست خانوارها اختصاص مي‌يابد. در اين سناريو دولت ۲۵ قلم از كالاهاي مايحتاج عمومي و ضروري زندگي خانوار را تعيين مي‌كند و اعتباري را به صورت ماهانه در كارت يارانه سرپرست خانواده شارژ مي‌كند. خانواده‌ها مي‌توانند اين كالاها را از فروشگاه‌هاي داراي كارتخوان با قيمت‌هايي كه دولت اعلام خواهد كرد، خريداري كنند. وي در توضيح سناريو اعطاي كالابرگ به مردم گفت: در اين سناريو از طريق كالابرگ يا كارت اعتباري دقيقا مشخص مي‌شود كه مردم ماهانه چند كيلو مرغ و چه مقدار روغن و ساير كالاها را مي‌توانند، خريداري كنند.


تعليق ۹  استاندارد  خودروسازي در دولت  قبل
مهدي اسلام‌پناه، رييس سازمان ملي استاندارد ايران گفت: ۹ استاندارد در دولت قبل تعليق شده كه اين تعليق موجب آسيب به مردم شده است. استاندارد، كف كيفيت است، نظام ارزيابي كيفي خودرو يك مجموعه‌اي از عوامل و مولفه‌هاست، ما كف كيفيت را در نظر گرفتيم كه البته همان هم رعايت نمي‌شود. رييس سازمان ملي استاندارد ايران افزود: وقتي استاندارد‌ها رعايت نمي‌شود به اين خاطر است كه استاندارد‌ها به كمك خودروساز‌ها تدوين مي‌شود و ابلاغ مي‌كنيم و خودروسازان ملزم به اجرا هستند، اما به بهانه‌ها و در برهه‌هاي مختلف سرپيچي و به عنوان نمونه اعلام مي‌كنند كه تحريم هستيم. اسلام‌پناه خاطرنشان كرد: به خودرو‌سازان اعلام كرديم كه در تطابق توليد‌ها، تاييد نوع و مراقبت‌هاي زنجيره توليد، يك ساله از ما مجوز نمي‌گيريد بنابراين اينها را اصلاح مي‌كنيم و خودروساز‌ها اصلاحات را اجرا خواهند كرد.


4.35 هزار ميليارد تومان پول  از  بورس خارج  شد
در سومين هفته كاري دي ماه موج خروج سرمايه حقيقي از بورس ادامه داشت و براي هفتمين هفته پي در پي شاهد خروج نقدينگي حقيقي بوديم و در پايان هفته ركورد 15 روز پياپي ثبت شد. در مجموع 5 روز كاري هفته هزار و 321 ميليارد تومان نقدينگي حقيقي از بازار سهام خارج شد و ميانگين روزانه خروج پول حقيقي 264 ميليارد تومان بود كه نسبت به هفته پيشين كاهش 17 درصدي داشته است. در 15 روز اخير 4 هزار و 351 ميليارد تومان نقدينگي حقيقي از بازار سهام خارج شده كه ميانگين روزانه آن 290 ميليارد تومان است.


فروش ويلاهاي منتسب به نهاد رياست‌جمهوري در قشم
سعيد محمد، دبير شوراي عالي مناطق آزاد گفت: به زودي بحث حاكميت دوگانه در قشم برطرف خواهد شد و سراسر جزيره به منطقه آزاد تبديل مي‌شود. وي اضافه كرد: ويلاهاي منتسب به نهاد رياست‌جمهوري براي تامين هزينه پل خليج فارس و ساير زيرساخت‌هاي جزيره قشم به فروش گذاشته مي‌شود. امارات با سوخت قاچاق ايران ۲۰ ميليارد دلار درآمد دارد. دبير شوراي عالي مناطق آزاد اظهار داشت: مي‌دانيم كه سالانه بيش از 20 ميليارد دلار درآمد كشور امارات از بانكرينگ سوخت و در واقع خدماتي كه به كشتي‌ها و شناورهاي مختلف از منطقه خليج فارس به سمت بندر فجيره مي‌روند، به دست مي‌آيد و متاسفانه بايد بگوييم كه بخش عمده‌اي از سوختي كه امارات براي بانكرينگ از آن استفاده مي‌كند از ايران قاچاق و به سمت فجيره مي‌رود.


منطقه آزاد  ايران  و  سوريه  ايجاد  مي‌شود
رستم قاسمي، وزير راه و شهرسازي در تشريح آخرين نتايج رايزني‌ها و گفت‌وگوها در سوريه گفت: در ملاقات با رييس‌جمهور سوريه به موضوعات اقتصادي اين كشور و همچنين موانع و مشكلات كنوني در روابط اقتصادي ايران و سوريه پرداخته شد. قاسمي با اشاره به يكي از تصميمات گرفته شده در جلسه با وزير اقتصاد سوريه به عنوان طرف سوري كميسيون مشترك اقتصادي افزود: درباره موضوعات مختلفي به ويژه ايجاد مناطق آزاد مشترك دو كشور تصميماتي گرفته شد؛ بناست رييس منطقه آزاد كشور در سفري به سوريه مساله منطقه آزاد مشترك بررسي  و قرارداد را امضا كند.


پمپ‌ بنزين‌ها هر چند سال يك‌بار به‌روزرساني مي‌شوند
اسدالله قلي‌زاده، رييس صنف جايگاهداران با بيان اينكه زيان انباشته و كاهش توان مالي جايگاهداران مانع از ارتقاي كيفيت خدمات توزيع سوخت مي‌شود، اظهار كرد: همه ساله سوالات زيادي در مورد كيفيت خدمات جايگاه‌ها مطرح مي‌شود؛ درحالي كه پاسخ اين سوال‌ها بارها داده شده است و جايگاه سوخت مانند هر بنگاه اقتصادي اگر با كاهش درآمد روبه‌رو شود، نمي‌تواند كيفيت را بهبود ببخشد يا حتي آن را حفظ كند.رييس صنف جايگاهداران گفت: كشور ما در رتبه‌هاي بالاي توزيع سوخت در جهان است و بايد مسوولان تصميم جدي در خصوص نوسازي و بازسازي جايگاه‌هاي سوخت بگيرند تا شاهد رشد روزافزون ارتقاي كيفيت خدمات در جايگاه‌ها براي مردم باشيم، اما اكنون سيستم‌ها و تجهيزات مرتبط هر چند سال يك‌بار به‌روز‌رساني و نوسازي مي‌شود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون