• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5128 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۹ دي

مرور خبر

     رييس گروه مديريت بيماري‌هاي قابل انتقال بين انسان و حيوان وزارت بهداشت: از ابتداي سال ۱۴۰۰ تا انتهاي آذرماه ۱۰هزار و ۵۰۸ بيمار جديد مبتلا به سالك در كشور شناسايي شده و استان‌هاي اصفهان، فارس، خوزستان، سمنان، خراسان رضوي و گلستان بيشترين موارد ابتلا به اين بيماري را داشتند و در شهرستان ورامين استان تهران هم ۳۸ مورد جديد شناسايي شده است. بيش از ۸۰ تا ۹۰ درصد سالك جهان در ۱۰ كشور وجود دارد كه كشور ما هم در اين 10 كشور است. سال ۲۰۱۹ حدود ۸۷ درصد موارد جديد ابتلا در جهان در ۱۰ كشور شامل افغانستان، الجزاير، برزيل، كلمبيا، ايران، عراق، ليبي، پاكستان، سوريه و تونس بوده است. در كشور ما سالك در ۱۸ استان بومي است و كانون‌هايي از سالك وجود دارد. در سال ۱۳۹۹ تعداد ۱۴۱۷۱ بيمار مبتلا به سالك در كشور شناسايي شدند كه نسبت به سال ۱۳۸۷ موارد مبتلا كاهش يافته است. 
     منابع خبري در استان خوزستان از مصدوم شدن دو كارگر معدن سنگ لاشه هفتكل واقع در شهرستاني به همين نام به دليل ريزش معدن خبر دادند.
     كارگران شهرداري خرمشهر با تجمع در مقابل ساختمان فرمانداري و شوراي شهر، به نامشخص بودن وضعيت مطالبات معوقه 4 ماهه خود اعتراض كردند.
     روح‌الله نخعي؛ كارگر سيمبان شركت توزيع برق شمال كرمان حين انجام كار بر اثر برق گرفتگي و سقوط از ارتفاع تيرك جان خود را از دست داد.
     سخنگوي شوراي نگهبان از بازگشت لايحه رتبه‌بندي معلمان براي رفع ابهامات و برخي اشكالات به مجلس خبر داد. 
     اتوبوس حامل ۲۱ نفر از كارگران شهرك صنعتي ليا در محور جاده قزوين به بويين‌زهرا بر اثر لغزندگي جاده ناشي از بارش برف واژگون شد و همه مسافران اين اتوبوس دچار مصدوميت شدند كه توسط امدادگران به بيمارستان شهيد رجايي و رازي قزوين منتقل شدند. 
     دهيار روستاي درباغ اردستان: در حال حاضر چاره‌اي جز كشتن سگ‌هاي ولگرد در روستا نداريم. در يكي، دو سال گذشته تاكنون جمعيت سگ‌هاي ولگرد در مناطق شهري و مخصوصا روستاهاي شهرستان اردستان زياد شده و دهياري درآمدي ندارد كه بتواند اين حيوانات را زنده‌گيري يا در مكاني نگهداري كند. 
     مديركل محيط زيست استان كرمانشاه: تقريبا رودخانه‌اي در كرمانشاه نداريم كه آلوده به فاضلاب شهري و انساني نباشد. آلودگي آب‌ها كه عمدتا ناشي از فاضلاب است از مهم‌ترين مشكلات زيست محيطي استان است .

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون