• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5130 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲ بهمن

روایتی از نخستین بازی زنان ایران در آسیا

زهره درخشید بچه‌ها جنگیدند

مرضیه حسین‌خانی

 

۱-از نیم ساعت مانده به شروع بازی شروع کردیم به پیدا کردن راهی برای تماشای مسابقه. نه یک مسابقه معمولی در یک گوشه دنیا که ربطی هم به ما نداشت. بازی تیم ملی فوتبال زنان کشورمان در جام ملت‌های آسیا. اولین بازی تاریخ زنان ایران در آسیا. تلویزیون بازی را پخش نمی‌کرد. به خاطر چند سانتی‌متر حد فاصل شرت ورزشی بازیکنان هند تا جورابی که تا بالای زانو کشیده می‌شود. وگرنه بازیکنان خودمان که کامل پوشیده بودند. در لباسی یکدست سفید منقش به پرچم ایران. 
۲-توی فضای مجازی آنها که توانسته بودند لینکی،  لایوی،  چیزی برای بازی پیدا کنند می‌گفتند واقعا چرا این بازی پخش نمی‌شود؟ کجای این تصاویر غیر شرعی است؟ بحث در این مورد زیاد بود. بالاخره بعد از گذشت ۲۵ دقیقه از سوت شروع موفق شدیم با لینکی که فقط سیما داشت نه صدا،  به پخش مستقیم بازی دسترسی پیدا کنیم. بماند که هر دو- سه دقیقه یک بار به خاطر سرعت بالای اینترنت در ایران و اینکه شبکه جهانی نمی‌تواند خودش را با این سرعت هماهنگ کند تصاویر قطع می‌شد و مجبور می‌شدیم کلید F5 را بزینم تا رفرش شود. با همین وضعیت تمام بازی را تماشا کردیم. 
۳-تیم ایران بازی را خوب شروع کرد. آن طور که آمار می‌گوید وگرنه همان طور که تاکید کردم ما ۲۵ دقیقه اول را از دست داده بودیم. بعد از آن بازی بیشتر در میانه میدان جریان داشت تا پایان نیمه اول. چند سیو خوب از زهره کودایی که دارد تبدیل می‌شود به چهره شاخص دروازه‌بانی ایران و دو موقعیت که نگین زندی ۱۸ ساله در روز تولدش از دست داد هایلایت شاگردان مریم ایراندوست بود. 
۴-در نیمه دوم بچه‌ها به وضوح کم آوردند. راهی آسیا شدن بدون انجام حتی یک بازی تدارکاتی اینجا خودش را نشان داد. در حالی که نفس هندی‌ها چاق بود  سرمربی تیم ملی ایران تمام تعویض‌هایش را به تناوب انجام داد تا بچه‌ها لااقل از نظر بدنی توان مقابله داشته باشند. این را رونوشت کنید به آقای احمد راستینه در مجلس که جلوی اردوی خارجی تیم ملی زنان را گرفت. هرچه به پایان بازی نزدیک شدیم هند میزبان فشارش را بیشتر کرد. در یک لحظه حیاتی مهاجم هند در مقابل دروازه‌ خالی ایران صاحب توپ شد و در حالی که هندی‌ها آماده جشن گل می‌شدند و دختران ایرانی دستشان را روی سرشان گذاشته بودند زهره کودایی با عکس‌العملی باورنکردنی توپ را از روی خط درآورد. سوپرسیوی که بعد از بازی به تمام صفحات فوتبالی فضای مجازی راه پیدا کرد. صفحه رسمی ای‌اف‌سی هم این واکنش را بازنشر کرد. کودایی نه تنها توپ که بازی را برای ما درآورد.
۵-بعد از ۹۴ دقیقه در حالی که بازیکنان ایران توانی برای ادامه دادن نداشتند داور سوت پایان بازی را به صدا درآورد. اولین امتیاز تاریخ فوتبال زنان ایران در آسیا ثبت شد. در مسابقه‌ای که می‌توانستیم بازنده باشیم و در عین حال شانس برنده شدن را هم داشتیم. مخصوصا اینکه یک بار در نیمه نخست توپ را به تیرک دروازه هندی‌ها کوبیده بودیم. بعد از تمام شدن بازی سیل تشویق‌ها روانه ارودی تیم ملی ایران شد. ستاره‌های سابق فوتبال، رسانه‌ها، مردم با تمجید از تیمی مظلوم که تدارکاتش به اندازه هند هم نبود نوشتند شما شایسته تحسین هستید. کاربری نوشت: از شرایط سخت فوتبال زنان ایران همین بس که وقتی زهره کودایی مصدوم شد پزشک تیم مجبور بود از روی لباس اسپری بی‌حس کننده بزند!
۶-تیم ایران فردا با چین سخت‌ترین رقیبش در این گروه بازی دارد. فشار مسابقات بسیار بالاست و چین هم یکی از مدعیان. اگر توانسته بودیم هند را شکست دهیم در بدترین حالت احتمالا به عنوان یکی از تیم‌های سوم راهی دور بعد می‌شدیم. حالا کارمان برای صعود سخت است و باید از دو بازی باقی‌مانده امتیاز بگیریم. مریم ایراندوست و شاگردانش همه تلاششان را می‌کنند. برای‌شان دعا کنیم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون