• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5130 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۲ بهمن

«قصیده گاو سفید» اكران مي شود

گروه هنر و ادبيات 

نمایش ۱۰ فیلم مرمت شده  در جشنواره فیلم فجر

۱۰ فیلم از گنجینه‌های تاریخ سینمای ایران در بخش «قاب‌های ماندگار» چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درخواهد آمد. در بخش «قاب‌های ماندگار» علاوه بر نمایش آثار، نشست‌های مفهومی پیرامون این فیلم‌ها با اجرای «اکبر نبوی» نویسنده و کارشناس سینما برگزار خواهد شد. فیلم‌های «دیده‌بان» (ابراهیم حاتمی‌کیا)، «خانه دوست کجاست؟» (عباس کیارستمی)، «گاو» (داریوش مهرجویی)، «ناخدا خورشید» (ناصر تقوایی)، «عقاب‌ها» (ساموئل خاچیکیان)، «دست‌نوشته‌ها» (مهرزاد مینویی)، «جاده‌های سرد» (مسعود جعفری‌جوزانی)، «پرده آخر» (واروژ کریم مسیحی)، «نیاز» (علیرضا داوودنژاد)، «بچه‌های آسمان» (مجید مجیدی) در خانه جشنواره چهلم [سالن همایش‌های برج میلاد]  براساس جدول زمان‌بندی شده که متعاقبا اعلام می‌شود، روی پرده خواهد رفت.
راهیابی «به کدامین گناه» به  جشنواره زنان ترکیه
فیلم مستند «به کدامین گناه» به نویسندگی  و کارگردانی «مریم ابراهیم‌وند» به بخش مستند پنجمین دوره «جشنواره بین‌المللی فیلم زنان» ترکیه راه یافت.این فیلم یکی از مجموعه فیلم‌هایی است که به مسائل و مشکلات  کودکان زیر هفت سال در زندان می پردازد. قسمت دوم این مجموعه با عنوان « گندم» در مرحله فیلمبرداری به سر می‌برد. در « به کدامین گناه» نیز به مشکلات کودکانی پرداخته می‌شود که در زندان متولد شده‌اند و تنها به دلیل جرم مادر یا پدر در زندان روزگار سپری می‌کنند. مدت این فیلم مستند ۳۰ دقیقه است. جشنواره بین‌المللی فیلم  زنان که در شهر ازمیر ترکیه برپا می شود، امسال  با همکاری جشنواره «ریندنس»انگلیس برگزار می شود و قرار است فیلم‌های  منتخب در این جشنواره به نمایش گذاشته شود. جشنواره «ریندنس» (Raindance Film Festival) بزرگ‌ترین جشنواره  مستقل فیلم  انگلیس است که مورد تایید آکادمی اسکار و بفتا قرار گرفته است. زمان برگزاری جشنواره از  ۲۸ فوریه (۹اسفند ماه) تا ۸ مارس ( ۱۸ اسفند) وپخش بین‌المللی این مستند به عهده کمپانی «فرست اسکرین فیلم» با مدیریت سولماز اعتماد است. سایر عوامل فیلم: تهیه کننده: شرکت فیلمسازی آبیژ رسانه روز و مریم ابراهیم‌وند، نویسنده و کارگردان: مریم ابراهیم وند، مشاوره پروژه: فرانک آرتا، فیلمبردار:فهیم عزیزی، پخش بین‌الملل: شرکت پخش فرست اسکرین‌فیلم به مدیریت سولماز اعتماد، طراح پوستر: یاسمن محمودی  هستند.
اكران «قصیده گاو سفید» درکشورهای اروپایی و آسیایی
فیلم سینمایی «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها و مریم مقدم از سوم فوریه اکران سراسری خود را در سینماهای آلمان و اتریش آغاز خواهد کرد. شرکت معتبر ولتکینو(weltkino) که پیش از این پخش فیلم‌های مهمی چون «یک دور دیگر» (another round) ساخته اسکاری توماس وینتربرگ را به عهده داشته پخش سراسری فیلم «قصیده گاو سفید» را در دو کشور آلمان  و اتریش به عهده دارد. همزمان در ماه‌ ژانویه و فوریه اکران این فیلم در کشورهای سوئد، ژاپن، پرتغال، جمهوری چک، اسلواکی و کشورهای حوزه بالکان نیز آغاز خواهد شد. فیلم «قصیده گاو سفید» پیش از این اکرانی  را در کشورهای فرانسه، هلند و بلژیک پشت سر گذاشت و مورد توجه منتقدان و مخاطبین فرانسوی قرار گرفت. فیلم «قصیده گاو سفید» همچنان برای نمایش در داخل ایران پروانه نمایش ندارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون