• ۱۴۰۳ جمعه ۲۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5132 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۴ بهمن

رييسي در مراسم گراميداشت روز زن:

از كلي‌گويي در حوزه زنان دست ‌برداريم

رييس‌جمهور تاكيد كرد: مساله زن از مساله خانواده جدا نيست. بايد از كلي‌گويي در حوزه زنان دست برداشته شود. بايد به صورت جزيي بيان شود چگونه از زن بايد صيانت شود تا در اجتماع حضور داشته باشد. رييسي همچنين تاكيد كرد، طلاق توافقي نبايد به سهولت انجام شود. سيدابراهيم رييسي در مراسم بزرگداشت ميلاد حضرت فاطمه‌الزهرا و روز زن ضمن تبريك اين روز به زنان ايران گفت: شخصيت فاطمه اطهر(س) شخصيتي است كه بايد شناخت و براي شناخت اين شخصيت بايد از فاطمه(س) و خداي فاطمه كمك گرفت. رييس‌جمهور ادامه داد: شخصيت فاطمه(س) دست‌يافتني است، به آنچه از سيره و سلوك فاطمه(س) است بايد توجه كنيم و بشريت به آن عمل كند. هر كسي خطبه جامع فاطمه(س) را بخواند متوجه سيره و سلوك وي مي‌شود. اين گنجينه ارزشمند از لسان پيامبر به فاطمه اطهر رسيد كه امروز به ما رسيده است، تمام هستي و عالم در اين تسبيحات گذاشته شده است. در همه اديان ابراهيمي و اديان الهي فاطمه اطهر الگو است. دشمنان امروز نمي‌خواهند فاطمه (س) شناخته شود و نمي‌خواهند زنان و مردان ما الگوي‌شان فاطمه اطهر باشد. رييس‌جمهور تاكيد كرد: نمي‌خواهند تمدن فاطمي الگوي انسان امروز شود. زنان براي اينكه خواسته‌شان در عالم شناخته شود. بايد فهم گمگشتگي زنان امروز شناخته شود‌. نگاه به زنان در كشورها ابزاري است براي همين. بايد كشورهايي كه مساله‌ زنان براي‌شان مهم است دور هم جمع شوند. امروز سخن از پيشگيري از گمگشتگي در هويت است.
رييسي گفت: امروز مساله زنان ما تكريم مقام واقعي زنان و هويت واقعي آنان است. خداوند در وجود زن اين هويت را گذاشته و با مردان در رسيدن به كمال هيچ تفاوتي نگذاشته است. هيچ تفاوتي بين زن و مرد در رسيدن به كمالات انساني وجود ندارد. آسيب‌هاي اجتماعي امروز همه را رنج مي‌دهد و تلاش براي رسيدن به هويت واقعي زنان مي‌تواند جلوي بسياري از آسيب‌هاي اجتماعي را بگيرد.
رييس قوه مجريه گفت: عدم شناخت هويت زنان از چالش‌هاي اصلي در اين حوزه است، چراكه هم حق و هم تكليف در اين حوزه وجود دارد، مقام معظم رهبري فرمودند زنان تاريخ‌ساز و تمدن‌ساز هستند و اين را نمي‌شود ناديده گرفت.
وي با اشاره به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: ما ۷ هزار شهيد زن در دفاع مقدس داريم، شما سراغ نداريد خواهر و مادري مردي را تشويق كرده باشد كه به جبهه نرود، جايي را سراغ نداريد بدون صبر و بردباري زنان ارتشي، بسيجي و رزمنده‌اي نقش‌آفريني نكرده باشد. به تعريفي كه امروز در نشست‌هاي بين‌المللي مي‌شود نگاه كنيد. حق ارث، حق راي و حق مالكيت چند سال است در غرب شكل گرفته است؟ بيش از ۱۰۰ سال است، ۱۴۰۰ سال پيش اشاره شده كه زنان هم بايد در بيعت نظر دهند؛ اين نگاه اسلام است. مساله زن از مساله خانواده جدا نيست. بايد از كلي‌گويي در حوزه زنان دست برداشته شود. بايد به صورت جزيي بيان شود چگونه از زن بايد صيانت شود تا در اجتماع حضور داشته باشد. رييسي خاطرنشان كرد: پايه و اساس يك جامعه سالم زنان هستند، يك جامعه سالم بايد بر مدار اخلاق، معنويت و عقلانيت استوار باشد كه زنان در اين موارد نقش اساسي دارند. وي گفت: حل آسيب‌هاي اجتماعي كه امروز زنان را رنج مي‌دهد در دستور كار دولت قرار گرفته است، ما يك سازمان امور اجتماعي داريم كه همه سازمان‌ها ازجمله سازمان‌هاي مردم‌نهاد بايد مشاركت كنند، مساله تحصيل، ورزش، اشتغال و... در حوزه زنان مهم است. در مساله ازدواج بايد بازنگري شود، مشاوران نبايد زوجين را تشويق به طلاق كنند بايد آنان را به ادامه زندگي تشويق كنند، طلاق توافقي نبايد به سهولت انجام شود مشكلات مالي حل مي‌شود، دولت مردمي مساله مسكن را حل مي‌كند. مي‌گويند مگر سالي يك ميليون مسكن مي‌شود ساخت؟ بله مي‌شود اين برنامه دولت مردمي است و بايد اين مسائل حل شود. شايد زوجين هزينه مشاوره نداشته باشند از برنامه‌هاي دولت اين است كه زوجين پيش مشاوران امين رايگان بروند.
رييس قوه مجريه گفت: مساله بيمه و اشتغال‌ يكي از برنامه‌هاي كاري د‌ولت است كه ما بايد انجام دهيم.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون