• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5134 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۶ بهمن

پيشخوان

 ريیس‌جمهوري 
در گفت‌وگوي تلويزيوني مطرح كرد امريكا مدت‌هاست  خواستار مذاكره مستقيم است

رييس دولت سيزدهم در واكنش به زمزمه‌هاي اخير درخصوص مذاكره مستقيم با امريكا، با تاكيد بر اينكه از زمان روي كار آمدن دولت جديد، هيچ‌گونه مذاكره مستقيمي با ايالات متحده انجام نشده، گفت: «درخواست مذاكره مستقيم از طرف امريكا مدت‌هاست مطرح شده است؛ هم در دولت سيزدهم و هم در دولت‌هاي قبل.» ابراهيم رييسي همچنين گفت: «در صورتي كه طرف مقابل آماده لغو همه تحريم‌هاي ظالمانه باشد، جا براي توافق وجود دارد.» او با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي فقط دنبال مذاكرات هسته‌اي نيست و همه امور را به مذاكرات معطوف نكرده، تصريح كرد: «در زمينه خنثي كردن و رفع تحريم‌ها در حال اقدام هستيم و در زمينه خنثي كردن تحريم‌ها دنبال گسترش روابط با همسايگان از جمله روسيه هستيم و بناي ما با تعامل با همه كشورهاي جهان است. با كشورهايي كه دنبال تقابل  باشند، اما مقابله مي‌كنيم.» رييسي همچنين با اشاره به سفر اخيرش به روسيه، اظهار كرد: «در سياست بين‌المللي در جمهوري اسلامي تلاش زيادي داشته و داريم. در همه حوزه‌ها اين سياست به صورت متوازن عمل نشده و در سياست تجاري و اقتصادي هم همين‌طور است.» او گفت: «نوعي عقب‌ماندگي داريم. برخي مي‌گويند نگاه به شرق و روسيه و چين مطرح شده است، ولي ما بايد سياست متوازن داشته باشيم.» رييسي تصريح كرد: «ما دنبال سياست متوازن و جبران عقب‌ماندگي‌ها هستيم.» او با طرح اين سوال كه چرا به ١٥ كشور همسايه توجه نمي‌كنيم، خاطرنشان كرد: «پس از سفر اخير به تاجيكستان حجم روابط ما سه‌برابر شده است. در تركمنستان هم روابط ما گسترش يافت. نسبت به روسيه هم همين‌طور است.» او گفت: «٣ ميليارد روابط ما به روسيه مي‌تواند به ١٠ ميليارد دلار برسد و صادرات و واردات به اين كشور داشته باشيم. در حوزه‌هاي نفتي و گازي، صنعت، كشاورزي و هوافضا مي‌توانيم با روسيه همكاري كنيم. ما مزيت‌هايي داريم كه موردنياز روسيه است و روسيه مزيت‌هايي دارد كه مي‌تواند مورد استفاده ما باشد.»
در صورت توافق خوب، شكل مذاكره با امريكا عوض مي‌شود
دبير شوراي عالي امنيت ملي تاكيد كرد: روش فعلي ارتباطي با امريكايي‌ها تنها زماني با روش‌هاي ديگر جايگزين مي‌شود كه توافق خوب در دسترس باشد. علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي در توييتر خود نوشت: تاكنون ارتباط با هيات امريكايي حاضر در وين با مبادله نوشتار غيررسمي انجام شده و نيازي به بيش از اين نيز نبوده و نخواهد بود. اين روش ارتباطي تنها زماني با روش‌هاي ديگر جايگزين مي‌شود كه توافق خوب در دسترس باشد.


گزارش سخنگوي دولت درباره تعامل با مجلس
سخنگوي دولت در پاسخ به پرسشي درباره تعاملات دولت و مجلس گفت: امروز موسم خدمت به مردم است. مردم منتظر حل مشكلات هستند. وقت كار است و دولت وارد حاشيه‌ها نمي‌شود. دولت و مجلس براي حل مشكلات مردم همسو و در تعامل و همكاري كامل هستند. راي اعتماد بالاي مجلس به كابينه و همراهي در موضوعات كلان و اساسي و حضور دايمي وزرا در كميسيون‌ها نشانه تعامل گسترده مجلس و دولت با يكديگر است. بهادري جهرمي با بيان اينكه تا پايان آذرماه بالغ‌ بر ۱۶۰۰ بار وزرا با نمايندگان در وزارتخانه و به خصوص در مجلس ديدار داشتند، تاكيد كرد: حداقل ۱۷۲ نماينده ديدار مستقيم با آقاي رييس‌جمهور داشته و صحبت‌هاي خود را تك‌تك در قالب مجامع استاني بيان كردند كه اين به‌ غير از همه ديدارهايي است كه آقاي رييس‌جمهور دارند. سخنگوي دولت يادآور شد: رييس‌جمهور در اين مدت هفت بار به مجلس رفته‌اند كه نشانه توجه ويژه دولت به مجلس است. از شروع دولت سيزدهم تا ابتداي دي ماه اعضاي كابينه دولت مردمي ۷۹۶ مورد با نمايندگان محترم در مجلس شوراي اسلامي ملاقات داشته و پاسخگوي سوالات ايشان بوده‌اند. ۸۷۰ بار نمايندگان محترم در محل وزارتخانه‌ها و دستگاه‌هاي دولتي با وزراي محترم براي پيگيري امور ديدار داشته‌اند. او گفت: از شروع دولت سيزدهم تا ابتداي دي ‌ماه ۵۷۷ مورد معاونين پارلماني و مديران كل امور مجلس وزارتخانه‌ها در محل مجلس شوراي اسلامي حاضر و پاسخگوي سوالات نمايندگان مجلس شوراي اسلامي بوده‌اند.


سقف معافيت مالياتي كاركنان دولت در سال آينده مشخص شد
سخنگوي كميسيون تلفيق لايحه بودجه ۱۴۰۱ گفت كه سقف معافيت مالياتي كاركنان دولت در سال آينده، ۵ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان شد و حقوق‌هاي بيشتر از اين ميزان مشمول ماليات پلكاني خواهند شد. به گزارش خبرگزاري خانه ملت، رحيم زارع در توضيح مصوبه عصر ديروزكميسيون تلفيق بودجه ۱۴۰۱ گفت: كميسيون تلفيق تصويب كرد كه حقوق‌هاي تا ۵ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان از ماليات معاف شوند. او گفت: ماليات حقوق‌هاي بين ۵ ميليون و ۶۰۰ هزار تومان تا ۱۵ ميليون تومان، ۱۰درصد، از ۱۵ تا ۲۵ ميليون تومان، ۱۵درصد، از ۲۵ تا ۳۵ ميليون تومان ۲۰درصد و بيشتر از ۳۵ ميليون تومان، ۳۰درصد تعيين شد. به گفته زارع، اين ماليات‌ها شامل مابه‌التفاوت هر پلكان مي‌شود. زارع همچنين گفت كه اعضاي هيات علمي باليني تمام وقت جغرافيايي و متخصصين‌هاي باليني تمام وقت جغرافيايي صرفا مشمول ۱۰درصد ماليات بر درآمد خواهند بود. او ادامه داد: براساس مصوبه امروز كميسيون تلفيق لايحه بودجه سال ۱۴۰۱، پزشكان عمومي و متخصص، آموزگاران و دبيران در مقاطع ابتدايي و راهنمايي شاغل در مناطق روستايي و عشايري كشور تا سقف ۲۰ ميليون تومان معاف از پرداخت ماليات شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون