• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5136 -
  • ۱۴۰۰ شنبه ۹ بهمن

خبرخوان

وزير راه به باكو رفت  و آنلاين با  علي‌اف حرف زد!
وزير راه و شهرسازي با سفر به باكو در اتفاقي عجيب با رييس‌جمهوري آذربايجان به‌طور مجازي و آنلاين ديدار و گفت‌وگو كرد. با اينكه در اين ديدار مجازي! صحبت‌هاي معمول بين دو مقام بلندپايه كشورها مطرح شده اما سفر كردن آقاي قاسمي به باكو و گفت‌وگوي آنلاين با الهام علي‌اف، دستمايه انتقاد كاربران فضاي مجازي شده است. برخي كاربران اين سوال را مطرح كرده‌اند كه مگر برنامه دقيق سفرهاي ديپلماتيك از چند هفته قبل بين دو طرف هماهنگ و قطعي نمي‌شود؟ پس چگونه چنين اتفاقي رخ داده است؟ كاربري ديگر نيز به اين اتفاق به ديده طنز نگاه كرده و نوشته است: احتمالا به علت سرعت بسيار كند و قطع مداوم اينترنت داخل كشور مجبور شده به كشور ديگري برود و برخط ديدار و گفت‌وگو كند!


رمزريال، به‌ زودي  در دسترس مردم قرار مي‌گيرد
مصطفي قمري‌وفا، مديركل روابط عمومي بانك مركزي اعلام كرد: ابزار نويني به نام «رمزريال» در كنار مابقي ابزار‌هاي پرداخت روزمره مانند كارت بانكي، اينترنت بانك، همراه بانك و ... به‌زودي رونمايي مي‌شود. رمزريال؛ شكل ديگري از اسكناس است با اين تفاوت كه به صورت كاملا ديجيتال در اختيار مردم قرار مي‌گيرد. ويژگي‌هاي اين ابزار جديد پولي، سرعت بالاتر در انجام پرداخت از سوي مشتري و امنيت بالاتر و فراهم شدن فضايي نوين براي توسعه تجارت الكترونيك است. در رمزريال؛ اصل و ذات پول به صورت الكترونيكي منتقل مي‌شود و نياز به تسويه بين بانكي نيست. تراكنشي هم كه به واسطه رمزريال انجام مي‌شود، كسبه بلافاصله مي‌توانند وجوهاتش را دريافت كنند و پرداخت نيز براي مردم به صورت آني انجام مي‌شود.


مستندات فروش نفت  موجود است ولي محرمانه!
شركت ملي نفت در واكنش به زير سوال بردن بيانات رييس‌جمهور درباره افزايش ۴۰درصدي صادرات نفت، از مستند بودن افزايش صادرات نفت كشور و اطلاع نهاد‌هاي نظارتي از آن خبر داد. در توضيحات شركت ملي نفت آمده است: ارايه گزارش‌هاي آماري در خصوص افزايش صادرات نفت ايران از زبان رييس‌جمهور، بر مبناي اسناد و مدارك محكم دال بر افزايش فروش و دريافت تمامي مطالبات ناشي از فروش نفت بوده كه مستندات آن در مديريت امور بين‌الملل شركت ملي نفت ايران موجود است؛ ليكن به دليل وجود خط قرمز‌هاي سياسي و موقعيت خاص كشور در شرايط تحريم امكان رسانه‌اي كردن ميزان و شيوه دستيابي به اين نتايج براي مجموعه وزارت نفت و شركت ملي نفت ايران وجود ندارد.
اختصاص اولين خط اعتباري روسيه براي نيروگاه سيريك
احسان خاندوزي، وزير اقتصاد از اختصاص اولين خط اعتباري از سوي روسيه براي نيروگاه سيريك خبر داد. وي با اشاره به اهميت تعامل با كشورهاي همسايه و منطقه‌گرايي اعلام كرد كه به فاصله كمي از سفر رييس‌جمهور به روسيه و طي مذاكرات صورت گرفته اخيرا نامه‌اي به وزارت اقتصاد رسيده كه بيانگر اختصاص اولين خط اعتباري از روسيه براي نيروگاه سيريك است و در ادامه تخصيص‌هاي ديگر انجام خواهد شد.


در چه شرايطي يك خانه مشمول ماليات مي‌شود؟
علي رستم‌پور، رييس مركز دادرسي مالياتي سازمان امور مالياتي گفت: اگر فردي داراي چند باب آپارتمان، ويلا يا باغ ويلا باشد كه ارزش تك‌تك اين مستغلات كمتر از ده ميليارد تومان باشد، مشمول ماليات بر خانه‌هاي لوكس نخواهد شد. وي با بيان اينكه هر واحد مسكوني مستقل، مجزا و داراي سند كه كاربري مسكوني، ويلايي و باغ ويلا داشته باشد و قيمت آن از 10 ميليارد تومان عبور كند، مشمول ماليات خواهد شد، گفت: نرخ ماليات اين خانه‌ها به اين صورت است كه تا 10 ميليارد تومان معاف از ماليات، از 10 تا 15 ميليارد تومان نسبت به مازاد 10 ميليارد تومان كه برابر پنج ميليارد تومان است، يك در هزار ماليات دارد.


پيشرفت  فيزيكي ۸۶  درصد طرح‌ها  زير ۲۰  درصد!
جديدترين آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) نشان مي‌دهد كه تا پايان آبان امسال بيش از ۸۶ درصد كل طرح‌هاي در دست اجرا كمتر از ۲۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته و فقط ۲.۵ درصد آنها بيش از ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند. بر اساس اين آمار از بين ۵۲ هزار و ۳۲۶ طرح در دست اجرا تا پايان آبان امسال، حدود ۴۵ هزار و ۸۳ طرح معادل ۸۶ درصد كل طرح‌ها كمتر از ۲۰ درصد پيشرفت فيزيكي، ۵۹۰۶ طرح معادل ۱۱.۳ درصد بين ۲۰ تا ۸۰ درصد و ۳۷۸۰ طرح معادل ۲.۵ درصد كل طرح‌ها بيش از ۸۰ درصد پيشرفت فيزيكي داشته‌اند. اخيرا مديرعامل سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، مسائل مربوط به تحريم و تامين نقدينگي را در بالا بودن تعداد طرح‌هاي با پيشرفت فيزيكي كمتر از ۲۰ درصد موثر دانسته و گفته بود كه برخي هم اهليت نداشتند و فقط مي‌خواستند زمين را نگه دارند تا گران شود كه در اين زمينه سختگيري‌ها و مشوق‌هايي در نظر گرفته شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون