• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

توصيه سيدحسن خميني به دانشجويان:

حاكمان را امر به معروف كنيد

گروه سياسي|يادگار امام (ره) نيز در پيامي به اجلاس تشكل‌ها و انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان دانشگاه‌هاي آزاد كشور تاكيد كرد: دانشجو و نهاد دانشگاه در سال‌هاي گذشته و در روزهاي ترقي‌خواهانه ملت، براي نيل به حكومتي برخاسته از هويت ايراني و اسلامي، نقشي اساسي ايفا كردند و در دوران جوشش نهضت به رهبري امام خميني(ره) همپاي حوزه‌هاي علميه عنوان محلي براي تدبير حكومت ديني نقش‌آفريني كردند. به گزارش ايلنا، بخشي از پيام حجت‌الاسلام والمسلمين سيد حسن خميني بدين شرح است:
جمهوري اسلامي ايران امروز در دهه چهارم عمر خود با پويايي و نشاط برخاسته از اعتقادات ديني و عزم ملي به سوي هدف اصلي خود كه سعادت بشر امروزي است در سايه خداباوري و خردمندي است، در حركت است. نظامي كه به همت والاي امام عظيم‌الشان با حضور و مجاهدت‌هاي ايرانيان مسلمان به بار نشست. مردمي كه در طول سده‌هاي گذشته همواره آرزوي برپايي حكومتي برخاسته از اعتقادات ملي و ديني را در خاطر خود داشته‌اند و در نهضت‌هاي متاخر اين تمنا را در بين خاورميانه و شرق جهان پيش از هر ملتي فرياد كردند. رهبر كبير انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) همواره تاثير و تاثر متقابل دانشجويان و نهضت انقلاب اسلامي را مي‌ستودند و دانشگاه را محور مبدا تغييرات و تحولات اساسي و عميق در جامعه و بستري براي انسان‌سازي مي‌دانستند. برگزاري اين همايش را كه كوششي است براي ترويج آزاديخواهي بر مبناي آگاهي و دينداري مي‌ستايم و توجه شما را به چند نكته مهم در ادامه مسير ارزشمندي كه آغاز كرديم، جلب مي‌كنم.
يك: در كنار تحصيل علم، از فرصت جواني براي تهذيب نفس و انس با خدا و آشنايي عميق با معارف قرآن و اهل‌بيت(ع) بهره ببريد.
دو: شجره طيبه انقلاب اسلامي و قانون اساسي آن با آبياري خون شهدا و مجاهدت ايثارگران به ثمر نشسته است كه چشم نگران ايشان، به تدبير و انديشه شما دانشجويان و نخبگان عزيز، براي فرداي ايران اسلامي دوخته شده است.
سه: تشكيلات مي‌تواند معبد باشد ولي مبادا به معبود تبديل شود. جمعيت شدگي شما براي نيل به اهدافي است كه مكارم اخلاق در صدر آن قرار دارد. اصول و ارزش‌هاي عقيدتي شما در تشكيلات بايد با صميميت و برادري، ترويج شود و حضور شما در اين نهادها بايد الگويي مناسب براي عموم ملت در همكاري جمعي باشد و از همه مهم‌تر آنكه اختلاف سلايق شما در مسائل سياسي، اجتماعي و فرهنگي نبايد به وحدت شما براي اعتلاي انقلاب اسلامي و ايران عزيز لطمه بزند.
چهار: مهم‌ترين وظيفه دانشگاهي شما عزيزان اصلاح انحرافات و نيز اعتقاد و التزام به امر به معروف و نهي از منكر حاكمان است. وظيفه‌يي كه به هيچ فرد يا گروهي نمي‌توان براي انجام آن وكالت داد. لذا در اين مسير پافشاري بر اصول خود كه همانا عدالتخواهي و دينداري و عقلانيت است از هيچ نهيبي نهراسيد و بدانيد شما با مجاهدت و صبر خود در پيشگاه خداوند متعال مأجوريد.
پنج: خود را به ابزار انديشه‌ورزي و تحليلگري مجهز كنيد تا در مواجهه با رويداد و حوادث واقعه، با درك شرايط زمانه و اعتقاد به وظيفه پيش‌گفته و علم به خواسته به حق مردم، در دام افراط و تفريط گرفتار نشويد و بهترين تصميمات را براي تدبير امور ارايه كنيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون