• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5149 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۴ بهمن

خبرخوان

تورم اجاره مسكن به مناطق جنوبي تهران رسيد
در حالي كه بازار خريد و فروش مسكن در ماه‌هاي گذشته به ثبات رسيد، اين‌بار نوبت بازار رهن و اجاره مسكن است كه با تيك آف در قيمت‌ها، فاصله اجاره‌بها با ارزش ملك را جبران كند. در حالي كه در هفته‌هاي اخير بازار خريد و فروش مسكن به ثبات قيمتي رسيده و رشد ماهانه قيمت مسكن در دي ماه نسبت به آذر ماه تنها ۱.۱ درصد بود و حتي به گفته كارشناسان اقتصاد مسكن، قيمت واقعي مسكن با توجه به بيشتر بودن تورم عمومي از تورم مسكن، كاهش ۲۰ درصدي هم داشته است، اجاره‌بهاي مسكن به دنبال كاهش فاصله ارزش ذاتي ملك با بازدهي اجاره‌بهاست.اين موضوع كه از سال گذشته در مناطق گران‌قيمت تهران آغاز شده بود، در سال جاري به مناطق مياني و جنوبي پايتخت هم كشيده شد و اجاره‌بها در اين مناطق بعضا با رشد ۱۰۰ درصدي مواجه شد.


كاهش ۶۳ درصدي صادرات زعفران
علي حسيني، عضو هيات رييسه شوراي ملي زعفران گفت: بنا به آمارهاي ارايه شده از سوي گمرك، صادرات زعفران در ماه گذشته حدود ۶۳ درصد نسبت به سال گذشته كاهش داشته است، بايد اين مساله عارضه‌يابي و مشخص شود كه عيب و مشكل كار كجاست؟ وي با بيان اينكه يك طيف خاص در دنيا زعفران مصرف مي‌كنند، گفت: در حال حاضر حدود 90 درصد زعفران دنيا در ايران توليد مي‌شود اما اين به مثابه اعمال سليقه ما به خريداران در بازارهاي جهاني نيست و ما نمي‌توانيم محصول را با نرخي كه در نظر داريم به فروش برسانيم.


هشدار نسبت  به زمين‌گير شدن معادن
سجاد غرقي، نايب‌رييس كميسيون صنعت و معدن اتاق تهران با بيان اينكه طي ۴ سال بايد ۲۵ هزار دستگاه ماشين‌آلات به معادن تزريق شود، گفت: معدنكاري كشور در حال زمين‌گير شدن است كه علت عمده آن نبود تجهيزات است. نايب‌رييس كميسيون صنعت و معدن اتاق بازرگاني تهران با بيان اينكه تا سال ۱۴۰۴ بايد سالانه ۷۰۰ تا ۸۰۰ ميليون تن عمليات خاكبرداري انجام شود در حالي كه اين عدد هم‌اكنون ۵۰ ميليون تن است، افزود: همچنين طبق آمار اتاق بازرگاني تهران، براي رسيدن به اهداف تعيين شده در برنامه سال ۱۴۰۱ جهت توليد مواد معدني نياز به ۲۵ هزار دستگاه داريم. غرقي يادآور شد: جهت دستيابي به هدف‌گذاري افق ۱۴۰۴ نياز به رشد سالانه ۱۶ درصدي توليد مواد معدني داريم؛ بنابراين بايد ۲۵ هزار دستگاه ماشين‌آلات معدني طي ۴ سال آينده به اين صنعت تزريق شود تا هم به اهداف ۱۴۰۴ برسيم و هم از زمين‌گير شدن اين صنعت جلوگيري كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون