• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

آيت‌الله جنتي:

امريكا مي‌خواهد با وقت گذراني ما را به ستوه بياورد

 

گروه سياسي| دبير شوراي نگهبان گفت: امريكايي‌ها با امروز و فردا كردن و وقت گذراني و به عقب انداختن مذاكرات، مي‌خواهند ما را به ستوه بياورند تا ناچار به تسليم شويم. به گزارش مهر آيت‌الله احمد جنتي در نشست هفتگي شوراي نگهبان كه با حضور فقها و حقوقدانان اين نهاد برگزار شد به ايراد سخنراني پرداخت. بخش‌هاي مهم سخنراني دبير شواري نگهبان به شرح زير است:
     برخي خيال مي‌كنند كه مي‌شود راه شهدا و خط امام را تحريف و با دشمن سازش كرد. آنها فكر مي‌كنند كه مي‌توان مساله حمايت از مستضعفين و مبارزه با مستكبرين را ناديده گرفت. آنها تصور مي‌كنند كه براي حل مشكلات خودمان، بايد تسليم بشويم، همه شعارهاي گذشته را پس بگيريم و تاريخ جديدي را آغاز كنيم؛ در حالي كه شهدا نشان دادند، اينطور نيست.
    ما در تشييع شهدا كساني را ديديم كه شايد به ظاهر فكر نمي‌شد، اينقدر نسبت به شهدا عشق و علاقه داشته باشند و راه آنها را بپسندند. اما آنها آنجا حاضر بودند. من اميدوارم كساني كه بايد پيام اين حضور را دريافت كنند، متوجه باشند كه مردم راهي غير از راه شهدا را قبول ندارند و بدانند اگر از اين راه فاصله بگيرند، از مردم فاصله مي‌گيرند و منزوي خواهند شد.
    ما نبايد از وظايف خودمان غافل بشويم بلكه بايد تكليف خودمان را بفهميم. ما براي پاسداري از دستاوردهاي خون شهدا و ادامه راه آنان مسووليت داريم. نبايد كاري كنيم كه روز قيامت در مقابل خدا، پيغمبر، ائمه عليهم‌السلام و شهدا شرمنده باشيم تا خداي ناكرده در فرداي قيامت اين شهدا گريبان ما را بگيرند و بگويند شما چه كرديد؟!
    ما بايد مطابق منويات مقام معظم رهبري، تصميم بگيريم، وظيفه خودمان را تشخيص بدهيم و به آن عمل كنيم. ما بايد همان‌گونه كه ايشان فرمودند؛ تحريف‌كنندگان راه امام را بشناسيم و به خود تحريف‌ها شناخت پيدا كنيم تا بتوانيم بصيرت‌افزايي كنيم و اين امور را به مردم نيز انتقال دهيم.
    راهي كه شهدا پيمودند همين راهي است كه رهبر عزيزمان به آن معتقدند. همان مسيري است كه امام رضوان‌الله عليه مي‌رفتند. مسير شهدا مشخص است. راه شهدا، راه ايثار، فداكاري، گذشت از مطامع دنيوي و راه «هيهات من الذله» است.
    ما نسبت به طرف مقابل بدبيني و سوء‌ظن داريم. بالاخره امريكايي‌ها درس شيطنت را سال‌هاي متمادي خوانده‌اند، قدرت عوام‌فريبي و فريبندگي دارند. اينها با امروز و فردا كردن و وقت‌گذراني و به عقب انداختن مذاكرات، مي‌خواهند ما را به ستوه بياورند تا ناچار به تسليم شويم. از خداوند متعال مي‌خواهيم ما را در نيل به اهداف شهدا موفق بدارد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون