• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5151 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۷ بهمن

خبرخوان

پافشاري  مجلس  بر  افزايش  ماليات  سيگار

با وجود هشدارهايي كه در رابطه با افزايش قاچاق سيگار در پي افزايش بيش از ۸۰۰ درصدي ماليات سيگار داده شده، كميسيون تلفيق مجلس تصويب كرده كه از ابتداي سال ۱۴۰۱ به قيمت خرده‌فروشي هر نخ سيگار توليد داخل با نشان ايراني، مبلغ ۲۳۰ تومان، توليد داخل با نشان بين‌المللي برند، ۸۰۰ تومان و هر نخ سيگار وارداتي ۱۵۰۰ تومان به عنوان عوارض اضافه شود. محمدرضا تاجدار، رييس انجمن توليدكننـدگان، صادركنندگان و واردكنندگان محصولات دخاني هشدار داد كه در صورت تصويب مصوبه كميسون تلفيق در رابطه با ماليات سيگار در صحن علني مجلس، قاچاق سيگار آنچنان صرفه اقتصادي خواهد يافت كه با فرض محال و در صورت كشف ۵۰ درصد از سيگارهاي قاچاق، باز هم اين تجارت براي قاچاقچيان صرفه اقتصادي خواهد داشت.او همچنين پيش‌بيني كرده بود كه علاوه بر افزايش قيمت ناشي از قيمت مواد اوليه، هزينه‌هاي توليد و ساير ماليات‌ها، فقط با اعمال ماليات نخي هر پاكت سيگار داخلي ۴۶۰۰ تومان و هر پاكت سيگار بين‌المللي 6 هزار تومان گران مي‌شود و علاوه بر اين منجر به تعطيلي يا كاهش شديد توليد واحدها خواهد شد.


رمز  پويا  هك شدني  نيست
سرهنگ رامين پاشايي، معاون اجتماعي پليس فتا با بيان اينكه امكان رمز دوم يك‌بار مصرف به هيچ عنوان وجود ندارد نسبت به دريافت پيامك‌هاي جعلي به نام سازمان‌ها و نهادها از سوي افراد كلاهبردار هشدار داد. وي ادامه داد: البته‌ عدم رعايت پروتكل‌هاي امنيتي از سوي برخي افراد فريب خورده باعث شده كه اين افراد مورد كلاهبرداري قرار بگيرند. كلاهبرداري از اين افراد به اين صورت است كه مجرمان سايبري براي افراد پيامكي را حاوي يك لينك يا پيوند آلوده ارسال مي‌كنند. اين لينك يا پيوند گاهي اوقات با نام سامانه سنا، مراجع قضايي و انتظامي، مخابرات ارسال مي‌شود و متن همه اين پيام‌ها هم به اين صورت است كه افراد را تهديد و ترغيب اجباري مبني بر پيگيري پيامك مي‌كنند. معاون اجتماعي پليس فتا تصريح كرد: وقتي كاربر اين پيوند يا لينك را روي گوشي باز مي‌كند به فرد كلاهبردار اجازه مي‌دهد تا به يك سري نرم‌افزارهاي كاربردي گوشي مانند صندوق پيام‌ها، گالري و ساير برنامه‌هاي كاربردي گوشي دسترسي پيدا كرده و آن را هك كند. همچنين در اين پيام‌ها براي پيگيري موضوعات اعلام شده در پيامك، درخواست مبلغ پول كرده و كاربر را به درگاه جعلي هدايت مي‌كنند و اطلاعات كارت بانكي كاربر را از طريق اين فيشينگ تقلبي بر مي‌دارند.


دهك‌بندي يارانه  ۲۲ بهمن محتاطانه انجام  شد
حجت‌الله عبدالملكي، وزير كار با اشاره به ابهامات پرداخت يارانه معيشتي به مناسبت ۲۲ بهمن گفت: دهك‌بندي كه انجام شد به دليل برخي محدوديت‌هاي اطلاعات در سامانه‌ها محتاطانه انجام شده است. وي گفت: تعداد زيادي از بانك‌هاي اطلاعاتي هستند كه به سامانه رفاه ايرانيان متصل هستند اما تعدادي بانك اطلاعاتي نيز وجود دارند كه همچنان متصل نشده‌اند. ما در تعامل با بخش‌هاي مختلف در قوه قضاييه و دولت تلاش مي‌كنيم تا همه بانك‌هاي اطلاعاتي را متصل كنيم. اگر اطلاعات جديدي به دست ما برسد ممكن است وضعيت درآمدي افراد متفاوت شود در نتيجه دهك‌هاي برخي تغيير خواهد كرد و ممكن است در دهك‌هاي بالاتر قرار بگيرند. در حال حاضر بر اساس مجموع بانك‌هاي اطلاعاتي كه در اختيار ما است دهك‌بندي‌ها انجام شده است.


از دست  رفتن  نقش ايران  در  بازار  انرژي  عراق
اخيرا وزير برق عراق اعلام كرده كه در زمينه برنامه واردات گاز اين كشور از قطر پيشرفت‌‎هاي قابل توجهي حاصل شده و زيرساخت‌هاي لازم طي ۱۲ الي ۱۵ ماه آينده تامين خواهد شد. اين خبر براي ايران با توجه به نقش كشورمان طي ساليان گذشته در زمينه تامين گاز و امنيت عراق به صورت توأمان مي‌تواند مهم و نيازمند تامل باشد. چرا كه از دست رفتن نقش ايران در زمينه تامين انرژي كشورهاي منطقه در ميان و بلندمدت مي‌تواند اثرات جبران‌ناپذيري بر ديپلماسي منطقه‌اي كشورمان داشته باشد.


فروشگاه‌هاي  زنجيره‌اي  قيمت خرما  را  افزايش مي‌دهند
محسن رشيد فرخي، رييس انجمن ملي خرماي ايران اظهار داشت: امسال يك ميليون و ۲۵٠ هزار تن خرما در ۶ استان كشور توليد شده است و ۳٠ درصد از آن را براي صادرات در نظر گرفته‌ايم. وي بيان كرد: ستاد تنظيم بازار بايد جلوي دلالان خرما را در ماه مبارك رمضان بگيرد. چرخه خرما تا فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي مسير و سود منطقي را طي مي‌كند اما ناگهان فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي قيمت خرما را به تنهايي ۵٠ درصد افزايش مي‌دهند تا سود كلاني كسب كنند. رييس انجمن ملي خرماي ايران گفت: ستاد تنظيم بازار به فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي تكليف كرده است كه در طول ماه رمضان فقط ۱۳ درصد قيمت خرما را افزايش بدهند. اما احتمالا مثل سال‌هاي گذشته فقط يكي دو فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از مصوبه ستاد تنظيم بازار تبعيت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون