• ۱۴۰۳ شنبه ۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

20تيرماه

زمان رسيدگي به پرونده مرتضوي اعلام شد

شعبه ۷۹ دادگاه كيفري استان تهران به رياست قاضي كشكولي، 20 تيرماه را براي رسيدگي به پرونده سعيد مرتضوي تعيين كرد.
به گزارش انتخاب، اين جلسه ساعت 10 صبح روز بيستم تيرماه در شعبه 79 كيفري استان تهران به رياست قاضي محمدرضا محمدي كشكولي برگزار خواهد شد. اين درحالي است كه شنيده شده وكيل سازمان تامين اجتماعي نسبت به طولاني شدن پروسه دادرسي پرونده سعيد مرتضوي اعتراض كرده است. دادگاه اما دليل اين امر را عدم پاسخ دقيق و به موقع سازمان تامين اجتماعي به برخي استعلامات عنوان كرده است.
گفتني است، پرونده مرتضوي شامل سه قسمت است كه بخش نخست آن در ارتباط با راي نقض شده از سوي ديوان عالي كشور در پرونده كهريزك و ارجاع آن به شعبه هم‌عرض براي رسيدگي مجدد است.
در پرونده كهريزك، شعبه ديوان عالي كشور انفصال دايم از خدمات قضايي و پنج سال انفصال از خدمات دولتي در خصوص مرتضوي را تاييد كرد اما نسبت به جريمه نقدي صادر شده ايراد گرفت.
بخش دوم اين پرونده نيز در ارتباط با شكايت اولياي دم مرحوم روح‌الاميني (يكي از كشته‌شدگان حادثه بازداشتگاه كهريزك) به اتهام معاونت در قتل است.
بخش سوم نيز موضوع عدم اجراي راي ديوان عدالت اداري و دريافت مبالغي در پرونده تخلفات سازمان تامين اجتماعي است كه از ۲۴ دي ماه عباس جعفري دولت‌آبادي دادستان تهران از ارجاع بخشي از پرونده تامين اجتماعي با صدور كيفرخواست به دادگاه خبر داد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون