• ۱۴۰۳ جمعه ۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

تشكل‌ها

نگراني از كاهش قيمت تخم‌مرغ 10 هزار توماني|در حالي كه قيمت تخم‌مرغ در بازار شانه‌اي 9500 تا 10 هزار تومان است، مرغداران نسبت به كاهش قيمت اين محصول طي ماه رمضان نگرانند و از كاهش قيمت اين محصول طي هفته اخير خبر مي‌دهند.، قيمت تخم‌مرغ كه از ابتداي امسال روند كاهشي خود را حفظ كرده و اعتراض مرغداران را به همراه آورده بود، به دليل افزايش صادرات ناشي از شيوع بيماري آنفلوآنزا در تركيه و افزايش سهم ايران در بازار صادراتي، روند افزايشي پيدا كرد؛ به گونه‌اي كه هر شانه تخم‌مرغ در بازار مصرف به حدود 9500 تا 10 هزار تومان رسيده است. اين در حالي است كه رضا تركاشوند، مديرعامل اتحاديه سراسري مرغداران مرغ تخم‌گذار مي‌گويد قيمت تخم‌مرغ حتي طي هفته‌هاي اخير كه روند افزايشي داشته بالاتر از دامنه قانوني نرفته و حدود كيلويي 3800 تا 4200 تومان مصوب در مرغداري فروخته شده است. اما طي هفته اخير كمي با كاهش قيمت مواجه شديم كه با توجه به كاهش تقاضا براي صادرات و مصرف اين محصول نگران كاهش قيمت تخم‌مرغ در ماه رمضان هستيم.

آغاز چين دوم چاي| رييس سازمان چاي كشور از آغاز چين دوم برگ سبز چاي خبر داد و گفت: با توجه به ارگانيك‌ بودن چاي ايراني اقبال براي خريد اين محصول افزايش يافته است و به همين سبب كمتر محصول توليد‌ شده‌اي حاصل از برداشت برگ سبز چاي در چين اول در انبار كارخانه‌ها باقي مانده است. محمدولي روزبهان  اظهار كرد: ميزان مطالبات چايكاران از دولت بابت برداشت برگ سبز چاي در چين اول به حدود 52 ميليارد تومان مي‌رسد كه با تامين اعتبارات، در روزهاي آينده (ابتداي ماه رمضان) پرداخت مي‌شود. در برداشت اول برگ سبز چاي حدود 34 هزار تن محصول از باغات استان‌هاي شمالي به ارزش 65 ميليارد تومان برداشت شد كه از نظر كمي نسبت به سال گذشته 16 درصد كاهش و از نظر كيفي 30 درصد افزايش داشت.

سودهاي بانكي برنج را گران كرد|عضو هيات علمي موسسه تحقيقات برنج گفت: افزايش بي‌رويه قيمت برنج ناشي از كمبود و افزايش تقاضا نيست بلكه به سودهاي بالاي بانكي برمي‌گردد چراكه هزينه فرصت سرمايه و قيمت تمام شده محصول را بالا مي‌برد و انبارداران مجبورند برنج انبار شده را به قيمت بالاتري به بازار عرضه كنند. غلامرضا خانكشي‌پور، از واردات برنج با وجود ممنوعيت بيش از يكساله آن انتقاد و اظهار كرد: گرچه دولت با ممنوعيت واردات و وضع تعرفه 40 درصدي براي آن از واردات بيش از حد برنج به كشور جلوگيري كرد اما مشخص نيست پس از گذشت بيش از يك سال از ممنوعيت واردات برنج چرا همچنان بايد اين محصول به كشور وارد شود؟وي ادامه داد: وضعيت توليد برنج در استان‌هاي شمالي و ديگر استان‌هايي كه توانسته‌اند با وجود حمايت نشدن از سوي دولت با دستاوردهاي جديد تحقيقاتي و استفاده كمتر از آب، شاليزارهاي خود را زير كشت برنج ببرند، بسيار مناسب است و پيش‌بيني مي‌شود حدود دو ميليون تن برنج در سال جاري توليد شود.

امسال نرخ بنزين افزايش نمي‌يابد|رييس ستاد مديريت حمل و نقل و سوخت كشور با اشاره به اينكه افزايش قيمت بنزين نخواهيم داشت، گفت: صحبتي از افزايش قيمت بنزين براي سال جاري فعلا نداريم. عليرضا فيض‌بخش درباره افزايش قيمت بنزين افزود: همان‌طور كه وزير نفت چندين بار تاكيد كرده‌اند صحبتي از افزايش قيمت بنزين براي سال جاري فعلا نداريم. وي همچنين درباره روند طرح جايگزيني تاكسي‌هاي فرسوده در سال 94 از تغيير برخي مقررات خبر داد و تصريح كرد: برخي مقررات در روند جايگزيني خودروهاي فرسوده تغيير كرده كه پس از ابلاغ، كار جايگزيني تاكسي‌ها آغاز مي‌شود و قطعا براي سال 94 با آغاز طرح سرعت قابل ملاحظه‌اي را شاهد خواهيم بود. مديريت حمل و نقل و سوخت كشور اظهار كرد: در سال گذشته 8000 تاكسي فرسوده از رده خارج و جايگزين شدند اما امسال روند جايگزيني تاكسي فرسوده سرعت بيشتري مي‌گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون