• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۳۰ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

زير ذره بين اقتصاد

 تخفيفات ويژه قطع برق براي كشاورزان| مديرعامل توانير گفت: كشاورزان مي‌توانند در بازه زماني 15 خرداد تا 15 شهريور تنها 4 ساعت در روزاقدام به قطع برق چاه‌هاي خود در ساعات اوج بار (4 ساعت) كنند كه در اين صورت از تخفيفات بسيار خوب در نظر گرفته شده بهره‌مند خواهند شد. آرش كردي گفت: در حال حاضر صنعت برق ايران رتبه 14 دنيا و رتبه نخست خاورميانه را درظرفيت نصب شده نيروگاهي در اختياردارد و با توجه به توان متخصصان داخلي و ظرفيت‌هاي ايجاد شده، از پتانسيل تبديل شدن به هاب انرژي منطقه برخوردار است. مديرعامل توانير در عين حال صنعت برق ايران را در منطقه بي‌رقيب خواند و افزود: اكنون برق جزو صنايعي است كه كار خود را به بهترين نحو ممكن انجام داده ومهم‌ترين دليل آن نيز به‌كارگيري نيروي انساني توانمند، متخصص و متعهد در اين صنعت است.

آيين‌نامه خوراك پتروشيمي در حال نهايي شدن| قائم‌مقام مديرعامل شركت ملي پتروشيمي با بيان اينكه شركت ملي پتروشيمي نظرات خود را درباره قيمت‌گذاري خوراك به صورت مكتوب ارايه داده است، گفت: آيين‌نامه قيمت خوراك پتروشيمي‌ها در حال نهايي شدن در ۲ وزارتخانه صنايع و اقتصاد است. محمدحسن پيوندي اظهار داشت: آيين‌نامه قيمت خوراك پتروشيمي‌ها در حال نهايي شدن در دو وزارتخانه صنايع و اقتصاد است. وي با بيان اينكه معاونت برنامه‌ريزي وزارت نفت در حال پيگيري تصويب اين آيين نامه است، افزود: شركت ملي پتروشيمي نظرات خود درباره اين آيين‌نامه را به صورت مكتوب ارايه كرده است و الان در مرحله‌اي هستيم كه طبق مصوبه مجلس نظرات ذينفعان ديگر در حال اخذ شدن است تا با هماهنگي اين نظرات آيين‌نامه به هيات دولت ارايه و تصويب شود. قانون، وزارت نفت را مكلف به تدوين اين آيين‌نامه كرده است و در انتها مي‌گويد اين كار با هماهنگي و همكاري وزارتخانه‌هاي صنعت و معدن و اقتصاد انجام شود.

مي‌توانيم 100 ميليون تن محصول كشاورزي توليد كنيم| معاون وزير جهاد كشاورزي با تاكيد بر اينكه توان توليد بيش از 100 ميليون تن مواد غذايي در كشور وجود دارد، گفت: براي افزايش توليد محصولات كشاورزي بايد روش توليد تغيير يابد و از تكنولوژي‌ روز استفاده شود. اسكندر زند در مورد اينكه توان توليد محصولات كشاورزي در ايران چقدر است و آيا مي‌توان بيش از ميزان كنوني كه حدود 100 ميليون تن است توليد كرد، گفت: اگر به روال معمول و با همين مقدار سرمايه‌گذاري و راندمان پيش برويم، قطعا توان توليد بيش از آنچه كه امروز توليد مي‌شود را نداريم.

تامين مالي بزرگ‌ترين مشكل طرح‌هاي در دست اجرا| مدير طرح‌هاي شركت ملي پتروشيمي با اشاره به ۱۵ طرح پتروشيمي كه سال‌هاي ۹۴ و ۹۵ به بهره‌برداري مي‌رسند، گفت: بيشترين مشكل طرح‌هاي پتروشيمي در دست اجرا، تامين فاينانس است. 15 طرح در اولويت اول قرار دارند كه در سال‌هاي 94 و 95 به ظرفيت 5/8 ميليون تن به بهره‌برداري خواهند رسيد. مرضيه شاهدايي گفت: با توجه به تعداد بالاي اين طرح‌هاي توسعه‌اي و پيشرفت فيزيكي متفاوت اين طرح‌ها را اولويت‌بندي كرديم چنانچه طرح‌هاي بين 60 تا 100 درصد را در اولويت اول قرار داديم تا نظارت، همياري و كمك به آنها پيش از بقيه طرح‌ها انجام شود. همچنين طرح‌هاي با پيشرفت از 20 تا 60 درصد در اولويت دوم و از يك تا 20 درصد در اولويت سوم قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون