• ۱۴۰۳ سه شنبه ۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3272 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۳۰ خرداد

خبر كوتاه

مهم‌ترين مساله در انتخابات مجلس دهم، حضور گسترده مردم است

عضو جبهه يكتا، مهم‌ترين مساله در انتخابات مجلس دهم را حضور گسترده مردم دانست و گفت: مردم مانند هميشه در صحنه انتخابات پرشور حضور مي‌يابند. محمد عباسي در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه اصولگرايي يك گفتمان ارزشي است، اظهار داشت: اصولگرايي يك تفكر بوده و منحصر به يك فرد نيست لذا جمع كثير اصولگرايان مي‌توانند به صورت همگرا و وحدت‌بخش به وظايف اصولي خودشان عمل كنند. عضو جبهه يكتا با بيان اينكه همگرايي مهم‌ترين مساله براي حضور اثرگذار در انتخابات است، تصريح كرد: انسجام و همگرايي از مهم‌ترين مسائل بوده و هميشه در نظام اسلامي ضرورت داشته است، البته در اين برهه از زمان بيشتر مورد تاكيد است. وزير سابق ورزش و جوانان در ادامه، مهم‌ترين مساله در جريان انتخاب نمايندگان مجلس دهم را حضور گسترده ملت ايران دانست و ادامه داد: مردم بايد مانند هميشه طبق وظايف انقلابي‌شان در صحنه به‌صورت پرشور حضور يابند. وي همچنين در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه كدام تفكرها در مجلس دهم به عنوان اكثريت حضور خواهند يافت، بيان كرد: هر كدام از جريانات و عقايد به تناسب خدمت و زحماتي كه كشيده‌اند، مي‌توانند در آينده ايران اسلامي ايفاي نقش كنند.

 

الهام عضويتش در «جبهه يكتا» را تكذيب كرد

سخنگوي دولت قبل درباره عضويتش در جبهه يكتا گفت: بنده از اعضاي جبهه يكتا نيستم و از اعضاي آن نيز خبري ندارم. غلامحسين الهام، سخنگوي دولت پيشين در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، در پاسخ به اين سوال كه آيا شما هم در جبهه «يكتا» حضور داريد، گفت: بنده از اعضاي جبهه يكتا نيستم و از اعضاي اين جبهه خبري ندارم. گفتني است، عصر روز دوشنبه
 25 خرداد ماه در گردهمايي جبهه ياران كارآمدي و تحول ايران اسلامي «يكتا» با حضور جمعي از وزرا و مسوولان اجرايي دولت‌هاي نهم و دهم و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در محل مجتمع فرهنگي شهداي سرچشمه اين جبهه رسما اعلام موجوديت كرد. همچنين وزير كشور درباره وضعيت مجوز «جبهه يكتا» اعلام كرده است كه اين جبهه مجوز ندارد و غيرقانوني است و بايد حتما مجوز بگيرد.

 

شوراي تصميم‌گيري اصولگرايان تشكيل شود

نماينده مردم يزد در مجلس پيشنهاد داد: براي به وحدت رسيدن اصولگراها در انتخابات مجلس دهم، شورايي متشكل از چهره‌هاي مختلف اين جريان دور هم جمع شوند و تصميم‌گيري كنند. محمدصالح جوكار در گفت‌وگو با خبرآنلاين درباره سازوكارهاي اصولگرايان براي به اجماع رسيدن در انتخابات مجلس دهم اظهار كرد: من موانع جدي در راه وحدت اصولگرايان نمي‌بينم. چراكه اصولگراها در اصول مشترك هستند و اختلافات تنها به دليل سليقه‌هاي متفاوت است. اين نماينده اصولگراي مجلس تاكيد كرد: اصول مشترك باعث مي‌شود وحدت در اين جريان شكل بگيرد و بعيد مي‌دانم سلايق مختلف تبديل به مانعي براي به وحدت رسيدن آنها شود. جوكار گفت: براي به وحدت رسيدن لازم نيست همه ساختارهاي اصولگرايي با هم ادغام شوند. هر كسي مي‌تواند ساختار خودش را داشته باشد و مسير خودش را برود و خط و مشي خود را دنبال كند. وي با تاكيد بر اينكه اصولگراها براي انتخابات مجلس دهم قطعا به وحدت مي‌رسند، اظهار كرد: براي راحت‌تر شدن كار بهتر است اين كار به صورت شورايي انجام شود چراكه هيچ كدام از چهره‌ها نمي‌توانند همه اصولگراها را دور هم جمع كنند. بنابراين همه چهره‌هاي اصولگرا دور هم جمع شوند و شوراي تصميم‌گيري را تشكيل دهند و مسائل را حل و فصل كنند، بعدا در انتخابات مشخص مي‌شود كه سرليست چه كسي باشد.

 

31تير آخرين فرصت احزاب براي اعلام گرايش سياسي

احزاب و تشكل‌هاي سياسي عضو خانه احزاب تا تاريخ ۳۱ تيرماه فرصت دارند تا نوع گرايش سياسي خود را به دبيرخانه خانه احزاب اعلام كنند. به گزارش تسنيم، در پي برگزاري نخستين جلسه هيات‌رييسه مجمع خانه احزاب بعد از اصلاح اساسنامه، قرار شده نامه‌اي از طرف هيات‌رييسه خانه احزاب براي تمامي احزاب عضو خانه احزاب ارسال و از آنها خواسته شود كه گرايش خود را اعم از اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل اعلام كنند. احزاب و تشكل‌هاي سياسي عضو خانه احزاب تا تاريخ 31 تيرماه فرصت دارند تا نوع گرايش سياسي خود را به دبيرخانه خانه احزاب اعلام كنند. مجمع عمومي خانه احزاب پس از اصلاح اساسنامه در 15 مردادماه 1394 برگزار خواهد شد.

 

ضرورت ائتلاف سياسي، وحدت گفتماني است

دبيركل جمعيت ايثارگران گفت: ضرورت ائتلاف سياسي، وحدت گفتماني است و وحدت گفتماني نيز حول گفتماني است كه مقام معظم رهبري مطرح كردند. حسين فدايي، دبيركل جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي در گفت‌وگو با تسنيم گفت: مقدمه و ضرورت ائتلاف سياسي، وحدت گفتماني است و وحدت گفتماني نيز حول گفتماني است كه مقام معظم رهبري مطرح كردند. وي ادامه داد: گفتماني كه مقام معظم رهبري در جامعه منعكس مي‌كنند بر مطالبات حقه مردم، آرمان‌ها و ارزش‌ها و مباني ديني مبتني است. دبيركل جمعيت ايثارگران تاكيد كرد: اين دو خاستگاه يعني ارزش‌ها، مطالبات و باورهاي ديني و مطالبات حقه مردم دور هم تجميع مي‌شود و تبديل به گفتماني مي‌شود كه مقام معظم رهبري مطرح مي‌كنند. فدايي خاطرنشان كرد: اگر همه امت اسلامي مبتني بر اين گفتمان دور هم جمع شوند و روي مباني و اصول به نتيجه رسيدند قطعاً ائتلاف سياسي و وحدت آسان خواهد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون