• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

سرخط خبرها

وزارت نفت متعهد به اختصاص قير به راه‌هاي روستايي شد|معاون مديرعامل شركت ملي پالايش و پخش فرآورده‌هاي نفتي گفت: طبق تبصره دو بودجه سال٩٣ وزارت نفت موظف شده از طريق شركت‌هاي دولتي تابعه ذيربط معادل٥٠٠ هزار تن قير رايگان تا سقف شش هزار ميليارد ريال براي آسفالت راه‌هاي روستايي در اختيار شركت‌هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي قرار دهد كه تاكنون به تعهد خود در اين خصوص طبق قانون عمل كرده است. شاهرخ خسرواني ادامه داد: براساس همين تبصره شركت ملي پالايش و پخش با توجه به تناسب توليد وكيوم باتوم در شركت‌هاي پالايشي به آنها اعلام كرد كه نسبت به تامين اين ميزان قير اقدام كنند. وي با تاكيد بر اينكه تاكنون تمام درخواست‌هاي راه و شهرسازي عملياتي شده است، گفت: اين شركت در ارايه قير به شركت‌هاي مربوطه تا سقف تعيين شده هيچ مشكلي ندارد و هم‌اكنون نيز در حال انجام وظيفه است.

رشد 61 درصدي برنامه‌هاي اكتشافي ايميدرو |سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو) اعلام كرد، رشد برنامه‌هاي اكتشافي سال جاري اين سازمان به بيش از 61 درصد رسيده است. امسال ميزان حفاري‌هاي اكتشافي به 100هزار متر و مساحت پهنه‌هاي اكتشافي نيز به 50 هزار كيلومتر مربع مي‌رسد كه اين رقم 8/61 درصد بيش ازعملكرد سال 92 خواهد بود. اين در حالي است كه كل حفاري‌هاي سال قبل 43 هزار و 250متر بود و مساحت پهنه‌هاي اكتشافي نيز 11هزار و 500 كيلومتر مربع را در بر گرفت. برنامه‌هاي اكتشافي سال جاري ايميدرو و شركت‌هاي تابعه شامل معادن زرشوران، سنگان، تكميلي سنگان، شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران و پهنه‌هاي سنگان است. اين برنامه بخشي از طرح كلي اين سازمان براي انجام 200هزار كيلومتر مربع اكتشاف در مناطق مستعد معدني كشور است كه در سه سال انجام خواهد شد.

سهم پنج ميليارد دلاري ايران از بازار محصولات حلال|دبيركل موسسه حلال جهاني حجم گردش نقدينگي اين نوع غذا را در بازار كشورهاي مسلمان دو هزار ميليارد دلار ذكر كرد و گفت: سهم ايران از اين بازار تنها پنج تا شش ميليارد دلار است و هنوز نتوانسته سهم خود را در اين حوزه افزايش دهد. عبدالحسين فخاري بر لزوم افزايش سهم ايران از تجارت محصولات حلال تاكيد كرد وبه ايرانا افزود: در حالي كه ايران ظرفيت ويژه‌يي براي توليد غذاي حلال در ميان همه كشورهاي دنيا دارد، اما مالزي با 47 درصد جمعيت غير مسلمان و اينكه كارخانه‌هاي صنايع غذايي آن نيز بيشتر در اختيار غيرمسلمانان است، بيشترين سهم را در اين بازار دارد. ايران تنها كشوري است كه 99 درصد جمعيت آن را مسلمانان تشكيل مي‌دهند و 100 درصد غذاي توليد شده در آن غذاي حلال است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون