• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5162 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۱ اسفند

خبر كوتاه

تورم  مهم‌ترین  عامل گسترش فقر در کشور است
احمد میدری، معاون سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهم‌ترین عاملی که به فقر در کشور دامن می‌زند تورم است، گفت: در کشور ۴درصد مردم فقر شدید و در شهر تهران ۴۰درصد مردم فقر مسکن دارند. معاون سابق وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مهم‌ترین مساله‌ای که به فقر در کشور دامن زده بحث تورم است، افزود: در سال‌هایی که با تورم شدید روبه‌رو بودیم جمعیت زیادی زیر خط فقر قرار گرفتند. این کارشناس اقتصادی با اشاره به اینکه براساس سیاست‌های توزیعی دولت، جمعیت زیر فقر تغییر می‌کند، گفت: بسیاری از کشور‌ها درآمد سرانه بیشتر از ایران دارند، اما جمعیت زیر خط فقر آنها از کشورمان بیشتر است و برخی کشور‌ها درآمد سرانه کمتر، اما جمعیت زیر خط فقر کمتری در مقایسه با ایران دارند.


آماده انجام پروازهای بعدی برای تخلیه هموطنان مقیم اوکراین هستیم
حسن خوشخو، معاون سازمان هواپیمایی کشوری درباره برقراری پروازهای بازگشت ایرانی‌های مقیم اوکراین از کشور لهستان اظهار داشت: روز گذشته با هواپیمای ایران‌ایر صد ایرانی مقیم اوکراین را به کشور بازگرداندیم که بخشی از این مسافران را دانشجویان تشکیل می‌دهند. او با تاکید بر اینکه آمادگی انجام پروازهای بعدی برای بازگرداندن ایرانی‌های مقیم اوکراین که خود را به کشورهای هم‌مرز با این کشور در حال جنگ رسانده‌اند هستیم، گفت: برای انجام پروازهای بعدی اعلام آمادگی می‌کنیم اما هماهنگی‌های مورد نیاز و تعداد پروازهای بعدی و ایرانی‌های متقاضی برگشت به کشور را وزارت امور خارجه باید اعلام کند.


۲۵ کامیون ایرانی در مرز اوکراین-روسیه گرفتار شدند
روشنعلی یکتای قرابایی، ريیس کمیسیون کشاورزی و صنایع غذایی اتاق مشترک ایران و روسیه با اشاره به جنگ روسیه و اوکراین بیان کرد: متاسفانه  ۲۵ تریلی ایرانی در مرز روسیه و اوکراین متوقف شده‌اند. تجار ما هنوز از گرفتاری بازگشت خوردن بار فلفل دلمه‌ای کمر راست نکرده بودند که این بار کامیون‌های آنها در مرز اوکراین زمین‌گیر شده است. اگر این کامیون‌ها بازگشت داده شوند با توجه به مسافت و معطلی‌های قابل پیش‌بینی عملا جنازه بار به ایران خواهد رسید و بنابراین لازم است به سرعت برای این موضوع  تصمیم‌گیری  شود.


تعیین دستمزد کارگران جمع‌بندی نهایی نشد
حجت‌الله عبدالملکی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه این وزارتخانه مسوول تعیین دستمزد کارگران نیست، گفت: محاسباتی با همکاری وزارت اقتصاد و مرکز آمار درخصوص شاخص‌های اقتصادی و معیشت انجام شده، اما هنوز جمع‌بندی نهایی انجام نشده است. او ادامه ‌داد: هنوز مذاکرات بین دو گروه جامعه کارگری و کارآفرینی ادامه دارد و جلسه‌های تعیین دستمزد برگزار می‌شود. وزیر کار با بیان اینکه کمیته حقوق و دستمزد در وزارت کار فعال شده، گفت: جلسه‌های متعددی با حضور نمایندگان دولت از نهادهای مختلف، جامعه کارگری و کارآفرینان برگزار شده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون