• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5166 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ اسفند

غرب‌گرايي تبشيري

به ويژه اگر زن باشد و حجاب كامل را انتخاب كند.  البته كسي نيست كه به اين افراد بگويد در كنار گوش شما ميليون‌ها جوان و شهروند ايراني در حال جدايي از دين هستند و كك هيچ كدام‌تان هم نمي‌گزد، پس چرا نسبت به مسلمان شدن يك نفر تا اين حد دست و پاي خود را گم مي‌كنيد؟ اخيرا ديدم كه دوباره نسبت به مسلمان شدن فوتباليست هلندي سيدورف چه ميزان خوشحالي كرده‌اند (فارغ از صحت و سقم ماجرا كه نمي‌دانم) و به همسر ايراني او كه موجب اسلامش شده درود و صد درود فرستاده‌اند!! اينكه تاييد خود را از مسلمان شدن يك غربي مي‌گيرند و صدها هزار جوان مسلمان حتي بيخ گوش‌شان را از دست داده و كوچك‌ترين واكنشي نشان نمي‌دهند ناشي از فقدان اعتماد به نفس و غرب‌گرايي شديد است و الا اين چه اهميتي دارد كه يك نفر در ينگه دنيا مسلمان شود؟ آن‌هم در حالي كه ميليون‌ها مسلمان در اين سوي جهان در حال حركت در مسيري متفاوتند. 
خانم كاترين شكدم دقيقا از همين روزنه وارد مجموعه رسمي نواصولگرايان شده است. شايد بهتر است كلمه روزنه را به كار نبريم، به جايش بگوييم دروازه. «يك زن غربي، مسلمان مي‌شود و در حوزه سياست و فرهنگ همان چيزهايي را مي‌گويد كه نواصولگرايان دوست دارند، دو تا ليوار هم بار غرب مي‌كند، بعد هم به ظواهر شيعي ملتزم شده و به پياده‌روي اربعين مي‌رود و در تلويزيون رسمي با زبان انگليسي از اسلام و شهادت و حجاب حرف مي‌زند.» از نظر نواصولگرايان اين بزرگ‌ترين سند حقانيت و تودهني به مخالفان است. تودهني بزرگ به زنان غير محجبه. پاسخ دندان‌شكن به مخالفان دين و سياست نواصولگرايي. اين بازتابي است از كاركرد دورويي در فرهنگ نواصولگرايان. اين بازتابي است از رفتار خشن و تفرعن‌مآب آنان در برابر مردم خود كه به صورت رفتار خاضعانه در برابر غربي‌هاي تازه مسلمان‌شده از خود بروز مي‌دهند. 
اين جماعت حتي حاضر نيست به اين نكته توجه كند، اگر اين تغيير دين را مي‌پذيريد، پس چرا مسلماناني كه كيش جديد را انتخاب مي‌كنند، مجازات مي‌كنيد؟ در حالي كه همان غربي‌هايي كه تا اين حد عليه‌شان تبليغ مي‌كنيد، براي تغيير دين خانم شكدم يا آقاي سيدورف مشكلي ايجاد نمي‌كنند؟ آيا تبعات اين قاعده را مي‌پذيريد كه تغيير دين خوب و مجاز باشد؟ 
در اين يادداشت نخواستم به نكات ديگر از جمله سكوت كشنده نواصولگرايان درباره اين رويداد و تبعات سياسي آن بپردازم. اين نفوذها محصول زمينه‌هايي است و تا آنها هستند اين نفوذها فقط بخش آشكار و حتي كوچك آن زمينه‌ها است. خود دانيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون