• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5166 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۱۶ اسفند

خبرخوان

درخواست رييس كل بانك مركزي از مجلس
علي صالح‌آبادي، رييس كل بانك مركزي روز گذشته در حاشيه مراسم غرس درخت در محوطه بانك مركزي از نمايندگان مجلس خواست بودجه ۱۴۰۱ كل كشور را بدون كسري تحويل دولت بدهند. صالح‌آبادي در اين مراسم تصريح كرد: در آستانه ورود به سال 1401 هستيم و بودجه كل كشور نيز در مجلس شوراي اسلامي در حال بررسي است و ان‌شاالله نمايندگان تلاش كنند بودجه خوب و بدون كسري در سال جديد تحويل دولت بدهند تا براساس آن در سال آينده بر متغيرهاي كلان پولي تسلط بيشتري داشته باشيم.


واكنش خودروسازان داخلي  به آزادسازي واردات
محمدرضا نجفي‌منش، عضو هيات نمايندگان اتاق بازرگاني تهران مي‌گويد خودروسازان و قطعه‌سازان داخلي هيچگاه مخالف واردات خودرو نبوده‌اند و حتي طرح‌هايي براي آزادسازي واردات نيز ارايه كرده‌اند. نجفي‌منش اعتبار مورد نياز براي واردات خودرو را رقمي حدود دو تا سه ميليارد دلار دانست و افزود: بايد ديد مجلس و دولت در نهايت چه ارزيابي‌اي در اين زمينه خواهند داشت و منابع موردنظر را به چه شكل تامين مي‌كنند.


اهداف رييسي براي خودروسازي در تعارض با يكديگر است
حجت‌الله فيروزي، عضو كميسيون صنايع و معادن مجلس اظهار داشت: بعضي از مواردي كه آقاي رييسي تعيين كردند وقتي در مقابل يكديگر قرار بگيرند تعارض ايجاد مي‌كنند. براي مثال واگذاري خودروسازي‌ها به بخش خصوصي اتفاق بسيار خوبي است و مجلس هم در دو سال گذشته اين موضوع را پيگيري كرده است. اما سوال اين است كه اگر خودروسازي‌ها واگذار شوند آيا امكان دارد كه ساير راهبردهايي كه آقاي رييسي مطرح كردند محقق شود؟ وي افزود: يكي از گلايه‌ها در حوزه خودرو اين است كه با تمام حمايت‌هاي صورت‌گرفته از خودروسازي‌ها در ۴۲ تا ۴۳ سال گذشته يعني بعد از انقلاب، چرا خودروسازي‌ها نتوانستند جايگاه واقعي خود را پيدا كرده و پاسخگوي توقعات مردم باشند. همه در اين مورد گلايه دارند و حتي رهبري نيز اين گلايه‌ها را دقيق دانسته و تاييد دارند. با اين حال راهبردهايي كه آقاي رييس‌جمهور تعيين كردند فقط با يك بسيج همگاني در صنعت خودرو بين قطعه‌سازها، خودروسازي‌ها و شركت‌هاي دانش‌بنيان امكان‌پذير است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون