• ۱۴۰۳ دوشنبه ۱۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5167 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ اسفند

پيدا و پنهان

كارخانه ۸۵ ساله ارج  دوباره‌در مدار توليد قرار گرفت
كارخانه ۸۵ ساله ارج كه تعطيل شده بود با تلاش و رفع موانع توليد از جمله قوانين زائد و دست‌وپاگير، دوباره در مدار توليد قرار گرفت و قرار است به زودي خط توليد محصولات لوازم خانگي اين واحد بزرگ توليدي، راه‌اندازي شود.محمدمهدي برادران، معاون صنايع عمومي وزير صمت ضمن اعلام اين خبر گفت: نخستين كارخانه توليد لوازم خانگي كشور به علت تشديد مشكلات توليد در سال 1390، به‌طور كامل تعطيل شده بود كه از مردادماه امسال (1400) با تلاش و پيگيري‌هاي وزارت صمت، پس از 10 سال تعطيلي در مسير احياء قرار گرفت. وي افزود: با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده در راستاي احياي برند ارج و ايجاد تنوع محصولات در سبد محصولات اين شركت، توليد انواع يخچال و فريزر، انواع ماشين لباسشويي ديجيتال و مكانيكي، ماشين ظرفشويي و كولر گازي اسپيلت، وجود خواهد داشت.


جاي ديگري دنبال مافيا بگرديد!

محمدرضا تاجدار، رييس انجمن توليدكنندگان، صادركنندگان و واردكنندگان محصولات دخاني با اشاره به اظهارات مطرح شده مبني بر دخالت مافياي دخانيات براي جلوگيري از افزايش ماليات سيگار، تصريح كرد: صنعت دخانيات يك صنعت قانوني است و همه مكاتبات و مواضع اعضاي اين صنعت نيز به صورت رسمي اعلام شده بود، اما افرادي پيشنهاد افزايش ۸۲۰ درصدي ماليات را بدون هيچ پشتوانه علمي مطرح كردند و به هيچكس هم پاسخگو نيستند كه به نظر مي‌رسد مافيا در بين اين افراد نفوذ كرده باشد. تاجدار با اشاره به اينكه ۱۲ تا ۱۵ ميليون نفر در كشور سيگار مصرف مي‌كنند، گفت: بنابراين افزايش ناگهاني ۸۰۰ درصدي ماليات اين محصول منجر به نارضايتي، تورم و برهم خوردن نظام اقتصادي خواهد شد. در چنين شرايطي درخواست ما از نمايندگان مجلس اين است كه دقت كنند از چه كساني مشورت مي‌گيرند و اجازه ندهند افرادي با اظهارات فريب‌كارانه، اين صنعت موفق را نابود كنند.


دولت با حذف ارز ترجيحي از معيشت و سلامت مردم حمايت كند
سيد شمس‌الدين حسيني، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس با تاكيد بر اينكه نظام چندنرخي ارز يكي از مشكلات اساسي اقتصاد ايران در سال‌هاي اخير بوده است، گفت: مصوبه مجلس براي دادن مجوز اصلاح نظام ارزي به دولت، تصميم حساب شده بود و اميدواريم با حذف ارز ۴۲۰۰ توماني، جلوي رانت، فساد و قاچاق معكوس گرفته و توليد شكوفا شود. اين نماينده مردم در مجلس ادامه داد: دولت سيزدهم لايحه بودجه ۱۴۰۱ را با رويكرد اصلاح نظام ارزي و به نوعي يكسان‌سازي نرخ ارز به مجلس ارايه كرد. با توجه به بررسي دو شوري لايحه بودجه در مجلس، كليات آن راي آورد و تصويب شد، ولي در كميسيون تلفيق مصوبه‌اي آورده شد مبني بر اينكه معادل ۹ ميليارد دلار ارز ترجيحي در سال آينده با استفاده از بند ۱۸ تبصره ۱۴ كه در آن مابه التفاوت ريالي پيش‌بيني شده بود، تخصيص پيدا كند.


منطقي معاون صنايع حمل و نقل وزارت صمت شد
سيد رضا فاطمي امين، وزير صمت طي حكمي منوچهر منطقي را به عنوان معاون صنايع حمل و نقل منصوب كرد. در اين حكم آمده است: انتظار مي‌رود با همكاري همه بخش‌هاي مرتبط در وزارت صنعت و ساير سازمان‌هاي حاكميتي در خدمت به مردم وكسب و كارها كوشا باشيد.


طرح تعاوني شدن سرخابي‌ها منتفي نشده است
مهدي مسكني، معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به استقبال و حمايت باشگاه پرسپوليس از طرح تعاوني شدن اين باشگاه، گفت: در بحث واگذاري سهام سرخابي‌ها به مردم و هواداران، موضوع تعاوني داشتن نيست بلكه اين است كه آيا اراده‌اي براي اين كار وجود دارد يا نه؟ وي درباره طرح تعاوني شدن سرخابي‌ها و برخي مقاومت‌ها نسبت به تعاوني شدن دو باشگاه استقلال و پرسپوليس اظهار كرد: اين مقاومت نسبت به تعاوني شدن است نه تعاوني سهامي عام و دستگاه‌ها به تعاون باور ندارند ولي اين مساله منتفي نشده و در حال بررسي است.


شركاي اصلي تجاري ايران كدام كشورها هستند؟
سيد روح‌الله لطيفي، سخنگوي گمرك ايران در خصوص مقاصد اصلي صادراتي كشور گفت: چين، عراق، تركيه، امارات و افغانستان پنج مقصد اول صادراتي كالاهاي ايراني از ابتداي سال تاكنون بوده‌اند. ميزان تجارت خارجي ايران در يازده ماه نخست امسال ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش داشته است.سخنگوي گمرك ايران افزود: چين با ۲۵.۶۳ ميليون تن به ارزش ۱۲.۶۳ ميليارد دلار و با رشد ۴.۵ درصدي در وزن و ۵۶ درصدي در ارزش نسبت به سال گذشته در پله اول مقاصد صادراتي كالاهاي ايراني قرار گرفته است.وي گفت: عراق با خريد ۲۸ ميليون تن كالا به ارزش ۸.۲ ميليارد دلار و رشد ۱۷.۵ درصدي در وزن و ۲۰ درصدي در ارزش نسبت به مدت مشابه سال گذشته دومين هدف صادراتي ايران بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون