• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5167 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۱۷ اسفند

گزارش «اعتماد» از تصادف زنجيره‌اي ۳۶ خودرو در تهران

باز هم تصادف زنجيره‌اي

سخنگوي سازمان آتش‌نشاني: يك راننده خودرو سمند در ماشينش محبوس شده بود كه ماموران آتش‌نشاني او را نجات دادند

پس از گذشت تقريبا دو ماه از حادثه تصادف زنجيره‌اي ۵۹ خودرو در محور بهبهان، صبح ديروز در مسير غرب به شرق بزرگراه حكيم تهران تصادف زنجيره‌اي با برخورد ۳۶ خودرو روي پل كن رخ مي‌دهد. اين حادثه ۷ مصدوم برجاي گذاشت. علت اين حادثه لغزندگي در مسير به دليل بارندگي عنوان شده است. يك نفر نيز در خودرو سمند اسير شده بود كه توسط ماموران آتش‌نشاني نجات پيدا كرد. 
محمدجعفر ميعادفر، رييس اورژانس كشور در خصوص افزايش حوادث ترافيكي در پي اين حادثه عنوان كرد كه تقريبا ۱۶ درصد حوادث ترافيكي نسبت به سال قبل افزايش يافته و حدود ۶۰۰ هزار مصدوم به بيمارستان‌ها منتقل شدند. امسال ۱۷۱ تصادف اتوبوس را شاهد بوديم كه نسبت به سال قبل ۴۳ درصد افزايش داشته است.
اين در حالي است كه محمدحسين حميدي، رييس پليس راهنمايي رانندگي تهران تصادفات منجر به فوت در مقايسه با مدت مشابه پارسال را با كاهش ۶ درصدي اعلام كرده است. 
جلال ملكي، سخنگوي سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران در خصوص جزييات اين تصادف زنجيره‌اي به خبرنگار «اعتماد» مي‌گويد: «ساعت ۵ و ۴۴ دقيقه صبح ديروز تصادف زنجيره‌اي در مسير غرب به شرق اتوبان حكيم روي پل كن به سامانه آتش‌نشاني اعلام مي‌شود. تعداد ۳۶ خودرو دستگاه سواري با هم برخورد داشتند كه البته برخورد برخي از اين خودروها جزيي بود.» 
ملكي درباره مصدومان اين حادثه مي‌گويد: «۷ نفر مصدوم شدند. ۶ مرد و يك خانم كه از رده سني ۳۲ سال بودند تا ۵۵ سال. يك نفر نيز كه راننده خودرو سمند بود در خودرو‌يش محبوس شده بود كه ماموران آتش‌نشاني اعزام به عمليات او را نجات دادند و ساير مصدومان تحويل عوامل اورژانس شدند. عوامل راهور نيز در محل حادثه حضور داشتند و خودروها به حاشيه بزرگراه منتقل شدند و معبر بازگشايي شد. ساعت ۶ و ۲۷ دقيقه صبح ديروز هم محل حادثه تحويل عوامل پليس  راهور شد.» 
او در خصوص علت اين حادثه مي‌گويد: «علت اين تصادف و برخورد زنجيره‌اي ۳۶ خودرو توسط پليس راهور لغزندگي مسير به دليل بارندگي در آن ساعت عنوان شد.» 
يحيي صالح طبري، سرپرست اورژانس تهران در اين خصوص عنوان كرد كه صبح ديروز تصادف زنجيره‌اي ۳۶ خودرو در اتوبان حكيم شرق، خروجي دهكده و شهيد باكري و ستاري روي پل كن اعلام شد. ۳ دستگاه آمبولانس و يك اتوبوس آمبولانس به محل اعزام شد. در اين حادثه ۹ نفر دچار مصدوميت شده بودن كه دو نفر در محل درمان و ۷ نفر ديگر نيز به مركز درماني منتقل شدند. 
سرهنگ علي همه‌خاني، پليس راهور فاتب نيز در خصوص اين تصادف زنجيره‌اي عنوان كرد كه ديروز صبح به دليل تخطي از سرعت مطمئنه راننده كاميون فوتون به وقوع پيوست ۹ نفر مصدوم شدند و به ۲۰ خودرو خسارت وارد شد. با توجه به بارندگي صبح ديروز و لغزنده بودن معبر، كاميون فوتون كه در اين محدوده در حال تردد بود به دليل عدم توانايي ناشي از تخطي از سرعت مطمئنه با گارديل‌هاي اين محدوده برخورد كرد و به صورت مورب در محل متوقف شد و به همين دليل اولين خودرو با اين كاميون برخورد كرد و خودرو‌هاي بعدي ديگر نيز كه در اين مسير در حال تردد بودند با يكديگر برخورد كردند.بلافاصله پس از اين حادثه تيم كارشناسي پليس بزرگراه‌هاي پليس راهور فاتب به همراه تيم‌هاي امدادي در محل حاضر شدند و به بررسي علل وقوع اين حادثه پرداختند و با تلاش تيم‌هاي پليس راهور تهران بزرگ در محل حادثه، خودرو‌ها از محل خارج شدند و محل اين تصادف ايمن‌سازي و پاكسازي شد. 
اين خودرو‌ها به دليل عدم رعايت فاصله طولي با يكديگر برخورد كردند كه از ۹ نفر مصدوم در اين حادثه ۲ نفر به صورت سرپايي توسط عوامل اورژانس در محل درمان و ۷ نفر ديگر به مراكز درماني منتقل شدند. 
معاون آموزش و فرهنگ ترافيك پليس راهور فاتب از كليه رانندگان خواست تا حين رانندگي در هواي باراني و لغزنده بودن معبر از سرعت و سبقت جدا خودداري كنند و هميشه و در همه حال مخصوصا در هواي باراني و مه‌آلود فاصله طولي را با خودروي جلويي رعايت كنند تا بتوانند در مواقع بروز حادثه خودروي خود را كنترل كرده و به موقع عكس‌العمل مناسب از خود نشان دهند تا ديگر شاهد بروز اين حوادث نباشيم.
آمار مرگبار تصادفات رانندگي در تهران
در ۱۱ ماه گذشته چند تهراني در تصادف رانندگي فوت كردند؟ به گزارش ايسنا، سردار محمدحسين حميدي، رييس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از مرگ ۴۹۰ تن در حوادث رانندگي ۱۱ ماهه شهر تهران خبر داد و گفت كه تصادفات منجر به فوت در مقايسه با مدت مشابه پارسال كاهش 6 درصدي داشته است.
براي چهارمين سال متوالي آمار جانباختگان حوادث ترافيكي در تهران طي ۱۱ ماه كاهشي شد و اين يك ركورد قابل توجه در كاهش آمار جانباختگان طي چهارسال پياپي محسوب  مي‌شود.
برابر آمارهاي پزشكي قانوني در ۱۱ ماهه سال گذشته ۵۲۰ نفر در تصادفات رانندگي جان خود را از دست دادند و اين آمار در ۱۱ ماهه امسال به ۴۹۰ تن رسيد.
۱۹۴ نفر از جانباختگان معادل ۴۰ درصد را عابران پياده، ۲۱۳ نفر شامل ۴۴ درصد را موتورسواران و ۸۲ نفر شامل ۱۷ درصد را نيز راننده يا سرنشينان خودروها شامل مي‌شوند كه در مقايسه با سال قبل آمار مرگ موتورسواران و عابران پياده به ترتيب دو و يك درصد كاهش داشته است. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون