• ۱۴۰۳ جمعه ۳۱ فروردين
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5168 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۱۸ اسفند

آخرين خبرها از آخرين دربي قرن

آزادي دوباره سرخابي مي‌شود

پنجشنبه هفته آينده ۲۶ اسفند آخرين دربي قرن در ورزشگاه آزادي برگزار مي‌شود. طي ۲۴ ساعت گذشته چند خبر مهم در رابطه با اين مسابقه منتشر شده است. اولين و مهم‌ترين خبر برگزاري دربي با حضور ۳۰ درصدي تماشاگران است؛ اتفاقي كه بعد از دو سال رخ مي‌دهد. آخرين باري كه دو تيم با حضور تماشاچيان مقابل هم قرار گرفتند برمي‌گردد به بهمن سال ۹۸. روز دوشنبه حميد سجادي وزير ورزش در مراسم واگذاري سهام استقلال و پرسپوليس اعلام كرد: «مسابقه برگشت دو تيم در ليگ برتر كه روز ۲۶ اسفند برگزار مي‌شود با حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.» وي افزود: «۳۰درصد از ظرفيت ورزشگاه آزادي دراختيار تماشاگران خواهد بود و هر تيم ۱۰ هزار تماشاگر در اين مسابقه خواهد داشت.»
بعد از اين اعلام رضا درويش مديرعامل پرسپوليس اعلام كرد كه طبق قانون و با توجه به ميزباني پرسپوليس در اين بازي بايد ۷۰ درصد سهميه به طرفداران پرسپوليس اختصاص يابد اما چند دقيقه بعد با صحبتي كه به صورت در گوشي بين درويش و سجادي وزير ورزش شكل گرفت، مديرعامل پرسپوليس از موضع خود عقب‌نشيني كرد. 
بسياري از اهالي فوتبال ابراز اميدواري كردند اين فقط يك حركت نمايشي براي دربي و سرخابي‌ها نباشد و بالاخره طلسم ممنوعيت ورود تماشاچيان به استاديوم‌هاي فوتبال بعد از دو سال شكسته شود. البته هنوز معلوم نيست فدراسيون فوتبال با الزام فيفا در مورد ورود زنان به استاديوم چه كار خواهد كرد. فيفا در آخرين نامه خود در اين زمينه به ايران تاكيد كرده بود كه زنان بايد بتوانند در بازي‌هاي ليگ هم به استاديوم بيايند.  ديگر خبر مهم در مورد دربي پايتخت تغيير ساعت برگزاري اين ديدار بود. در حالي كه طبق برنامه‌ريزي قرار بود دربي تهران پنجشنبه ۲۶ اسفند ساعت ۱۹ برگزار شود ساعت اين بازي تغيير كرد و دو تيم پرسپوليس و استقلال از ساعت 30: 15 به مصاف يكديگر مي‌روند. معلوم نيست دليل اين تغيير زمان چه بوده ولي بعيد نيست كه مربوط به حضور تماشاگران باشد. 
روز گذشته گمانه‌زني‌ها براي انتخاب داور دربي هم بالا گرفت. برخي اخبار از فدراسيون فوتبال و دپارتمان داوري شانس مهدي سيد علي كه تاكنون در دربي سوت نزده را بيشتر از بقيه مي‌دانند. همچنين از پيام حيدري، موعود بنيادي‌فر و اشكان خورشيدي به عنوان ديگر گزينه‌هاي قضاوت دربي نام برده شده است. البته گفته شده با توجه به اينكه حيدري بايد ۲۴ اسفند در كره‌جنوبي حاضر شود و ديدار دو تيم ديه‌گو كره و بوريرام تايلند را قضاوت كند ديگر شانسي براي حضور در دربي نخواهد داشت.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون