• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5171 -
  • ۱۴۰۰ يکشنبه ۲۲ اسفند

فقط بحث فرهاد مجيدي مطرح نيست

پيشكسوتان استقلال‌ جلوي هم كفري مي‌شوند

بهرام‌ سرگوسرایی

 

گرچه عليرضا منصوريان بعد از شكست تيمش مقابل استقلال گفت همه مربيان استقلالي ليگ جلوي فرهاد مجيدي به مرز انفجار مي‌رسند اما شايد بهتر بود، مي‌گفت خيلي از مربيان استقلالي جلوي يكديگر كفري مي‌شوند. مخصوصا اگر يكي از آنها سرمربي وقت استقلال باشد. 
بعد از بازي استقلال و صنعت نفت در هفته بيست‌ودوم ليگ عليمنصور در مورد نحوه برخورد مجيدي با كادر فني باشگاه آباداني اظهاراتي را مطرح كرد و مجيدي را به باد انتقاد گرفت. انتقادي كه بيراه هم نبود. اينكه سرمربي استقلال با غرور و بي‌توجهي از كنار مربيان تيم حريف كه اتفاقا زماني همبازي‌شان بوده رد مي‌شود، حركت برازنده‌اي نيست. همانطور كه نحوه شادي كردنش مقابل امير قلعه‌نويي بعد از برد مقابل گل‌گهر بسيار طعنه‌آميز بود. اينها و چند اتفاق ديگر باعث شده صف‌كشي مربيان استقلالي ليگ برابر فرهاد مجيدي تبديل به يك مرز مشخص شود. صفي كه در آن محمود فكري، كه همچنان معتقد است دست‌هاي فرهاد در پشت پرده او را از سرمربيگري استقلال بركنار كرد هم ديده مي‌شود. همچنين جواد نكونام كه سابقه جدال‌هاي لفظي‌اش با مجيدي از دو- سه سال قبل هنوز در ذهن هواداران مانده. در اين فهرست فقط نام رضا عنايتي ديده نمي‌شود. شايد اگر عنايتي هم به آن درجه‌اي برسد كه احساس كند مي‌تواند روي نيمكت تيم سابقش بنشيند وارد اين بازي شود. 
از مربيان سابق ليگ برتري هم محمد تقوي را داريم كه انتقادات آتشينش عليه فرهاد مجيدي برخي استقلالي‌ها را هم عصباني كرده است. تقوي در آخرين اظهار نظرش در مورد مجيدي گفت قهرماني استقلال اگر به اين شكل به دست بيايد ننگين است!
با اين تفاسير شايد به نظر برسد مشكل فرهاد مجيدي است و اين تقابل با تغيير رفتار سرمربي فعلي استقلال تمام خواهد شد. در حالي كه تاريخ چيز ديگري مي‌گويد. فوتبال ايران در تمام سال‌هاي گذشته صحنه درگيري پيشكسوتان و بزرگان استقلال با يكديگر بوده است. اكثرا هم بحث جنگ قدرت مطرح بوده. اينكه كي محبوب‌تر است يا چه كسي لياقت نشستن روي نيمكت تيم را دارد. از مرحوم حجازي و مرحوم پورحيدري بگيريد كه با چه داستان‌هايي روبرو شدند تا زماني كه مرفاوي هدايت استقلال را بعد از قلعه‌نويي به عهده گرفت و چه حاشيه‌هايي درست شد. زمان سرمربيگري منصوريان، زمان سرمربيگري مظلومي و بعد فكري. در تمام اين دوران‌ها هيچ‌وقت حمايت تام و تمامي از سوي پيشكسوتان باشگاه از يك فرد ديده نشده است و در عوض تا دلتان بخواهد تقابل وجود داشت. چه آن شخص مجيدي باشد چه محمود فكري. امسال با توجه به اينكه تعداد مربيان استقلالي حاضر در ليگ خيلي زياد است، فوتبال‌دوستان تقريبا هر هفته شاهد يك تقابل تمام استقلالي هستند و به همين دليل اين بحث داغ‌تر از سال‌هاي قبل دنبال مي‌شود. 
 اين پيشكسوتان علاقه‌اي به رفع كدورت يا سوء تفاهم هم ندارند. مثلا روز جمعه بعد از انتقادات منصوريان شايع شد مجيدي رفته رختكن تيم نفت و از همبازيان سابقش دلجويي كرده؛ خبري كه خيلي زود تكذيب شد تا معلوم شود مجيدي عامدانه آن رفتار را انجام داده و اصلا هم دلش نمي‌خواهد ظاهرا نشان بدهد مشكلي وجود ندارد. 
شايد با قهرماني اين فصل استقلال برخي مشكلات حل شود يا آنها كه شمشير را از رو براي هم بسته‌اند به احترام شادي هواداران تا مدتي غلاف كنند. شايد هم همه‌چيز عكس شود و آتش اختلافات شعله‌ بگيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون