• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5172 -
  • ۱۴۰۰ دوشنبه ۲۳ اسفند

توسط ستاد اجرايي فرمان امام در سراسر كشور

تحويل 40 هزارمين واحد مسكن بركت

آيين شكرانه اقدامات بنياد بركت در احداث، تكميل و تعمير 40 هزار واحد مسكوني محرومين در سراسر كشور برگزار شد. صبح ديروز و در آستانه ميلاد پربركت حضرت قائم(عج) در مراسمي با حضور سرپرست ستاد اجرايي فرمان امام، روساي بنياد مسكن انقلاب اسلامي، سازمان بهزيستي و مديران عامل بنياد بركت و گروه اقتصادي تدبير در محل نمايشگاه دايمي ستاد اجرايي فرمان امام، 40 هزارمين واحد مسكوني بنياد بركت تحويل يكي از زلزله‌زدگان سي‌سخت در ايلام شد. سرپرست ستاد اجرايي فرمان امام با اشاره به سياست ستاد درخصوص ساخت مسكن براي محرومان گفت: برنامه‌ريزي ما براي ساخت 60 هزار واحد مسكن بوده كه تا امروز 40 هزار واحد از آنها آماده و تحويل شدند و 20 هزار واحد مسكوني ديگر هم تا 6 ماهه اول سال 1401 تكميل و تحويل خواهند شد.
عارف نوروزي افزود: 13هزار واحد از اين 40 هزار مسكن، مختص محرومين، 20هزار واحد براي سيل‌زدگان، 4400 واحد براي زلزله‌زدگان و 2600 واحد هم براي خانواده‌هاي داراي دو معلول و بيشتر و بانوان سرپرست خانوار است.
وي با تاكيد بر سياست ستاد مبني بر استفاده از توان و ظرفيت اجتماعي كشور گفت: در حال حاضر 7 هزار گروه جهادي و مردمي در كشور و 5 هزار خيريه و امناي مساجد با بخش‌هاي مختلف ستاد اجرايي فرمان امام همكاري دارند، اين گروه‌ها بهتر از هركسي جامعه هدف را مي‌شناسند و همين استفاده و تكيه به ظرفيت اجتماعي، رضايت مردمي از خدمات را هم به همراه داشته است. نوروزي با بيان اينكه مدارس و خانه‌هاي ساخته‌شده توسط ستاد اجرايي در زلزله‌هاي اخير آسيبي نديدند افزود: ستاد اجرايي فرمان امام هم سرپناه براي محرومان مي‌سازد و هم اين سرپناه را مطمئن و محكم مي‌سازد تا مردم را از حوادث و آفت‌هاي بعدي مصون نگاه دارد و اين يك وظيفه و تكليف برماست.
رييس بنياد مسكن انقلاب اسلامي نيز در اين مراسم گفت: اگر نهادهاي انقلابي به ويژه ستاد اجرايي فرمان امام نبودند بسياري از امورات مهم كشور در اين سال‌ها بر زمين مي‌ماند.
اكبر نيكزاد افزود: احياي كارخانه‌ و كارگاه‌هاي تعطيل‌شده، ساخت مسكن محرومين و آسيب‌ديدگان از سيل و زلزله و صرف درآمدها براي رفع محروميت‌ها بخشي از خدمات شبانه‌روزي ستاد اجرايي فرمان امام است، ستاد هميشه دركنار مردم بوده و هرجا در كاري گرهي ايجاد شده، كمك‌هاي ستاد راهگشا بوده است.
نيكزاد با تاكيد بر اينكه نتيجه تفاهم و همكاري بين نهادهايي مانند ستاد اجرايي و بنياد مسكن و بهزيستي و بنياد مستضعفان ساخت و تحويل مسكن و خدمت به محرومين است، گفت: چند روز پيش براي زلزله انديكا با سرپرست ستاد اجرايي فرمان امام تماس گرفتم و با اينكه قبلا هم در اين زمينه كمك كرده بودند مجددا هم در پي درخواست مردم براي كمك اعلام آمادگي كر دند. تمام نهادهاي انقلابي در خدمت‌رساني به مردم فعال هستند و اين يك افتخار و مايه‌ عزت است. رييس سازمان بهزيستي هم در اين آيين با بيان اينكه اين مراسم شكرانه يك حركت جهادي در كشور براي ايجاد نهضت خانه‌دار كردن محرومين است، گفت: در حال حاضر سه موضوع مسكن، معيشت و اشتغال در سبد زندگي خانوارها حرف اول را مي‌زنند كه مسكن اصلي‌ترين آنهاست. علي‌محمد قادري افزود: در سال‌هاي اخير در راستاي تامين مسكن افراد تحت پوشش سازمان بهزيستي، ساخت مسكن براي 14300 خانوار كه داراي دو معلول يا بيشتر بودند با كمك ستاد اجرايي فرمان امام آغاز شد، تا امروز 2500 واحد پايان يافته و در ماه‌هاي آتي هم 3300 واحد به اتمام خواهد رسيد. وي افزود: ستاد اجرايي فرمان امام با ورود به بحث ساخت مسكن محرومين كار بزرگي كرد، ما قدردان زحمات و نگاه جهادي مديران ستاد اجرايي در سال‌هاي اخير هستيم و اميدوارم نهضت ملي ساخت مسكن محرومين با كمك ستاد و دولت سيزدهم در كشور عملياتي شود. مدير عامل بنياد بركت نيز در اين مراسم تاكيد كرد: بنياد بركت از ابتداي فعاليت خود در حوزه عمراني و زيرساختي فعاليت‌هاي متعدد و گسترده‌اي داشته و تاكنون در زمينه ساخت مدرسه، مسكن محرومين، مساجد و مراكز فرهنگي در مناطق روستايي و محروم كشور پروژه‌هاي متعددي را تحويل داده است.
محمد تركمانه افزود: تاكنون آبرساني به 1400 نقطه در كشور توسط بنياد بركت انجام شده و آبرساني به1600 نقطه هم در دست بررسي وانجام است. وي تاكيد كرد: ساخت و تعمير مسكن براي آسيب‌ديدگان از سيل و زلزله و حوادثي از اين قبيل و ساخت مسكن براي خانواده‌هاي داراي دو معلول به بالا و خانواده‌هاي محروم كشور از ديگر خدمات بنياد بركت است. در ادامه اين مراسم و در ارتباطي ويديوكنفرانسي 40 هزارمين واحد مسكوني بركت تحويل مادر شهيد حسين‌زاده از زلزله‌زدگان سي‌سخت ايلام شد. مادر شهيد حسين حسين‌زاده در اين ارتباط زنده، با قدرداني از رهبر انقلاب و پيگيري ايشان از وضعيت زلزله‌زدگان، كمك ستاد اجرايي فرمان امام به مردم اين منطقه پس از وقوع اين حادثه را موجب آرامش خاطر و رضايت مردم دانست. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون