• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5173 -
  • ۱۴۰۰ سه شنبه ۲۴ اسفند

ايرج مسجدي، سفير ايران در عراق:

موساد در اربيل پايگاه دارد، مسوولان اقليم به هشدار توجه نكردند

ايرج مسجدي، سفير جمهوري اسلامي ايران در عراق روز دوشنبه درباره حمله اخير به پايگاه موساد در اربيل تاكيد كرد كه اسراييلي‌ها در كردستان عراق، پايگاه دارند. به گزارش خبرگزاري فارس، شبكه خبري السومريه به نقل از مسجدي گزارش داد: اسراييلي‌ها از كردستان، در حال توطئه و عمليات عليه امنيت ايران هستند، «ولي ما نسبت به امنيت اراضي خود، كوتاهي نخواهيم كرد. بارها به مسوولان منطقه كردستان هشدار داديم، ولي گوش نكردند. به همين دليل، جمهوري اسلامي، عليه اين پايگاه وارد عمل شد، نه با هدف ضربه زدن به حاكميت عراق يا اهانت به عراق و ملت آن، بلكه به خاطر دفاع از امنيت ايران.»
مسجدي خطاب به مسوولان كردستان گفت: «از شما انتظار داريم كه اسراييلي‌ها را از خاك عراق خارج كنيد تا از شرشان خلاص شويد. ولي اگر اخراج نشوند، آيا ما دست بسته خواهيم بود تا عليه امنيت ما، عمليات انجام دهند. قطعا نه.»  سفير ايران با بيان اينكه اين حملات عليه صهيونيست‌ها بوده است، نه امريكا يا دولت عراق، افزود: «برخي رسانه‌ها گفتند كه ما كنسولگري امريكا را هدف قرار داديم. من از اين اظهارات، تعجب مي‌كنم. درست است كه از چهل سال پيش، بين ما و امريكا درگيري وجود دارد، ولي اين عمليات عليه آنان نبود. اين عمليات عليه پايگاه امنيتي اسراييل بود كه قصد داشت عليه امنيت ما، عمليات كند.»
ظهر روز يكشنبه، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايران نيز با انتشار اطلاعيه‌اي، با اشاره به هدف قرار دادن مركز راهبردي توطئه و شرارت صهيونيست‌ها در اربيل توسط موشك‌هاي نقطه‌زن تاكيد كرد: «تكرار هرگونه شرارت با پاسخ‌هاي سخت، قاطع و ويرانگر مواجه خواهد شد.»
 كتائب حزب‌الله:  ايران پاسخ حمله پهپادي 
چند هفته پيش از داخل خاك عراق را داد 
كتائب حزب‌الله عراق، با اشاره به حمله موشكي به دو مركز موساد در اربيل عراق، با انتشار بيانيه‌اي اعلام كرد كه اين حمله خبر از مرحله‌اي از درگيري از نوعي ديگر در داخل عراق است. به گزارش خبرگزاري فارس، در اين بيانيه كه نسخه‌اي از آن در پايگاه خبري «المعلومه» منتشر شد، آمده است: «عمليات هدف قرار دادن پايگاه پيشرفته رژيم صهيونيستي در اربيل توسط نيروهاي ايراني كه در آن تعدادي از افسران اسراييلي موساد كشته و زخمي شدند، عملياتي است كه خبر از مرحله‌اي از درگيري از نوعي ديگر مي‌دهد.»
كتائب حزب‌الله عراق گفت كه عمليات سپاه عليه دو مركز پيشرفته موساد در اربيل، در پاسخ به اقدام صهيونيست‌ها در حمله پهپادي چند هفته پيش از داخل خاك عراق عليه ايران صورت گرفت.
اين گروه مقاومت عراق در ادامه بر ضرورت اخراج پايگاه‌هاي نظامي و مقرهاي اطلاعاتي خارجي از عراق تاكيد كرد تا اين كشور بار بيشتري از درگيري‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي را متحمل نشود.
در بخش پاياني اين بيانيه آمده است: «آنهايي كه صداي‌شان بلند شد و براي حاكميت گريه كردند و بمباران پايگاه‌هاي صهيونيستي را محكوم كردند، كجا بودند زماني‌ كه اشغالگران امريكايي و صهيونيستي نيروها و انبارهاي تسليحاتي عراق را بمباران كردند؟! چرا ما چنين محكوم كردني را از آنها نشنيديم؟ آيا ما دو اردوگاه شديم؟ يكي از ما از اسلام، مقدسات و كشور دفاع مي‌كنيم و ديگري از امريكايي‌ها، صهيونيست‌ها و حكام سفاك خليج [فارس] (قضاوت با شما)»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون