• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5174 -
  • ۱۴۰۰ چهارشنبه ۲۵ اسفند

اقتصاد بين‌الملل

مذاكرات توليدكننده اپل براي ساخت كارخانه در عربستان
گروه فناوري فاكسكان سرگرم مذاكره با عربستان سعودي درباره احداث يك كارخانه به ارزش ۹ ميليارد دلار به‌طور مشترك است كه مي‌تواند ميكروچيپ، قطعات خودروي برقي و ساير محصولات الكترونيكي را توليد كند. روزنامه وال استريت ژورنال به نقل از منابع آگاه گزارش كرد عربستان سعودي در حال مرور پيشنهاد فاكسكان براي ساخت كارخانه توليد قراردادي نيمه رسانا در شهر نئوم است. اين شركت و مقامات عربستان سعودي در اين باره اظهارنظر نكردند. فاكسكان بزرگ‌ترين توليد‌كننده قراردادي محصولات الكترونيكي در جهان و توليد‌كننده اصلي محصولات اپل است و در سال‌هاي اخير فعاليت خود را به حوزه‌هايي نظير خودروهاي برقي و نيمه رساناها توسعه داده است.


افتتاح شعبه‌اي از بزرگ‌ترين صرافي رمزارز ديجيتال در دوبي
صرافي بزرگ ارزهاي ديجيتال اف تي ايكس (FTX) اعلام كرد كه مجوز دارايي مجازي در دوبي را دريافت كرده و يك دفتر مركزي منطقه‌اي در اين شهر راه‌اندازي خواهد كرد. اف تي ايكس يك بخش فعال در اروپا و خاورميانه و از مجريان مركز تجارت جهاني دوبي است. سام بانكمن-فريد، مدير اجرايي اين صرافي در بيانيه‌اي گفت: اين شركت محصولات مشتقات رمزنگاري پيچيده با تسويه حساب متمركز طرف مقابل را به بازارهاي نهادي ارايه خواهد كرد. امارات متحده عربي به دنبال جذب برخي بزرگ‌ترين شركت‌هاي ارز ديجيتال و فين تك در جهان است.بر اساس داده‌هاي گردآوري شده توسط پايگاه تجزيه و تحليل بلاك‌چين (Chainalysis) در ژوئن ۲۰۲۱، امارات‌ متحده عربي سومين بازار ارزهاي ديجيتال در منطقه بود و پس از تركيه و لبنان قرار دارد.


نفت به مرز ۱۰۰ دلار سقوط كرد

قيمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهاني تحت تاثير مذاكرات آتش‌بس ميان روسيه و اوكراين و نگراني‌ها در خصوص تقاضا در چين پس از افزايش موارد ابتلا به كوويد ۱۹، به پايين‌ترين قيمت دو هفته اخير سقوط كرد. بهاي معاملات نفت برنت چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۳.۹ درصد كاهش پيدا كرد و به ۱۰۲ دلار و ۷۰ سنت در هر بشكه رسيد. نفت برنت روز سه‌شنبه ۵.۱ درصد سقوط كرده بود. كارشناسان بر اين باورند كه انتظارات براي تحولات مثبت در مذاكرات آتش‌بس ميان روسيه و اوكراين، اميدها به تسهيل محدوديت عرضه در بازار جهاني نفت را برانگيخته است. قرنطينه‌هاي جديد براي محدود كردن شيوع پاندمي كوويد ۱۹ در چين هم نگراني‌هايي را نسبت به كندي رشد تقاضا به وجود آورده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون