• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5182 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ فروردين

پيشخوان

كمك يك ميليارد توماني رهبر انقلاب براي آزادي زندانيان نيازمند
ايرنا| همزمان با برگزاري سي‌وپنجمين جشن گلريزان ستاد ديه كشور ويژه كمك به آزادي زندانيان نيازمند، رهبر انقلاب اسلامي، مبلغ يك ميليارد تومان به اين امر خداپسندانه اختصاص دادند.جشن گلريزان هر سال در ماه مبارك رمضان، به همت ستاد مردمي رسيدگي به امور ديه و كمك به زندانيان نيازمند با حضور جمعي از مسوولان و خيرين نيكوكار در تهران و شهرهاي مختلف كشور برگزار مي‌شود.


اعتبار مقابله با ريزگردها  در بودجه حذف شده است
تسنيم|  رييس فراكسيون محيط زيست مجلس با انتقاد از اطلاع‌رساني در خصوص ورود ريزگردها به پايتخت گفت: ورود ريزگردها به پايتخت بايد حداقل بين ۲۴ تا ۳۶ ساعت قبل توسط سازمان هواشناسي پيش‌بيني مي‌شد. سميه رفيعي رييس فراكسيون محيط زيست مجلس با انتقاد از اطلاع‌رساني در خصوص ورود ريزگردها به پايتخت گفت: ورود ريزگردها به پايتخت بايد حداقل بين 24 تا 36 ساعت قبل توسط سازمان هواشناسي پيش‌بيني مي‌شد. وي افزود: پس از پيش‌بيني سازمان هواشناسي قاعدتا ستاد مديريت بحران و دانشگاه علوم پزشكي و محيط‌زيست از طريق رسانه‌ها بايد موضوع را به مردم اطلاع مي‌دادند. رفيعي به اعتبارات مقابله با ريزگردها اشاره و تاكيد كرد: متاسفانه دولت هم در بودجه پارسال و هم در بودجه امسال هرگونه اعتبار در خصوص مقابله يا مديريت ريزگردها را حذف كرد. وي اضافه كرد: هر چند مبادي ورودي اين مساله از مرزهاي غربي و جنوب و جنوب غربي است و بيشتر كانون‌ها خارجي است، اما قاعدتا بايد جهت برنامه‌هاي بعدي بودجه لازم تخصيص پيدا مي‌كرد كه متاسفانه اين امر هم مغفول ماند و مركز ملي مقابله با ريزگردها در سازمان محيط زيست دقيقا معلوم نيست چرا اين درخواست را براي تامين اعتبارات لازم در خصوص اين معضل در شرايط بحراني نداشت و پيگير نبوده است.رييس فراكسيون محيط زيست مجلس بر لزوم بررسي و رايزني جدي ديپلماسي در خصوص ريزگردها تاكيد كرد و اظهار كرد: احتمال اينكه ما از شرايط هشدار و اضطرار به شرايط مداوم بحران برسيم كم نيست و اگر اين وضعيت ادامه داشته باشه قاعدتا در فصل تابستان و پاييز هم با اختلاط ريزگردها و شرايط آلودگي هواي تهران قطعا مشكلات جدي خواهيم داشت.


تغيير كابينه بدون تغيير نگاه‌ها، مشكلات را حل نخواهد كرد
ايلنا|  مسعود پزشكيان نماينده مردم تبريز در مجلس در مورد مطرح شدن «ترميم كابينه» از سوي برخي نمايندگان گفت: من معتقد به اين رفتار نيستم و احساس مي‌كنم براي اين حرف‌ها زود است. بنده معتقدم رييس‌جمهور محترم آدم‌هايي را كه مناسب تشخيص داده از ميان ظرفيت‌هاي موجود انتخاب كرده است و اينها يك تعداد شعار هم مطرح كرده‌اند و گفتند كه وعده‌هاي ما اينهاست و اينها هم آدم‌هاي ايشان است خب بسم‌الله شعارها و وعده‌ها را اجرايي كنند.وي ادامه داد: حالا در مجلس نظري به وجود آمده كه اينها مناسب نيستند، فرق نمي‌كند هركسي بيايد تا زماني كه ما اين راه را مي‌رويم و با اين تفكر داريم عمل مي‌كنيم، حتي با آدم‌هاي خوب هم در اين مسير نمي‌توان به نتيجه رسيد؛ وقتي نگاه شما درست و دقيق نباشد، بهترين راننده هم شما را به همان مقصدي مي‌رساند كه نگاه شما به آنجاست.نماينده مردم تبريز افزود: نگاهي كه ما داريم در رابطه با اينكه چه در داخل كشور كه فقط يك گروه خاصي بتوانند مديريت كنند و چه با همسايگان و بيرون كشور كه بقيه همه بد هستند و ما خوب هستيم؛ باعث مي‌شود كه نتوانيم به راحتي با ديگران ارتباط برقرار كنيم، اين نگاه نمي‌تواند مشكلات اقتصادي را به اين سادگي حل كند.پزشكيان در پاسخ به اين سوال كه «چرا مجلسي كه بسيار طرفدار و حامي دولت بود و حتي نمايندگان نامه نوشتند و از رييسي براي كانديداتوري دعوت كردند انقدر زود به انتقاد و اختلاف با دولت رسيد»، عنوان كرد: ببينيد راحت‌ترين كار اين است كه آدم كنار گود بايستد و بگويد لنگش كن. آقاي رييسي و دولتش قبل از اينكه به دولت بيايند حتي اين تيم كارشناسي‌شان تا وقتي كه بيرون گود بودند، مي‌گفتند كه ما چنين و چنان خواهيم كرد؛ اما وقتي وارد گود شدند احساس مي‌كنند اگر بخواهند برنامه‌هاي خود را محقق كرده و به اهداف مدنظرشان برسند بايد نوع ديگري ببينند و نوع ديگري راه را ادامه دهند. علت اين مساله هم «در گود بودن» است كه بايد جوابگو باشند.وي ادامه داد: شما مي‌توانيد كنار گود بايستيد و به امريكا فحش بدهيد اما وقتي آمديد و كار را برعهده گرفتيد بايد جوابگوي سفره و اشتغال مردم هم باشيد. با توجه به اين همه مشكلات اقتصادي و رانت و فساد و مواردي از اين دست، آن وقت مي‌بينيد كه با آن نگاه اين مساله قابل اجرا نيست، اگر قابل اجرا شدن است، خب اجرا كنند ماهم ببينيم. نماينده مردم تبريز در پاسخ به اينكه «يعني مسووليت اجرايي باعث شده كه دولت به واقع‌گرايي و واقع‌بيني برسد؟»، گفت: دولت هنوز به واقع‌گرايي كامل و واقعي نرسيده و هنوز آن نگاه‌ها وجود دارد اما جبر زمانه و مشكلات اقتصادي اينها را وادار مي‌كند كه بعضي واقعيت‌ها را بپذيرند. شايد اگر اين جبر نبود و شرايط راحت بود، خيلي چيزها را به سادگي نمي‌پذيرفتند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون