• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5182 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۱ فروردين

بررسي رخدادهاي زمين‌لرزه در هفته گذشته

زلزله‌اي به بزرگي 4.1 گتوند را لرزاند

هر هفته زمين‌لرزه يك يا چند شهرستان را در كشورمان هدف قرار مي‌دهد. زمين‌لرزه بزرگي نيز براي تهران پيش‌بيني شده است. هفته پيش در گتوند كه يكي از شهرستان‌هاي استان خوزستان است زلزله‌اي به بزرگي 4.1 ريشتر رخ داد. ايسنا در گزارشي به بررسي زمين‌لرزه‌هاي هفته پيش پرداخته است. 
شنبه ۱۳ فروردين
در شوقان استان خراسان شمالي زلزله ۲.۷ ريشتر و در قصرشيرين استان كرمانشاه زلزله ۲.۹ ريشتر و در خوسف استان خراسان جنوبي زلزله ۲.۸ ريشتري به ثبت رسيد.
يكشنبه ۱۴ فروردين
فارغان استان هرمزگان با زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۳.۵ ريشتر در عمق ۱۳ كيلومتري زمين رخ داد كه كانون آن در ۲۶ كيلومتري فارغان، ۳۴ كيلومتري فين و ۴۹ كيلومتري سرگز اين استان بوده است. ازگله استان كرمانشاه زلزله‌اي به بزرگاي ۳.۲ ريشتر در عمق ۷ كيلومتري را تجربه كرد و كانون آن در ۱۳ كيلومتري ازگله و ۳۴ كيلومتري تازه‌آباد اين استان گزارش شد. در خضري دشت بياض استان خراسان جنوبي زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۳.۹ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري به ثبت رسيد و كانون آن در ۴ كيلومتري خضري دشت بياض و ۲۰ كيلومتري نيمبلوك استان خراسان جنوبي و ۱۷ كيلومتري كاخك استان خراسان رضوي گزارش شد. در ليسار استان گيلان زلزله ۲.۶ ريشتري و در كنارتخته استان فارس زلزله ۲.۹ ريشتري رخ داد.
دوشنبه ۱۵ فروردين
در بيضاي استان فارس زلزله‌اي به بزرگاي ۲.۹ ريشتر و در زرآباد استان آذربايجان غربي زلزله ۲.۶ و ۲.۵ ريشتري گزارش شد. در نهبندان خراسان جنوبي زلزله‌اي به بزرگاي ۳.۷ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري رخ داده است و كانون آن در ۱۵ كيلومتري بيضا، ۲۹ كيلومتري رامجرد و ۳۰ كيلومتري كامفيروز اين استان گزارش شد.
سه‌شنبه ۱۶ فروردين
در سطح استان كرمانشاه زلزله ۲.۶ ريشتري و در ساوه استان مركزي زلزله ۲.۵ ريشتري و در جيرفت استان كرمان زلزله ۲.۶ ريشتري و در بهاباد استان يزد زلزله ۲.۹ ريشتري رخ داد.
چهارشنبه ۱۷ فروردين
شنبه استان بوشهر با زلزله ۲.۵ ريشتر و بيضاي استان فارس با زلزله ۲.۷ ريشتر و رازقان استان مركزي با زلزله ۲.۵ ريشتري لرزيدند.
پنجشنبه ۱۸ فروردين
در هجدك استان كرمان زلزله ۲.۹ ريشتري رخ داد. گتوند استان خوزستان با زلزله‌اي به بزرگاي 4.1 ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري لرزيد كه كانون آن در ۱۲ كيلومتري گتوند، ۱۸ كيلومتري سالند و ۲۶ كيلومتري چغاميش اين استان بوده است. در سالند استان خوزستان زمين‌لرزه‌اي به بزرگاي ۳.۸ ريشتر در عمق ۱۰ كيلومتري رخ داد كه كانون آن در ۱۵ كيلومتري سالند، ۱۷ كيلومتري گتوند و ۲۸ كيلومتري چغاميش اين استان گزارش شد. فين استان هرمزگان زلزله‌اي به بزرگاي ۳.۶ ريشتر در عمق ۴ كيلومتري را تجربه كرد كه كانون آن در ۲۴ كيلومتري فين، ۴۴ كيلومتري قلعه قاضي و ۴۵ كيلومتري فارغان اين استان بوده است.
جمعه ۱۹ فروردين
در بهاباد استان يزد زلزله ۲.۵، ريشتري و در ميداود استان خوزستان زلزله ۲.۵ ريشتري و در صالح‌آباد استان ايلام زلزله ۳.۷ ريشتري كه در عمق 9 كيلومتري زمين رخ داد. در كشيت استان كرمان زلزله ۳.۲ ريشتري در عمق ۵ كيلومتري زمين و در قطور استان آذربايجان غربي زلزله ۳.۸ ريشتري در عمق ۶ كيلومتري زمين به ثبت رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون