• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5185 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۲۴ فروردين

رهبر انقلاب:

نبايد نسبت به كسي كه در وسط ميدان و خط مقدم حضور دارد سوءظن داشت

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب ديروز (سه‌شنبه 23 فروردين) به‌‌مناسبت ماه مبارك رمضان ميزبان جمعي از مسوولان و كارگزاران نظام بودند. به گزارش خبرگزاري فارس، برخي محورهاي سخنان مقام معظم رهبري در اين ديدار به شرح ذيل است: 
ـ يكي از چيزهايي كه در دعاهاي ماه مبارك رمضان تكرار شده، مساله طلب مغفرت الهي است؛ خب استغفار يعني چه؟ يعني معذرت‌خواهي از خيلي از كارها، از بسياري از كرده‌ها و نكرده‌هاي خودمان از خداي متعال بايد معذرت بخواهيم.
ـ نگاه‌مان هم به استغفار اين نباشد كه فقط مثلا براي گناهان شخصي و براي شست‌وشوي دل خودمان استغفار كافي است، نه؛ استغفار در ميدان‌هاي ملي و در ميدان‌هاي بزرگ اجتماعي كاركرد و تاثير دارد و ما را به توفيقات بزرگ مي‌رساند.
ـ در برنامه‌ريزي‌هاي كاري مطلقا معطل مذاكرات هسته‌اي نشويد و كار خودتان را جلو ببريد. اين‌جور نشود كه اگر مذاكرات به نتايج مثبت يا نيمه مثبت يا منفي رسيد، در كار شما خللي ايجاد شود. كار خودتان را بكنيد. 
ـ در مذاكرات هم كار به گونه خوبي پيش مي‌رود و هيات مذاكره‌كننده، رييس‌جمهور و شوراي عالي امنيت ملي و ديگران را در جريان مي‌گذارند و تصميم مي‌گيرند و جلو مي‌روند. هيات مذاكره‌كننده ما هم تا اينجا در برابر زياده‌خواهي‌هاي طرف مقابل مقاومت كرده است و ان‌شاءالله ادامه پيدا خواهد كرد. 
ـ نقد كارهاي مسوولان هم اشكالي ندارد اما نقد با نگاه خوش‌بينانه و خالي از سوءظن باشد. نبايد نسبت به كسي كه در وسط ميدان و خط مقدم حضور دارد سوءظن داشت. البته اين را من در همه دولت‌ها گفته‌ام. نقد بايد با خوش‌بيني باشد و مردم را نااميد نكند. كسي هم كه بدعهدي كرده است طرف مقابل است. الان هم در اين بدعهدي گير افتاده‌اند و اتفاقا آنها به بن‌بست رسيده‌اند ما به بن‌بست نرسيده‌ايم.
مشروح گزارش اين ديدار را در اعتمادآنلاين ملاحظه فرماييد

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون