• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5188 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۸ فروردين

پيشخوان

سخنگوي حزب اعتماد ملي: 

حضرتي استعفاي خود را  پس گرفت

ايلنا| سخنگوي حزب اعتماد ملي گفت: در گفت‌وگويي كه با آقاي حضرتي درباره بحث استعفاي ايشان انجام شد، در نهايت اين موضوع را معلق گذاشته و استعفاي خود را پس گرفتند.
محمدصادق جوادي حصار سخنگوي حزب اعتماد ملي درباره آخرين وضعيت استعفاي الياس حضرتي از دبيركلي حزب اعتماد ملي، گفت: بحث استعفاي آقاي حضرتي در جلسه كميته تعامل حزب مطرح و در نهايت با گفت‌وگويي كه با ايشان انجام شد، فعلا اين موضوع را معلق گذاشته و استعفاي خود را پس گرفتند. وي درباره اينكه در نهايت آيا اين موضوع در جلسه شوراي مركزي حزب تصميم‌گيري خواهد شد، گفت: اصلا ديگر نيازي به تصميم‌گيري در جلسه شوراي مركزي ندارد. چون اگر ايشان بر استعفاي خود اصرار مي‌كردند به جلسه شوراي مركزي مي‌رفت اما فعلا تصميم ايشان تغيير كرده است. جوادي حصار همچنين درباره آخرين خبرها از حزب اعتماد ملي هم گفت: جلسات معمولي حزب در حال برگزاري است و فعلا فعاليت خاصي انجام نمي‌شود و همچنان روي اصلاح و تغيير اساسنامه كار مي‌كنيم.


دبيركل موتلفه اسلامي: 

نمي‌شود براي شفافيت آراي نمايندگان به آنها اجبار كرد

ايلنا: دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: موضوع شفافيت آراي نمايندگان خواست نمايندگان مجلس است و نمي‌توان به آنها اجبار كرد كه راي خود را شفاف اعلام كنند. اسدالله بادامچيان در پاسخ به اين سوال كه در مجلس يازدهم قرار بود طرح شفافيت آراي نمايندگان مجلس به تصويب برسد اما هنوز اين كار انجام نشده، به همين علت، دلايل به تصويب نرسيدن آن چيست، گفت: پرداختن به اينگونه موارد نيازمند يك بحث جدي جامع‌الاطراف است و نمي‌شود با يك مصاحبه كوتاه درباره آن صحبت كرد. مساله شفافيت، ابعاد اين موضوع و اينكه چه چيزهايي بايد شفاف باشد، نيازمند بحث جامع است تا ما نظر خودمان را بگوييم. وي گفت: مثلا در ارتباط با طرح شفافيت آراي نمايندگان، آيا بايد آرا شفاف و موافق و مخالف آن مشخص باشد؟ اين در قانون و آيين‌نامه وجود دارد، اگر نمايندگاني درخواست كنند تا راي كتبي داده شود، همه نمايندگان راي‌ خود را كتبي مي‌دهند. اما اگر به هر دليلي از سر مصلحت نخواهند تا آرا مشخص نباشد، يا مشخص نباشد چه كسي راي داده و چه كسي راي نداده، طبيعتا اين خواست نمايندگان است و نمي‌شود به آنها اجبار كرد.
دبيركل حزب موتلفه اسلامي در ادامه تاكيد كرد: به‌طور مثال، فرض كنيد قوه مقننه نمي‌خواهد برخي از مسائل روشن شود. حتي شما در قرآن كريم هم مي‌بينيد، وقتي حضرت موسي(ع) خدمت حضرت خضر مي‌رود، با اذني كه خداوند با عنوان «علماً لدُّنا» به او داده، مي‌گويد: «مي‌خواهيم برويم اين كارها را انجام دهيم و شما از من نمي‌پرسي تا زماني كه من به تو بگويم.» بنابراين، اينكه ما بگوييم هرچيزي را محرمانه و مخفي بگذاريم، خير به اين شكل نيست. در ميدان سياست، همه اسرار و محرمانه‌ها بعد از مدتي از محرمانگي بيرون مي‌آيد و بعد از چند سال مطرح مي‌شود.

 

از سوي قاليباف انجام شد 

ارسال طرح صيانت به شوراي عالي فضاي مجازي 

ابوالحسن فيروزآبادي، دبير شوراي عالي فضاي مجازي، گفت: رييس مجلس، در نامه‌اي به رييس شوراي عالي فضاي مجازي درخواست كرده كه دولت و شوراي عالي فضاي مجازي سياست‌هاي كلان مربوط به فضاي مجازي را مشخص كنند. وي ادامه داد: در اولين جلسه‌ پيش روي شوراي عالي فضاي مجازي، درخواست مربوطه بررسي خواهد شد. ما در شوراي عالي به دنبال تعيين سياست‌هاي كلان هستيم و اميدواريم كه در پي اين كار نظر متخصصان و مردم را جلب كنيم. دبير شوراي عالي فضاي مجازي در پايان عنوان كرد: بعد از بررسي سياست‌هاي كلان، ما طرح را به مجلس برمي‌گردانيم و سرانجام خود مجلس تصميم خواهد گرفت كه سياست‌ها را به چه نحوي اجرا كند. روز جمعه غلامرضا ظريفيان معاون وزير علوم در دولت اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا، در پاسخ به اين سوال كه با توجه به تصميم جديد مجلس درباره طرح صيانت از حقوق كاربران در فضاي مجازي كه از دستور كميسيون ويژه خارج و به صحن بازگشت گفته بود: «اين احتمال وجود دارد كه شاهد طرح صيانت ديگري باشيم زيرا اين مساله براي مسوولان مهم بوده و ممكن است آن را به شوراي عالي فضاي مجازي واگذار كنند. به نظر مي‌رسد كه عده‌اي مصمم هستند تا اين طرح را دنبال كنند اما تجربه‌اي كه در فرآيند اين طرح به دست آمد و به اينجا رسيد، نشان مي‌دهد كه اين كار بايد با عمق بيشتر، درك بيشتر و رد و بدل كردن ايده‌ها با جامعه صورت بگيرد. فضاي مجازي با لحظات جامعه ما در ارتباط است و حتي رجوع به آن و استفاده كردن از آن ۲۴ ساعته شده است. به اين شكل نيست به راحتي بشود درباره آن تصميم گرفت بلكه بايد از اجماع عمومي و اقناع اجتماعي برخوردار باشد تا بتواند به طرح خوب و كارآمد تبديل شود.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون