• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5188 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۸ فروردين

غصه ماتيوس، ترفند‌هاي تبليغاتي و...

با علي دايي شوخي نكنيد

علي ولي‌اللهي

روز جمعه در افتتاحيه يك مركز ورزشي در تهران چند چهره مطرح بين‌المللي فوتبال شركت كردند؛ پير لوييحي كولينا، آندرياس برمه، ماركوس مرك و لوتار ماتيوس. در حاشيه اين مراسم ماتيوس اسطوره فوتبال آلمان و جهان گفت هر چه دنبال علي دايي گشته او را پيدا نكرده است. ماتيوس رو به دوربين يكي از خبرنگاران گفت: «با او تماس گرفتم. پيغام گذاشتم اما جواب نداد. چه اتفاقي افتاده علي دايي؟ من دلم برايت تنگ شده. دوست دارم ببينمت...»

ماتيوس و دايي دوستي ديرينه‌اي با هم داشتند و آخرين بار در مراسم قرعه‌كشي جام جهاني نيز كنار هم حضور پيدا كردند. به همين دليل انتظار مي‌رفت وقتي ماتيوس به تهران آمد، علي دايي به استقبال او برود يا حداقل بعد از برگزاري مراسم ملاقاتي با او ترتيب بدهد. اتفاقي كه نيفتاد تا بعضي اين شايعه را مطرح كنند كه دايي از ماتيوس دلخور است و اين دلخوري به خاطر ويديويي كه ماتيوس از دايي در زمان قرعه‌كشي جام جهاني منتشر كرد به وجود آمده. 
در زمان انجام قرعه‌كشي جام جهاني و هنگامي كه مهمانان در پشت صحنه مراسم حضور داشتند علي دايي به دليل خستگي مشغول چرت زدن بود. در همين هنگام ماتئوس، كافو، كيهيل و اوكوچا از خوابيدن دايي فيلم گرفتند و آن را در فضاي مجازي منتشر كردند. اتفاقي كه واكنش‌هاي زيادي را به دنبال داشت و باعث شد كاربران شوخي‌هاي زيادي با اين سوژه انجام دهند. اين حاشيه‌ها با واكنشي از سوي دايي مواجه نشد اما در فاصله تقريبا سه هفته بعد، آن اتفاق دوباره سر زبان‌ها
 افتاده است. 
ماتيوس بعد از اينكه اعلام كرد هنگام ورود به ايران پيامي تصويري براي دايي گذاشته تا هم‌تيمي سابقش در بايرن را ملاقات كند در واكنش به اين سوال كه آيا فكر مي‌كند دايي بابت آن شوخي ناراحت شده باشد شهريار فوتبال ايران را شخصيتي بزرگ و دوست خود توصيف و تاكيد كرد قصدش از انتشار آن ويديو تنها شوخي بوده. ماتيوس گفت: «هر كسي اين ويديو را ببيند فقط لبخند مي‌زند.» 
اينكه علي دايي بابت آن شوخي كه چندان جدي هم به نظر نمي‌رسيد اين‌قدر ناراحت شده باشد كه حتي حاضر نشده پاسخ تماس ماتيوس را بدهد بسيار عجيب است. البته سال‌ها قبل برخي رسانه‌ها خبر شكايت دايي از حسين رفيعي مجري صداوسيما را منتشر كردند. در آن خبرها آمده بود كه دايي به خاطر اينكه رفيعي در يك برنامه با لحن و بيان دايي شوخي كرده عصباني شده است. 
اينكه يك نفر نسبت به كدام شوخي بايد حساس شود و كجا بايد با سعه صدر واكنش نشان دهد مساله شخصي است. بنابراين نمي‌توان ناراحتي احتمالي دايي از ماتيوس را به بي‌جنبه بودن ربط داد. دايي هم هميشه نشان داده شخصيتي بسيار جدي دارد و اين در نوع برخورد با او بايد مورد توجه قرار بگيرد. 
البته ممكن است تمام اينها گمانه‌زني باشد. در اين بين برخي مدعي شدند دايي علاقه‌اي نداشته در مراسمي كه براي افتتاح مجتمع ورزشي برگزار شده شركت كند. دايي مي‌دانسته هرگونه تماس با ماتيوس در راستاي نوعي تبليغ براي آن مراسم و مجتمع ورزشي  به حساب مي‌آيد.
 معلوم نيست كه شركت ترتيب‌دهنده همايش كه با نهادهاي مختلفي در ساختار قدرت در ايران در ارتباط است دايي را به اين مراسم دعوت كرده بوده يا خير. اين شركت در چند سال گذشته همايش‌هايي در نقاط مختلف كشور برگزار كرده و جالب اينجاست كه معمولا هم از ماتيوس و كولينا براي انجام تبليغات استفاده مي‌كند. دايي چند سال پيش در مراسم افتتاحيه مجتمعي كه اين مركز ورزشي در آن قرار دارد حضور پيدا كرده بود. 
به هر حال ماتيوس بدون ديدار با دوست سابق خود ايران را ترك كرد و يك علامت سوال بزرگ به وجود آورد. علامت سوالي كه تنها مي‌تواند با شفاف‌سازي خود دايي از بين برود. كسي چه مي‌داند! شايد همين ملاقات نكردن دايي با ماتيوس كه اين‌قدر خبرساز شده خودش يك ترفند تبليغاتي باشد. به هر حال پيچيدگي‌هاي دنياي تبليغات هميشه مي‌تواند آدم‌ها را سورپرايز كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون