• ۱۴۰۳ سه شنبه ۲۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5188 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۲۸ فروردين

خبرخوان

از افزايش حق مسكن كارگران چه ‌خبر؟

به‌ دنبال تصويب افزايش دستمزد ۱۴۰۱ در شوراي عالي كار، مبلغ كمك هزينه مسكن كارگران به ۶۵۰ هزار تومان افزايش يافت. باتوجه به روزهاي پاياني فروردين‌ماه و همچنين عدم تصويب مصوبه در هيات وزيران به احتمال زياد اين افزايش از برج آينده در فيش حقوقي كارگران لحاظ خواهد شد. با توجه به روزهاي پاياني فروردين‌ماه احتمال اعمال اين افزايش در حقوق برج فروردين دور از انتظار است مگر آنكه مصوبه تا قبل از پايان ماه در دستور كار هيات وزيران قرار گرفته و البته تصويب شود. حق مسكن كارگران تا سال ۱۳۹۷ مبلغ ۴۰ هزار تومان بود اما در سال ۱۳۹۸ به ۱۰۰ هزار تومان، در سال ۱۳۹۹ به ۳۰۰ هزار تومان و در سال ۱۴۰۰ به ۴۵۰ هزار تومان رسيد اما با مصوبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ شوراي عالي كار، اين ميزان به ۶۵۰ هزار تومان افزايش يافت. ارديبهشت سال گذشته محمد شريعتمداري وزير وقت تعاون، كار و رفاه اجتماعي متن پيشنهادي مصوبه شوراي عالي كار در خصوص افزايش حق مسكن را جهت اجرا از فروردين‌ماه با قيد فوريت به هيات دولت ارايه كرد.


ايراني‌ها همچنان در صدر خريداران خانه در تركيه

براساس اطلاعات منتشرشده توسط موسسه آمار تركيه (TÜİK) در 15 آوريل، فروش املاك مسكوني در تركيه در ماه مارس 20.6 درصد به صورت سالانه افزايش يافت. TÜİK در گزارش ماهانه خود اعلام كرد در مجموع 134,170 خانه در ماه گذشته فروخته شد كه از 111,241 در مارس 2021 افزايش يافته است. فروش به خريداران خارجي با 31 درصد افزايش به 5567 دستگاه در ماه مارس رسيد. فروش خانه به خارجي‌ها سهم 4.1 درصدي در كل فروش خانه در ماه مارس داشته است. استانبول، بزرگ‌ترين كلان‌شهر تركيه، با 2245 واحد، سهم عمده فروش به خريداران خارجي را داشت. شهر تفريحي مديترانه‌اي آنتاليا با 1434 ملك پس از آن، پايتخت آنكارا با 347 ملك در رتبه سوم قرار گرفت. در بين اتباع خارجي، ايراني‌ها با 784 خريد بيشترين خانه را خريدند. پس از آنها عراقي‌ها با 741 خريد و روس‌ها با 547 خريد قرار دارند.

ثبت شكايت از كسب‌وكارهاي اينترنتي فقط با اطلاعات پرداخت
‌از ابتداي ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۱، ثبت شكايت از كسب‌وكارهاي اينترنتي صرفا بر مبناي اطلاعات تراكنش پرداخت امكان‌‌پذير خواهد بود. مركز توسعه تجارت الكترونيكي اعلام كرد؛ پيرو اطلاعيه مورخ هشتم اسفندماه ۱۴۰۰ مبني بر لزوم ذخيره اطلاعات تراكنش پرداخت هنگام خريد از كسب وكارهاي اينترنتي و رونمايي از سامانه هوشمند رسيدگي به شكايات از كسب‌وكارهاي اينترنتي و داوري برخط مورخ ۲۱ اسفند ۱۴۰۰، از اول ارديبهشت‌ماه ۱۴۰۱ به منظور جلوگيري از ثبت شكايات صوري و بي‌اساس نسبت به كسب‌وكارهاي اينترنتي كه موجب تحميل هزينه و زحمت براي كسب وكارهاي اينترنتي مي‌شود، ثبت شكايت صرفا بر مبناي اطلاعات تراكنش پرداخت و استعلام آن از بانك مركزي امكان‌‌پذير خواهد بود. بدين منظور، هنگام ثبت شكايت در سامانه، ورود اقلام اطلاعاتي تراكنش پرداخت مانند تاريخ، مبلغ، شماره ترمينال، شماره مرجع تراكنش و … توسط مصرف‌‌كننده الزامي است. لذا تمامي مصرف‌كنندگان تجارت الكترونيكي مي‌‌بايست هنگام خريد از كسب‌‌وكارهاي اينترنتي حتما اطلاعات تراكنش پرداخت را به صورت دقيق ذخيره و نزد خود نگهداري نمايند تا در صورت بروز مشكل، امكان ثبت شكايت و پيگيري از طريق سامانه اينماد را داشته باشند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون