• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5189 -
  • ۱۴۰۱ دوشنبه ۲۹ فروردين

وقتي مربيان و نزديكان شخصي بازيكنان جاي كادرفني را مي‌گيرند

افشاي پشت پرده افت عجيب يكي از تيم‌هاي مطرح

گروه ورزش

يكي از تيم‌هاي ليگ برتري در مقايسه با فصول قبلي افت چشمگيري داشته. در اين گزارش يكي از دلايل اصلي اين افت كه نزديك شدن چند چهره عجيب و پرحاشيه به بازيكنان تيم است، بررسي خواهد شد. 

براي پيدا كردن ريشه مشكلات بايد برگرديم به انتخابات شوراي شهر يكي از استان‌هاي بزرگ؛ جايي كه طيفي از چهره‌هاي گمنام يا بي‌ارتباط به مديريت شهري تحت ليست يك طيف خاص سياسي با همه شايعاتي كه در رابطه با نحوه ورودشان به اين ليست منتشر شد، به صندلي شوراي شهر رسيدند. چندي بعد تعدادي از افراد حاضر در اين ليست متوجه انتخابات هيات فوتبال استان شدند و براي شركت در اين انتخابات اعلام آمادگي كردند. در حالي كه كوچك‌ترين اطلاعي از فوتبال نداشتند. 
با ورود اين افراد به هيات فوتبال تعدادي از اعضاي خانواده‌شان موفق به گرفتن سمت در اركان فوتبال استان شدند و در مجموع ارتباطات قوي فوتبالي به دست آوردند. مخصوصا اينكه يكي از افراد هيات فوتبال استان موفق شد در بالاترين سطح مديريتي فدراسيون فوتبال ورود كند. در همان مقطع در رسانه‌هاي محلي انتقادات زيادي نسبت به اين اتفاق مطرح شد. 
بعد از شكل‌گيري ارتباطات قوي و اصطلاحا بُر خوردن با فوتباليست‌هاي سرشناس، گروهي از اين افراد تحت عنوان تيم‌ تخصصي تغذيه و بدنسازي با برخي بازيكنان شاغل در ليگ برتر قراردادهاي شخصي به امضا رساندند؛ از جمله چند بازيكن سرشناس يكي از تيم‌هاي مطرح ليگ. مشكلات باشگاه با اين بازيكنان دقيقا از همين نقطه آغاز شد و تيم در سراشيبي افت قرار گرفت. 
نزديك به ۹۰ درصد بازيكنان مشكل‌ساز،افت كرده يا مصدوم تيم مورد نظر جزو كساني هستند كه با اين تيم به اصطلاح تغذيه و بدنسازي كار مي‌كنند. يكي از بازيكناني كه بيشترين حاشيه را به وجود آورده،در مقاطعي از فصل حاضر به تمرين با تيم نمي‌شده، چراكه دكتر تغذيه‌اش به او گفته بود بايد دوره استراحت را پشت سر بگذارد. حتي شنيده شده اين بازيكن قبل از يكي از بازي‌هاي حساس تيم به سرمربي گفته بود من در اين مسابقه به ميدان نمي‌روم! بازيكني كه با رعايت دستورالعمل‌هاي تغذيه‌اي عجيب توان و چابكي بدنش را از دست داده و نمايش‌هاي بسيار ضعيفش هواداران و كادرفني را به ستوه آورده. 
يكي ديگر از بازيكنان كه هميشه به جنگندگي و توان بدني بالا مشهور بود بعد از همكاري با اين تيم دچار مصدوميت طولاني‌مدت شده. اين بازيكن پيش از مصدوميت هم به وضوح از فرم آرماني خود فاصله گرفته بود. يكي ديگر از بازيكنان بعد از شروع همكاري با اين متخصصان با اولين برخورد جدي مصدوم شده و حالا بايد مدتي طولاني دور از ميادين باشد. بازيكن ديگري كه بازي‌هاي فوق‌العاده‌اي در دو سال گذشته از خود به نمايش گذاشته بود چنان افتي كرده كه هواداران با شنيدن نامش عصباني مي‌شوند.
اين بازيكنان و چند نفر ديگر به شكل عجيبي تابع دستورات مربيان و پزشكان شخصي خود هستند. در يك نمونه بعد از مصدوميت شديد يكي از بازيكنان تيم،مربي بدنساز شخصي‌اش به او مشورت داد كه نبايد درماني كه كادر پزشكي تيم به او مي‌دهند را پيگيري كند. اين بازيكن اصرار مي‌كند با وجود مصدوميت به ميدان برود چون مربي بدنسازش به او گفته بود با يكسري تمرينات امكان بازي دارد و دكتر تغذيه‌اش هم تعدادي غذاي گياهي خاص براي او تجويز كرده بود.
رفتار اين بازيكنان صرفا در حيطه مسائل پزشكي و بدنسازي مشكل‌ساز نشده. درددل كردن‌هاي اين نفرات با خانم كارشناس تغذيه در منزل شخصي ايشان كه به عنوان مطب استفاده مي‌شود باعث شده اسرار باشگاه به راحتي سر از پيج‌هاي خبري و هواداري و از آن بدتر تيم رقيب در بياورد؛ چراكه برخي اعضاي تيم‌هاي رقيب هم مشتري پروپاقرص اين افراد هستند. در يك مورد يكي از بازيكنان به متخصص تغذيه گفته بود كه مربيان در تمرين مرا تحويل نمي‌گيرند و با من سرد برخورد مي‌كنند. اين خبر فردا تيتر يك برخي رسانه‌هاي ورزشي شد. در موردي ديگر ليست نفرات اصلي تيم چند ساعت قبل از يك بازي بسيار حساس لو رفت.
حتي اگر نفراتي كه جديدا دور و بر بازيكنان تحت عنوان بدنساز و تغديه كار مي‌كنند بسيار حرفه‌اي و كاردرست باشند، در كمترين حالت باعث از بين رفتن يكپارچگي در تيم شده‌اند. بازيكنان در حالي متكي به متخصصان شخصي خود شدند كه باشگاه هم بدنساز، هم پزشك و هم متخصص تغذيه دارد. در صورتي كه در آينده اين حواشي از تيم دور نشود و بازيكنان تحت مديريت يكپارچه كادرفني قرار نگيرند،مشكلات همچنان پابرجا خواهد ماند. بازيكنان بايد ياد بگيرند تنها در اختيار كادرفني باشند و مخصوصا از بازگو كردن مشكلات داخل تيم پيش هر كسي خودداري كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون