• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3119 -
  • ۱۳۹۳ شنبه ۸ آذر

خبــر كوتاه

تاكيد بر ادامه مبارزه مردمي

شيخ عيسي قاسم، مرجع شيعيان بحريني با تاكيد بر ادامه مبارزات مردمي براي تحقق خواسته‌هاي خود اعلام كرد كه دولت هيچگاه نمي‌تواند روحانيون را با پول يا زور مجبور به كنار آمدن با خود كند. به گزارش ايسنا، شيخ عيسي قاسم كه رييس شوراي علماي اسلامي بحرين نيز هست، در خطبه‌هاي نماز جمعه ديروز در مسجد الدراز در غرب منامه گفت: دولت بحرين به خوبي و با وجود همه ارعاب و تهديدهايي كه انجام داد، ميزان مشاركت مردم در انتخابات را مي‌داند. عيسي‌قاسم افزود: مبارزات مردمي كه به شكل مسالمت‌آميزي آغاز شد، همچنان در همان مسير به راه خود ادامه خواهد داد و با وجود خشونت و سركوب‌هاي نظام حاكم از مسير مسالمت‌آميز خود خارج نمي‌شود و تا تحقق مطالبات خود به اعتراض ادامه مي‌دهد.

 

درس انديشه‌هاي چاوز در ونزوئلا

يورونيوز گزارش داد در ونزوئلا، دوره تحصيلي جديدي با عنوان «مطالعات افكار و انديشه‌هاي هوگو چاوز» ارايه شده است. به گفته مقامات اين كشور تاكنون بيش از 10 هزار دانشجو در اين كلاس‌ها ثبت‌نام كرده‌اند. اغلب دانشجويان از نيروهاي ارتش و سازمان‌هاي دولتي هستند. هوگو چاوز، رييس‌جمهور پيشين ونزوئلا سال گذشته به دليل ابتلا به بيماري  سرطان   درگذشت.

 

«پرنسس» در مركز قدرت

به گزارش خبرگزاري رويترز، «كيم يو جونگ» خواهر «كيم جونگ اون»، رهبر جوان كره‌شمالي، رياست سازمان تبليغات اين كشور را به دست گرفته و با اين اقدام خود را به حلقه اصلي حزب حاكم كارگر اين كشور كمونيستي نزديك كرده است. انتصاب خواهر كيم جونگ اون در اين سمت پيش‌تر توسط پناهندگان كره‌شمالي كه در كره‌جنوبي به سر مي‌برند، اعلام شده بود و آنها گفته بودند كه اين زن ملقب به «پرنسس» در زماني كه برادرش براي بيش از يك ماه از انظار عمومي ناپديد شده بود، اين سمت عاليرتبه را به دست گرفت.

 

استيضاح  يينگلاك شيناواترا

كميته منتصب از سوي ارتش تايلند روند استيضاح نخست‌وزير سابق اين كشور را آغاز كرد. به گزارش آسوشيتدپرس، در تايلند مقام‌ها مي‌توانند حتي پس از كناره‌گيري از قدرت نيز استيضاح شوند. يينگلاك شيناواترا، نخست‌وزير سابق تايلند در صورتي كه استيضاح شود، تا پنج سال از ورود به سمت‌هاي دولتي منع مي‌شود. اين گونه به نظر مي‌رسد كه تصميم نظاميان تايلندي با هدف ريشه‌كن كردن نفوذ خانواده شيناواترا از سياست در تايلند انجام مي‌شود. يينگلاك در ماه مه پس از صدور حكم دادگاهي كه وي در آن به سوءاستفاده از قدرت محكوم شد، از پست نخست‌وزيري  كنار  گذاشته  شد.

 

35كشته در نيجريه
در انفجار بمبي در شمال شرقي نيجريه دست‌كم ۳۵‌نفر كشته شدند. بر اساس گزارش خبرگزاري آلمان، بمب در يك ايستگاه اتوبوس جاسازي شده بود. اين انفجار در جاده‌ پر رفت و آمد در ۳۰ كليومتري شهر «موبي» رخ داده است. در ميان كشته‌شدگان پنج سرباز ارتش نيجريه نيز هستند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون