• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5191 -
  • ۱۴۰۱ چهارشنبه ۳۱ فروردين

ويژه

طراحي  و توليد  ۸  محصول  جديد  در  فولاد  مباركه
معاون بهره‌برداري شركت فولاد مباركه ضمن اشاره به دستاوردهاي سال ۱۴۰۰، از طراحي و توليد ۸ محصول جديد در فولاد مباركه خبر داد. عباس اكبري‌محمدي، معاون بهره‌برداري فولاد مباركه در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد از طراحي و توليد ۸ گريد جديد در اين شركت خبر داد و گفت: اين دستاورد با تكيه ‌بر دانش تخصصي و توانمندي‌هاي داخلي، برنامه‌ريزي‌هاي دقيق و مدون مديران بهره‌برداري و همكاري ساير واحدهاي ذي‌ربط در حوزه‌هاي تختال، كلاف گرم، كلاف اسيدشويي، گالوانيزه و تسمه‌هاي بسته‌بندي در سال ۱۴۰۰ صورت گرفت و علاوه بر قطع واردات و خروج ارز از كشور زمينه صادرات اين محصولات نيز  محقق  شد.
وي با معرفي اين گريدهاي جديد كه در سال ۱۴۰۰ طراحي و توليد شده، افزود: كلاف گرم - (ST-52 (FAT، يك گريد مقاوم به خستگي است كه در سرندهاي احياي مستقيم، سيستم‌هاي تعليق خودرو و نيز پل‌ها كاربرد دارد؛ همچنين كلاف سرد -HX220YD يك گريد شكل‌پذير و داراي استحكام بالاست كه كاربرد آن در صنعت خودروسازي است. معاون بهره‌برداري فولاد مباركه خاطرنشان كرد: كلاف اسيدشويي -HE445D و كلاف گرم ۵۵۰YC نيز گريدهايي با استحكام بالا هستند كه در صنايع خودروسازي كاربرد دارند؛ تختال API X80 نيز از گريدهاي ويژه و مهمي است كه كاربرد آن در صنايع نفت و گاز و براي ساخت لوله‌هاي انتقال سيالات است. وي با بيان اينكه گريد تسمه‌هاي بسته‌بندي براي بسته‌بندي كلاف طراحي و توليد شده است، اذعان داشت: گريد HCT600X براي ساخت قطعات ضربه‌گير بدنه خودرو طراحي و توليد شده و گريد DX56D نيز كه يك گريد فوق كششي است، در صنعت خودروسازي كاربرد  دارد.

رييس  رگولاتوري:  راهي جز افزايش  قيمت  نيست

رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي پيرامون افزايش قيمت اينترنت از سوي اپراتورها، با تاكيد بر اينكه راهي جز افزايش قيمت نيست، گفت: اگر وضع با شرايط موجود ادامه پيدا كند پس از مدتي شبكه‌اي نخواهيم داشت و اگر هم داشته باشيم كيفيت نخواهد داشت. به گزارش سيتنا، دكتر صادق عباسي‌شاهكوه در يك برنامه راديويي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه مطابق مصوبات سال ۹۵ اگر سقف فروش يك گيگابايت اينترنت براي سيم‌كارت‌هاي دايمي و اعتباري به ترتيب ۴۰ هزار و ۶۰ هزار تومان اعلام شده آيا مردم توان پرداخت اين هزينه‌ها را دارند، گفت: سقفي كه در آن تعرفه‌ها آمده از همان ابتدا هم اجرا نشد و اپراتورها خيلي پايين‌تر از آن را درنظر گرفته‌اند، اما در دو، سه سال اخير اپراتورها با مشكلاتي مواجه شده‌اند كه راهي جز افزايش قيمت نيست. معاون وزير ارتباطات افزود: اپراتورها تقاضاهايي داشتند مبني بر اينكه با وضع موجود نمي‌توانند ادامه فعاليت دهند و مثلا سال ۹۶ و ۹۷ اپراتورها براي توسعه شبكه و افزايش كيفيت خدمات‌شان حدود يك ميليارد دلار سرمايه‌گذاري مي‌كردند، اما در دو، سه سال اخير اين مبلغ به ۳۰۰ تا ۴۰۰ ميليون دلار كاهش پيدا كرده است. يعني هزينه توسعه شبكه يك‌سوم شده كه اين به دليل افزايش قيمت دلار است و درآمدهاي آنها ريالي است. وي گفت: اين توجيهات را براي ما آوردند براي اينكه بتوانند كيفيت شبكه را ارتقا دهند و البته ما تاكيد كرده‌ايم كه حداقل افزايش را داشته باشند و از اپراتورها خواسته‌ايم اين تغييرات را به مردم توضيح بدهند. رييس سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي افزود: ما توجيهات آنها را پذيرفته‌ايم و هنوز هم خواسته‌هاي ديگري دارند كه بايد روي آن كار كنيم و اميدواريم نيازي به افزايش تعرفه نباشد، زيرا ضمن اينكه كيفيت و توسعه شبكه براي ما اولويت نخست است، بايد خدمات ارايه شده براي مردم هم به صرفه باشد. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا اپراتورها با وجود اين مشكلات، در همه اين سال‌ها هيچ‌گاه زيان‌ده نبوده‌اند،گفت: سال‌هاي ۹۶ و ۹۷ با اينكه سرمايه‌گذاري بزرگي مي‌كردند سودآوري خوبي هم داشتند، اما در دو سال اخير حاشيه سودشان بسيار پايين آمده است، اما باز سودآور بوده‌اند، اما از ميزان سرمايه‌گذاري خود كم كرده‌اند تا حداقل سود را داشته باشند، چون كسي كه سرمايه‌گذاري مي‌كند اگر حداقل سودش از سود بانك كمتر باشد طبيعتا حاضر  نيست  سرمايه‌گذاري  كند.

 

انتصاب  عليرضا حيدري‌تفرشي به  عنوان  رييس  هيات‌مديره و مديرعامل شركت  شهرك‌هاي صنعتي  استان  مركزي

دكتر رسوليان، معاون محترم وزير و رييس سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، طي حكمي آقاي عليرضا حيدري‌تفرشي را به عنوان «رييس هيات‌مديره و مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان مركزي» منصوب كردند.
دكتر رسوليان، معاون محترم وزير و رييس سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران، طي حكمي آقاي عليرضا حيدري‌تفرشي را به عنوان «رييس هيات‌مديره و مديرعامل شركت شهرك‌هاي صنعتي استان مركزي» منصوب كردند.در متن حكم ايشان آمده است: «انتظار مي‌رود با همكاري همه بخش‌هاي مرتبط با شركت و ساير سازمان‌هاي حاكميتي و با استفاده از تمامي ظرفيت‌ها در جهت توسعه و آباداني كشور ايران اسلامي و در راستاي سياست‌هاي اعلامي رييس‌جمهور محترم و دولت مردمي در بخش صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي آن استان گام‌هاي موثري ‌برداريد.
توفيق جنابعالي و همه خدمتگزاران به نظام مقدس جمهوري اسلامي را در ظل توجهات حضرت وليعصر(عج) از خداوند منان مسالت دارم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون