• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5192 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۱ ارديبهشت

نساجي و آلومينيوم براي يك جام تاريخي مي‌جنگند

داستان شهر خسته و لذت ايستادن روي پاي خود

سامان سعادت

 

چهار سال پيش بود كه در شبي فراموش نشدني و البته پرحاشيه اميد شهر خسته زنده شد. در تهران و كيلومترها دورتر از كارخانه نيمه تعطيل قائمشهر، نساجي موفق شد با برتري در آخرين ديدار فصل و با توجه به نتيجه نگرفتن رقيب، بعد از سال‌ها جواز حضور در ليگ برتر را به دست آورد. آن شب كه مردم شهرهاي شمالي كشور در خيابان‌ها هلهله به راه انداخته بودند، شايد تصور نمي‌كردند كه در مدت زماني كوتاه يك‌بار ديگر همين جشن را برپا خواهند كرد، اما نه براي جدا شدن از ليگ‌هاي دسته پايين‌تر كه براي يورش به كسب يك جام تاريخي.
نساجي با ساكت الهامي و ستاره‌هايي نظير مسعود شجاعي، عليرضا حقيقي، كريم اسلامي و چند ستاره ديگر سه‌شنبه شب در نيمه نهايي جام حذفي مقابل مس كرمان به ميدان رفت و توانست با گل دقيقه ۱۱۷ مهدي شيري به پيروزي برسد. با اين برد نساجي توانست جواز حضور در فينال جام حذفي ايران را به دست آورد. آنها قبل از مس، استقلال تهران را در ضربات پنالتي شكست داده بودند. 
نساجي تنها يك قدم تا رسيدن به يك افتخار تاريخي فاصله دارد. تيم شهر خسته در صورت موفقيت در بازي فينال براي نخستين‌بار فاتح يك جام در سطح اول فوتبال ايران خواهد شد. چيزي كه تا اواسط دهه ۹۰ براي طرفداران اين تيم حتي بيشتر از يك رويا بود. حالا ساكت الهامي و شاگردانش بعد از خلق اين رويا به سمت تبديل آن به واقعيت گام برمي‌دارند. 
نساجي براي رسيدن به قهرماني جام حذفي رقيبي سرسخت دارد كه تقريبا در شرايطي يكسان به سطح اول فوتبال ايران رسيده است. داستان آلومينيوم اراك و طرفدارانش شايد به اندازه نساجي دراماتيك نباشد اما همچنان مي‌تواند هر فرد علاقه‌مند به فوتبالي را قلقلك بدهد. آلومينيوم سال ۹۹ و درست ۲۰ سال پس از تاسيس باشگاه توانست به ليگ برتر برسد. تيمي كه با نام پاس اراك استارت زد و بعد از تجربه كردن نام‌هايي نظير صنايع و شنسا و همياري و يكي، دو اسم ديگر و پشت سر گذاشتن روزهايي سخت كه حتي با سقوط به دسته دوم همراه بود بالاخره توانست در سال ۹۹ با رسول خطيبي به ليگ برتر راه پيدا كند تا مردم اراك لذت داشتن تيمي در بالاترين سطح فوتبال ايران را بچشند. جالب اينكه آلومينيوم هم در سال صعود همانند نساجي در بازي پاياني و با تفاضل گل موفق شد جواز حضور در ليگ برتر را به دست آورد. 
چند سال پيش يكي از نمايندگان شهر اراك قصد داشت با خريدن امتياز يكي از تيم‌هاي ليگ برتري، آلومينيوم را به سطح اول فوتبال برساند و از آن مهم‌تر حضور دايمي خود در مجلس را تضمين كند. هنوز برنامه‌اي كه در آن عادل فردوسي‌پور با آن آقاي نماينده گلاويز شد تا ثابت كند چنين كاري اشتباه است از ياد فوتبال‌دوستان نرفته. عادل در آن برنامه خطاب به نماينده مجلس گفت به جاي اين كارها برويد روي تيم شهر سرمايه‌گذاري كنيد و امكانات در اختيارشان قرار دهيد و مطمئن باشيد اين تيم صعود خواهد كرد و تازه طرفداران هم لذت چند برابري را تجربه خواهند كرد. آن نماينده رفت و مديران بعدي تيم نصيحت عادل را آويزه گوش‌شان كردند و چند سال بعد نه تنها تيم به ليگ برتر رسيد كه حالا مي‌تواند با هدايت مهدي رحمتي براي يك جام باارزش بجنگد.
فينال جذاب نساجي و آلومينيوم اراك روز ۷ ارديبهشت در ورزشگاه يادگار امام تبريز برگزار خواهد شد. متاسفانه با وجود تمام زيبايي‌هاي جام حذفي و شگفتي‌هايي كه رقم خورد، سازمان ليگ با انتخابي عجيب حضور هواداران پرشور دو تيم را در هاله‌اي از ابهام قرار داده است. سازمان ليگ ‌بايد به اين نكته توجه مي‌كرد كه مردم زيادي از قائمشهر و شهرهاي شمالي و همچنين استان مركزي تلاش خواهند كرد در اين مسابقه تاريخي بازي تيم محبوب‌شان را از نزديك ببينند و در اين شرايط انتخاب يك شهر مركزي كشور تصميم بهتري مي‌بود. تبريز در دورترين نقطه ممكن نسبت به اراك و قائمشهر قرار دارد و رفت و آمد هواداران جز با هواپيما امكان‌پذير نيست. همچنين بعيد است طرفداران تراكتور هم علاقه‌اي به تماشاي اين بازي در يادگار امام داشته باشند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون