• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5197 -
  • ۱۴۰۱ پنج شنبه ۸ ارديبهشت

آبروداري جواد نكونام و تيمش در آسيا

چرا فولاد صعود كرد و سپاهان حذف شد؟

گروه ورزش

در شبي كه سپاهان ۵ تايي شد و از ليگ قهرمانان آسيا كنار رفت، در حالي كه سرخابي‌هاي پايتخت از طريق ‌گيرنده‌ها در حال تماشاي مسابقات بودند، اين فولاد بود كه براي فوتبال ايران آبروداري كرد. 

هفته ششم دور گروهي ليگ قهرمانان آسيا سه‌شنبه شب و بامداد چهارشنبه برگزار شد و ابتدا سپاهان مقابل الدوحيل به ميدان رفت و با شكستي سنگين از گردونه رقابت‌ها كنار رفت. بعد از آن نوبت به فولاد رسيد. تيم چغر جواد نكونام كه در هفته پنجم صعودش را به دور بعدي مسجل كرده بود مقابل شباب الاهلي قرار گرفت. اين بازي در شرايطي آغاز شد كه نماينده ايران براي صعود به عنوان صدرنشين تنها به يك تساوي نياز داشت؛ كاري كه خوراك فولاد و جواد نكونام است. 
فولاد با ارايه يك بازي محكم و بسته و براساس نظم ساختار دفاعي برابر يكي از تيم‌هاي متمول قاره آسيا با انبوهي از بازيكنان باكيفيت قرار گرفت و نه تنها اجازه نداد حريف خودي نشان بدهد كه در دقيقه ۷۱ توسط لوسيانو پريرا از روي نقطه پنالتي پيش هم افتاد. فولاد تنها چند قدم تا شكست دادن شباب الاهلي و ثبت يك ركورد عالي و كسب ۱۴ امتياز از ۶ بازي فاصله داشت كه القساني در دقيقه ۸۳ گل تساوي را وارد دروازه شهاب گردان كرد و درنهايت بازي با همين تساوي يك - يك خاتمه يافت. فولاد ايران با اين تك امتياز به عنوان صدرنشين راهي دور بعدي شد؛ به عنوان تنها نماينده فوتبال ايران در مرحله حذفي ليگ قهرمانان آسيا. 
اينكه فوتبال ايران در بين ۱۶ تيم مرحله حذفي اي‌سي‌ال ۲۰۲۱ تنها يك نماينده دارد بايد به خيلي‌ها بربخورد كه البته نخواهد خورد. باز دم فولاد و جواد نكونام گرم كه آبروداري كردند و ۵۰درصد از شانس صعود بالقوه نمايندگان ايران را بالفعل كردند. با احترام به سپاهان و نمايش‌هاي خوب اين تيم در فاز تهاجمي زرد‌پوشان به هيچ‌وجه نتوانستند انتظارات را برآورده كنند. در حالي كه به اعتقاد بسياري از كارشناسان اين تيم گران‌ترين تيم امسال ليگ بود. 
در مقام مقايسه هر آنچه فولاد داشت، سپاهان هم داشت و شايد هم بيشتر. اگر فولاد مديرعاملي دارد كه قبلا فينال آسيا را تجربه كرده، يعني محمدرضا گرشاسبي، سپاهان هم اين آپشن را دارد. ساكت هم چندين سال قبل به همراه سپاهان به فينال ليگ قهرمانان آسيا رسيده بود. اگر فولاد ستاره‌اي را روي نيمكت دارد كه هم بازي ملي دارد، هم تجربه لژيونر شدن و هم بازي در ليگ قهرمانان آسيا، سپاهان هم اين موارد را دارد. با اين تفاوت كه محرم نويدكيا به عنوان بازيكن حضور در فينال ليگ قهرمانان آسيا را تجربه كرده ولي نكونام تا مرحله نيمه‌نهايي اين تورنمنت بالا رفته بود. تداركات خوب، پرداختي‌هاي به‌موقع به بازيكنان با توجه به اتصال دو تيم به دو كارخانه بزرگ صنعتي و نداشتن مشكل مالي ديگر فاكتورهاي يكسان دو تيم است. تنها مي‌ماند بحث مهره كه سپاهان به مراتب تيم پرمهره‌تري نسبت به فولاد است. 
در حالي كه تيم‌هاي عربستاني، قطري و اماراتي در حال جولان دادن در فوتبال آسيا هستند، تيم‌هاي ايراني توسط خودي‌ها حذف مي‌شوند يا به دلايلي كه كسي متوجه نمي‌شود از گردونه رقابت‌ها كنار مي‌روند. فعلا تنها اميد فوتبال باشگاهي ايران فولاد است. فولادي كه با جواد نكونام نتايج فوق‌العاده‌اي كسب كرده و با توجه به سبك بازي اين تيم كه مبتني بر گل نخوردن است، مي‌تواند اميدوار باشد در بازي‌هاي حذفي هم با يك استراتژي درست بتواند مسيرش را تا رسيدن به مراحل بالاتر هم دنبال كند. فوتبالي كه فولاد ايران ارايه مي‌دهد اصطلاحا خوراك بازي‌هاي حذفي و تورنمنت‌هاي متمركز است. كسي چه مي‌داند؟ شايد فولادي‌ها بتوانند خاطره پرسپوليس ۲۰۲۰ را تكرار كنند. 
جواد نكونام سرمربي فولاد بعد از صعود تيمش گفت توانسته هر دو قولي كه به مردم خوزستان داده بود، يعني قهرماني سوپرجام و ديگري صعود از دور گروهي ليگ قهرمانان را به انجام برساند. حالا همه اميدوارند او بتواند چيزي بيشتر از قولي كه داده بود را عمل كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون