• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 5199 -
  • ۱۴۰۱ يکشنبه ۱۱ ارديبهشت

پرقدرت‌ترين و زيباترين خودرو كشور به زودي توسط بهمن عرضه مي‌شود

ديگنيتي را مي‌توان چشم‌نوازترين خودرو توليد داخل طي سال گذشته دانست. طراحي ديگنيتي به شكلي است كه هم ايمن و هم در آن عناصر زيبايي شناختي قرن 21 ميلادي رعايت شده است. همين تناسب و طراحي هارمونيك باعث شد با وورد ديگنيتي به ايران به سرعت بر سر زبان‌ها بيفتد و در خيابان‌ها چشم‌هاي خيره رهگذران را به خود جلب كند و فاتح زيباي خيابان‌ها شود.  طراحي به‌روز اين خودرو مورد اقبال جوانان قرار گرفت و ساختار اطمينان‌بخش آن نظر خانواده‌ها را به خود جلب كرد. اين تناسب ديگنيتي را به خودروي محبوب سال گذشته تبديل كرد. خودروسازي بهمن با توليد و مونتاژ ديگنيتي در ايران كيفيت آن را تضمين كرد و افق‌هاي جديدي را براي بازار SUV كوپه مونتاژ ايران گشود. حال طبق اعلام قبلي، شركت بهمن موتور قصد دارد «ديگنيتي پرستيژ» را با ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد در اوايل تير ماه سال جاري به بازار معرفي كند. خودرويي كه با مرور ويژگي‌هاي آن متوجه خواهيم شد كه يك كوپه با قواي محركه و توان استثنايي و شايد بي‌رقيب باشد. ديگنيتي پرستيژ ظاهر خود را به‌روز كرده و گامي به جلو برداشته است. طراحان اين خودرو به جزييات اهميت داده‌اند. جزيياتي كه اين خودرو را جوان‌پسندتر كرده است. ايجاد تغييراتي جزيي در سپر جلو و چراغ مه‌شكن اين ماشين را به خودروي اروپايي و امريكايي تبديل كرده است. به همين ترتيب طراحي رينگ 20 و بازطراحي اگزوز ابهتي چشمگير به ديگنيتي پرستيژ داده است.  توجه به رفاه و زيبايي كابين در ديگنيتي پرستيژ با صندلي برقي ده حالته راننده، نورپردازي داخلي هفت رنگ و صفحه كليد ديجيتال به اوج مي‌رسد. همچنين با نصب سيستم صوتي با برند Pioneer و آمپلي فاير مجزا ۱۵۰ وات تجربه خوبي از سفر را به سرنشينان مي‌دهد.
 تفاوت ديگنيتي پرستيژ و پرايم چيست؟
تفاوت اصلي بين پرستيژ و پرايم در قواي محركه آنهاست. اين خودرو مجهز به يك موتور ۲ ليتري (Euro-HD) توربوشارژ با سيستم پاشش مستقيم GDIساخت بوش كه تواني معادل 230 اسب بخار و گشتاور حدود 360 نيوتن متر را توليد مي‌كند. گيربكس پرستيژ AT6 جديدترين نسل PowertechHyundai است.
معناي قدرت 230 اسب بخار بودن پرستيژ چيست؟
قدرت 230 اسب بخاري پرستيژ را به خاطر بسپاريد يا گوشه‌اي آن را يادداشت كنيد. مي‌خواهيم دست به يك مقايسه بزنيم تا بتوانيم دركي از قدرت اين SUVقدرتمند بازار ايران داشته باشيم. براي همين منظور ديگنيتي پرستيژ را با يكي از خودروهاي SUV شركت رنو كه در ايران شناخته شده، مقايسه مي‌كنيم. رنو KOLEOS موتوري با حجم 2.5 دارد كه حدود 171 اسب بخار نيرو توليد مي‌كند يا هيونداي سانتافه 188 اسب بخار و هيونداي توسان 155 اسب بخار قدرت دارد. به همين ترتيب مي‌توان به توليدات شركت كيا هم اشاره كرد. كيا اسپورتيج 176 اسب بخار و سورنتو 188 اسب بخار قدرت دارد. حال اين توان توليد نيروي هيونداي، كيا و رنو را با قدرت ديگنيتي پرستيژ مقايسه كنيد تا بتوانيد اقتدار اين ماشين را در جاده‌ها تصور كنيد.
 ديگنيتي پرستيژ چه زماني وارد بازار مي‌شود؟ 
شركت بهمن وعده داده است ديگنيتي پرستيژ را در سال 1401 عرضه كند. پيش از اين بهمن همواره خوش قول بوده و به وعده‌هاي خود عمل كرده است. بنابراين ماشين‌بازها و دوستداران ديگنيتي مي‌توانند روي وعده اين شركت خودروسازي شناخته، بدون نگراني حساب باز كنند.
قيمت ديگنيتي پرستيژ چقدر است؟
هنوز به‌طور رسمي قيمت ديگنيتي پرستيژ اعلام نشده است. تاكنون سبك كاري خودروسازي بهمن اين‌طور بوده است كه قيمت‌هاي خودروها تا رونمايي رسمي محصول اعلام نشود. به نظر مي‌رسد اين سنت در خصوص ديگنيتي پرستيژ نيز حفظ شده است و آنها اين قاعده را رعايت كرده‌اند. بنابراين خودرودوستان بايد منتظر برنامه رونمايي ديگنيتي پرستيژ كه در تيرماه 1401 خواهد بود، باشند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون